Beantwoord

Wifi instabiel, valt iedere keer weg.

• 27 juni 2018
  • 3 reacties
  • 680 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb ongeveer anderhalve week geleden een KPN Wifi versterker geïnstalleerd en tot die tijd had ik nooit problemen met de Wifi thuis. Begin deze week kregen mijn vrouw en ik allebei een SMS met een waarschuwing dat onze databundels op onze mobiele abonnementen van KPN bijna verbruikt zijn.. Dat hebben we nog nooit gehad.
Even checken leerde dat de Wifiverbinding iedere keer verbroken wordt. Omdat ik meende dat dit aan de installatie van de versterker ligt, heb ik die uitgedaan. Probleem bleef echter bestaan, ook als ik ongeveer naast de Experiabox V8 zit.
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- wifiversterker uitgeschakeld
- netwerk op de devices (allemaal Apple) vergeten en opnieuw gekoppeld
- Experiabox V8 opnieuw opgestart

Een harde reset ga ik zo nog proberen, maar ik ben niet gelukkig met de situatie. Ik wilde graag mijn wifibereik uitbreiden en het resulteert in een nauwelijks werkend wifi netwerk. De wifiversterker gaat wat mij betreft retour, geen vertrouwen meer in.

Wat kan ik verder nog proberen?
icon

Beste antwoord door Nadia 29 juni 2018, 11:02

Will do Thanks Ernst-Jan. Het probleem is inderdaad (nu) bekend. Apple zal een fix draaien met 11.4.1. Deze zal naar verwachting begin juli komen. Ik zag dat je een nieuw topic: Mogelijke oplossing voor WiFi-problemen van Apple-gebruikers (iOS 11.x) hebt gepubliceerd voor een (tijdelijke) oplossing. Thanks! much appreciated 😃
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Inmiddels iets verder met mijn onderzoek. Ik denk dat het eerder ligt aan de iOS 11.4
Mijn iPads hebben het probleem niet, maar mijn iPhones wel.
Reputatie 1
Badge
Op dit topic mag een slotje, ik ben eruit toen ik doorhad dat het probleem bij de iOS-update lag.
Reputatie 7
Badge +15
Will do Thanks Ernst-Jan. Het probleem is inderdaad (nu) bekend. Apple zal een fix draaien met 11.4.1. Deze zal naar verwachting begin juli komen. Ik zag dat je een nieuw topic: Mogelijke oplossing voor WiFi-problemen van Apple-gebruikers (iOS 11.x) hebt gepubliceerd voor een (tijdelijke) oplossing. Thanks! much appreciated 😃

Reageer