Beantwoord

Wifi + internet valt vaak weg

  • 28 August 2019
  • 16 reacties
  • 757 keer bekeken

Beste,

ik gebruik nu internet van KPN ruim een jaar en heb echt te vaak storingen aan het gehele gebeuren.
Op het moment heb ik dezelfde storingen als in mijn oude situatie.

Ik heb:

Glasvezel internet
1x Experiabox v10
Zolder:
Cat6 kabel van Experia box naar Netgear switch (gekregen van KPN) vanuit hier een internet kabel cat 6 naar tv ontvanger.

Problemen: Netflix speelt filmpje af, gaat na 5 minuten (soms wat langer soms korter) terug op laden en komt niet verder dan 8% of 25%
Wat werkt wel: Live TV
Wat werkt niet: WiFi valt compleet uit

Beneden verdieping:
In meterkast zit een TP-Link DECO p7 verbonden met cat6 aan experiabox
in stopcontact bij de tv zit ook een TP-Link DECO p7 welke dus de internet verbinding naar de tv ontvanger stuurt.

Problemen: Netflix speelt filmpje af, gaat na 5 minuten (soms wat langer soms korter) terug op laden en komt niet verder dan 8% of 25%
Wat werkt wel: Live TV
Wat werkt niet: WiFi valt compleet uit

Als ik soms snel ben en in de meterkast aankom zie ik dat services op oranje staat maar soms staat ook alles groen.

Wat doe ik om het op te lossen:

Als ik 5 minuten niets doe werkt alles weer.

NFu kastje resetten hierna werkt alles weer 5 minuten.

Modem resetten hierna werkt alles ook weer 5 minuten.

Live tv blijft ten alle tijden gewoon werken!

WiFi valt altijd dood bij de storing.

Als ik een bekabelde verbinding opleg naar de tv vanuit experia box blijft dit probleem voorkomen!

RaRa wat kan ik nog doen? Wat is er stuk? Ik ben bijna kaal geworden van de ellende en het haren trekken! 😛
icon

Beste antwoord door Myzzle 2 September 2019, 15:44

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +19
Onmiddellijk stoppen met dat haren trekken!! Vanwege het oranje servicelampje lijkt het toch dat er een probleem ergens buiten het huis is. Heb je de kabel tussen het glasvezelkastje en de experiabox al eens vervangen?
Jep daar zit een spiksplinter mooie nieuwe kabel in :)

edit: Typo
Badge +19
Dit wordt een klus voor een medewerker. Doorgaans reageren die binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Die staan er al in. Thanks. Ik wacht rustig af.
deze avond 2x fabrieksinstellingen gedaan van de experiabox nog steeds zelfde ellende! KPN zie ook mijn oudere topics.. dit is niet de eerste keer dat ik dit heb.. help me nu eens aub!
Merk nu op dat tijdens het live tv, de uitzending 0,5 seconde hapert en hierna WiFi en internet dood zijn. De live tv feed blijft hierna wel lopen...
Zelfde probleem als wat ik heb

zie link.. dit is PRECIES wat ik ook heb. Kan er een KPN medewerker een techneut mijn ntu laten vervangen??
Badge +19
Heb nog even geduld. Je komt echt aan de beurt hier. Zoals ik al eerder zei kan het 48 uur duren. Overigens snap ik wel dat je er wanhopig van wordt hoor.
Nog geprobeerd om zonder TP link kastjes te werken, ander type kastjes (ja heb ondertussen al een bonte verzameling van allerlei zooi) maar helaas geen verbetering. Vanmorgen kids 2 minuten tv kunnen kijken op netflix. Buffering..... niets werkt meer
Probleem doet zich ook voor als ik de gehele zolder verbinding loskoppel.

Ben erg benieuwd wat mijn probleem zal oplossen.

Een nieuwe experiabox? deze is nooit vervangen geweest en is inmiddels 3/4 jaar oud.
NTU Vervangen?
Vraag me af wanneer een KPN medewerker iets van zich laat horen. Elk topic na mij gemaakt heeft netjes een reactie echter bij mij komt er niemand?
net toch maar even de chat aangeslingerd en men kwam toch wat rare dingen tegen tijdens de meting. Zaterdag in de ochtend komt er een monteur. Laten we hopen dat het opgelost gaat worden 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Myzzle Zoals @Joep1965 al aangaf reageren we zeker. Als je echter direct contact wilt met KPN is het vaak het beste om even te bellen of te chatten. Hier op het KPN Forum reageren we zeker, maar het kan wel wat langer duren. Ik heb ondertussen de beschrijving van je problemen gelezen en ik zie inderdaad ook dat er een monteur naar je toe zal komen. Mooi dat dat alvast geregeld is.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Myzzle Ik was nog even benieuwd naar de stand van zaken. Ik zie dat de monteur bij je langs is geweest en dat er is afgesproken om de situatie te monitoren. Hoe gaat het nu?
Er waren een hoop verbrekende IP sessies afgelopen dagen voordat de monteur kwam. De Pictail is gepoetst en de NT is vervangen. Ook is de UTP kabel nogmaals vervangen tussen de NT en de V10.

Voor nu vind ik het een heel stuk stabieler en er zal idd gemonitord gaan worden. Mocht ik toch nog problemen ondervinden hebben we afgesproken de GBIC/SFP te vervangen.

Voor nu ben ik positief! Ben maar 1x tegen een laad probleem gelopen echter weet ik niet of dat door standby kwam of door wegvallen internet.

Ik hou het zeker in de gaten de komende tijd
Reputatie 7
Badge +20
Goed om te horen! Je weet ons te vinden als er iets is!

Reageer