ik gebruik nu internet van KPN ruim een jaar en heb echt te vaak storingen aan het gehele gebeuren.
Op het moment heb ik dezelfde storingen als in mijn oude situatie.
Ik heb:
Glasvezel internet
1x Experiabox v10
Zolder:
Cat6 kabel van Experia box naar Netgear switch (gekregen van KPN) vanuit hier een internet kabel cat 6 naar tv ontvanger.
Problemen: Netflix speelt filmpje af, gaat na 5 minuten (soms wat langer soms korter) terug op laden en komt niet verder dan 8% of 25%
Wat werkt wel: Live TV
Wat werkt niet: WiFi valt compleet uit
Beneden verdieping:
In meterkast zit een TP-Link DECO p7 verbonden met cat6 aan experiabox
in stopcontact bij de tv zit ook een TP-Link DECO p7 welke dus de internet verbinding naar de tv ontvanger stuurt.
Problemen: Netflix speelt filmpje af, gaat na 5 minuten (soms wat langer soms korter) terug op laden en komt niet verder dan 8% of 25%
Wat werkt wel: Live TV
Wat werkt niet: WiFi valt compleet uit
Als ik soms snel ben en in de meterkast aankom zie ik dat services op oranje staat maar soms staat ook alles groen.
Wat doe ik om het op te lossen:
Als ik 5 minuten niets doe werkt alles weer.
NFu kastje resetten hierna werkt alles weer 5 minuten.
Modem resetten hierna werkt alles ook weer 5 minuten.
Live tv blijft ten alle tijden gewoon werken!
WiFi valt altijd dood bij de storing.
Als ik een bekabelde verbinding opleg naar de tv vanuit experia box blijft dit probleem voorkomen!
RaRa wat kan ik nog doen? Wat is er stuk? Ik ben bijna kaal geworden van de ellende en het haren trekken! 😛
Beste antwoord door Myzzle
Bekijk origineel