Beantwoord

WiFi iPhones (zeer) traag of werkt niet met Experia V10

  • 9 August 2020
  • 4 reacties
  • 182 keer bekeken

Sinds ruim 1 maand ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. M.u.v. de eerste week werkt de wifi op alle iPhones en iPads (zeer) traag of niet.

We zijn juist overgestapt omdat (in ons kleine appartement 70 m2) ons verteld is overal uitstekend bereik en werkende wifi te hebben. Hetgeen belangrijk is voor mijn werkzaamheden (kantoor) vanuit huis. De MacBook Pro werkt goed, maar de iPhones en iPads dus niet.

 

Momenteel zie ik in dit KleinZakelijk- abonnement geen voordeel t.o.v. Het Ziggo-abonnement. Sterker nog bij Ziggo was de wifi-verbinding beter (zonder versterkers)!

 

Hoe kan ik dit z.s.m. oplossen? Ik overweeg om weer over te stappen naar Ziggo.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 August 2020, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @RafaelFC, heb je al de ‘herstel netwerkinstellingen’ geprobeerd op de iPhones?

algemeen-stel opnieuw in-herstel netwerkinstellingen 

Heb je toevallig wifi versterkers?

Vul anders alvast je profielgegevens in voor de KPN moderators. 

@Anneke-Anna, dank voor je reactie. Ik heb het al diverse keren uitgevoerd, maar blijf bij al onze iPhones en iPads problemen ervaren!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RafaelFC, wat irritant dat de WiFi op jouw telefoon en tablet niet zo werkt als op de macbook. Ik wil je aanraden om de tips over trage WiFi eens door te lopen. En dan ook zeker de WiFi manager. 

Ik besef dat dit een oude thread is, maar ik had net een soortgelijk probleem en wil hier graag mijn oplossing delen voor wie (net als ik) op deze thread stuit na een Google search.

Bij mij had 1 nieuwe iPhone in huis telkens traag internet via wifi. Ik heb Superwifi versterkers, dus aan het signaal kon het niet liggen, ook omdat andere apparaten in huis geen probleem hadden.

Na grondig vergelijken van de Wifi instellingen op de iPhone met een andere iPhone waar het wel werkte ontdekte ik 1 verschil: de nieuwe iPhone had voor het thuisnetwerk de optie “Configureer DNS” op “Handmatig” staan. Nadat ik dit veranderd had in “Automatisch” liep alles gelijk weer als een zonnetje!