Vraag

Wifi is slecht sinds Box 12

• 22 November 2021
  • 16 reacties
  • 97 keer bekeken

Mijn V8 modem is op verzoek van KPN vervangen door de V!2, De V8 werkte probleemloos maar vanaf dat de V12 het heeft overgenomen is internet via mijn mobiel slecht of niet meer mogelijk. Op mijn laptop is de snelheid variabel van 10 tot 50 Mb en de upload is gehalveerd of soms nog minder. de WIFI verbinding is goed maar het internet is het probleem. op mijn mobiel blijft internet maar zoeken.

Alles al diverse keren gereset zoals het geadviseerd en omschreven wordt, het is 2 dagen goed na een harde reset, en daarna begint de ellende weer opnieuw. Tot slot de WIFI op de V12 uitgezet en bekabelt naar mijn Devolo powerlink, hier werkt mijn internet wel goed op en mijn mobieltjes ook, internet manager van KPN geeft ook geen verbetering, het vreemde is dat de WIFI verbinding goed is maar geen of slecht internet. Ik zou graag terug gaan naar mijn oude V8. Deze ellende zit ik niet op te wachten

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

U gebruikt dit soort dingen?

Het zou niet nodig moeten zijn om op dergelijke manier met Devolo te kunnen internetten, het was voorheen goed maar vanaf de overgang naar V12 is internet een probleem de WIFI verbinding is prima.

De mobieltjes werken 2 dagen prima en dan begint het gezeur weer, dus de Devolo is gewoon een noodgreep.

Reputatie 7
Badge +17

Van harte welkom op ons forum @H West. We helpen je hier graag op weg om je wifi te verbeteren.

Uit je bericht maak ik op dat de wifi verbinding wel werkt, maar dat de internetverbinding wegvalt, en dat dit op verschillende apparaten gebeurt. Klopt dat? Als je jouw laptop om te testen met een kabel aansluit op de Experia Box, valt internet dan ook weg of werkt dit goed? Ik lees dat je ook de Wifi Manager gevolgd hebt, hier komt altijd een conclusie uit: wat was de uitkomst bij jou? 

Reputatie 2

Klinkt mij als de band steering problemen van de box 12.
Dat gaat die wifi manager niet oplossen, is een probleem met de firmware.

De manager heeft iets gevonden tussen de glasvezel aansluiting en het V12 modem, alle kabels verwijder en opnieuw aangesloten daarna het glasvezelkastje stroomloos gemaakt en een harde reset V12 gedaan, en de glasvezelkabel verlegt, zonder resultaat.

Hierna heeft de manager geen problemen gedetecteerd, maar er is niets opgelost.

Het belangrijkste probleem is dat de smartphone zeer slecht of helemaal geen internet heeft terwijl de verbinding goed is, het probleem is ontstaan nadat V8 vervangen is door de V12.

Wij gebruiken meerdere Samsung,s A12

Sorry type foute het is de Samsung Galaxy A6

De manager heeft iets gevonden tussen de glasvezel aansluiting en het V12 modem, alle kabels verwijder en opnieuw aangesloten daarna het glasvezelkastje stroomloos gemaakt en een harde reset V12 gedaan, en de glasvezelkabel verlegt, zonder resultaat.

Hierna heeft de manager geen problemen gedetecteerd, maar er is niets opgelost.

Het belangrijkste probleem is dat de smartphone zeer slecht of helemaal geen internet heeft terwijl de verbinding goed is, het probleem is ontstaan nadat V8 vervangen is door de V12.

Wij gebruiken meerdere Samsung,s A6

Als ik het KPN WIFI inschakel krijg ik de volgende melding op mijn Galaxy A6, Het is ontstaan vanaf dat V12 is geplaatst.

24-11-2021 update van mijn Garmin navigatie gedaan maar deze is halverwege vastgelopen, dit geeft grote problemen voor de navigatieupdate. Het lijkt erop dat KPN met instellingen van het V12 modem aan het werk is geweest vermoedelijk hebben zij het modem opnieuw opgestart waardoor de update is onderbroken en mislukt.

Na veel zoekwerk de navigatie weer op orde gekregen.

Het vreemde is dat alles van de V12 nu goed werkt ook de Galaxy A6, als dit zo blijft ben ik zeer tevreden.

Het leek goed te zijn, maar het is en blijft een probleem modem (V12), als ik een groot navigatie bestand 26 Gb van Volkswagen download, dan wordt telkens de download onderbroken waardoor je weer terug bent bij af.

Met het V8 modem ging dit wel goed, het is dus duidelijk waar het probleem zit = V12.

Reputatie 7
Badge +21

Galaxy A6

Dat ding ondersteund volgens mij geen WiFi 5 Ghz. En dat is een probleem. De WiFi apparatuur van KPN dwingt het apparaat soms om verbinding te maken op 5 Ghz. En dat kan die niet.

De Galaxy A6 werkt op dit moment prima, in het voorgaande gaat nu over mijn LAPTOP die probeert de navigatie software van Volkswagen 26 Gb te downloaden, en deze wordt telkens afgebroken

Reputatie 7
Badge +21

De Galaxy A6 werkt op dit moment prima, in het voorgaande gaat nu over mijn LAPTOP die probeert de navigatie software van Volkswagen 26 Gb te downloaden, en deze wordt telkens afgebroken

Kun je de laptop eens bekabeld aansluiten? Is het dan nog zo? Zo ja, dan ligt het aan de verbinding naar KPN toe. Of iets in de KPN Box. Zo nee, dan is het een WiFi probleem. 

Bekabeld dan is de LAPTOP zeer snel, maar na 2.5 gb download stopt de download weer, dan kan ik de download weer weggooien, het probleem is ontstaan nadat het V12 modem is geplaatst. Je wordt hier moedeloos van, resetten kabels verleggen niets werkt, geeft mij het oude modem weer terug dat is een oplossing!

Badge

Als je bekabeld een goede verbinding heb (moet haast wel, anders is er écht iets mis) denk ik eerder dat de download (link) niet goed is. Hoe noemen ze dat, een corrupt bestand of zo?? Of problemen bij de server waar dat bestand op staat. 

Reputatie 7
Badge +17

@H West Dit klinkt inderdaad als een probleem in het bestand dat je voor de navigatie wilt downloaden. Zeker aangezien het via de bekabelde verbinding ook gebeurt. Ik raad je aan om contact met Volkswagen te zoeken, zij kunnen je op weg helpen met het juiste bestand zodat je je navigatie kunt bijwerken.

Moet ik dan ook contact opnemen met Openfietsmap, Garmin en Volkswagen.

https://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

https://ftp.nluug.nl/maps/openfietsmap/EU_2021/0408/OFM(EU2021-04-08_pc).zip

https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/download/#download

Op al deze links stopt de download gewoon terwijl de verbinding niet is verbroken. de downloadsnelheid zakt gewoon weg.

Ik durf mijn Garmin niet meer te updaten want als de snelheid naar 0 gaat dan moet ik in het ergste geval mijn Garmin opsturen naar Garmin.

Het gebeurt met Google Chrome en Firefox. verder werkt alles naar tevredenheid maar een grote download! Volkswagen 26G, Openfietsmap 13G, Garmin 9G deze stoppen op willekeurige momenten

Ik zie het niet meer zitten.

Reageer