Beantwoord

Wifi is slecht sinds Box 12

  • 22 November 2021
  • 26 reacties
  • 888 keer bekeken

Mijn V8 modem is op verzoek van KPN vervangen door de V!2, De V8 werkte probleemloos maar vanaf dat de V12 het heeft overgenomen is internet via mijn mobiel slecht of niet meer mogelijk. Op mijn laptop is de snelheid variabel van 10 tot 50 Mb en de upload is gehalveerd of soms nog minder. de WIFI verbinding is goed maar het internet is het probleem. op mijn mobiel blijft internet maar zoeken.

Alles al diverse keren gereset zoals het geadviseerd en omschreven wordt, het is 2 dagen goed na een harde reset, en daarna begint de ellende weer opnieuw. Tot slot de WIFI op de V12 uitgezet en bekabelt naar mijn Devolo powerlink, hier werkt mijn internet wel goed op en mijn mobieltjes ook, internet manager van KPN geeft ook geen verbetering, het vreemde is dat de WIFI verbinding goed is maar geen of slecht internet. Ik zou graag terug gaan naar mijn oude V8. Deze ellende zit ik niet op te wachten

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 December 2021, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

U gebruikt dit soort dingen?

 

Het zou niet nodig moeten zijn om op dergelijke manier met Devolo te kunnen internetten, het was voorheen goed maar vanaf de overgang naar V12 is internet een probleem de WIFI verbinding is prima.

De mobieltjes werken 2 dagen prima en dan begint het gezeur weer, dus de Devolo is gewoon een noodgreep.

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @H West. We helpen je hier graag op weg om je wifi te verbeteren.

Uit je bericht maak ik op dat de wifi verbinding wel werkt, maar dat de internetverbinding wegvalt, en dat dit op verschillende apparaten gebeurt. Klopt dat? Als je jouw laptop om te testen met een kabel aansluit op de Experia Box, valt internet dan ook weg of werkt dit goed? Ik lees dat je ook de Wifi Manager gevolgd hebt, hier komt altijd een conclusie uit: wat was de uitkomst bij jou? 

Reputatie 4
Badge +2

Klinkt mij als de band steering problemen van de box 12.
Dat gaat die wifi manager niet oplossen, is een probleem met de firmware.

De manager heeft iets gevonden tussen de glasvezel aansluiting en het V12 modem, alle kabels verwijder en opnieuw aangesloten daarna het glasvezelkastje stroomloos gemaakt en een harde reset V12 gedaan, en de glasvezelkabel verlegt, zonder resultaat.

Hierna heeft de manager geen problemen gedetecteerd, maar er is niets opgelost.

Het belangrijkste probleem is dat de smartphone zeer slecht of helemaal geen internet heeft terwijl de verbinding goed is, het probleem is ontstaan nadat V8 vervangen is door de V12.

Wij gebruiken meerdere Samsung,s A12

Sorry type foute het is de Samsung Galaxy A6

De manager heeft iets gevonden tussen de glasvezel aansluiting en het V12 modem, alle kabels verwijder en opnieuw aangesloten daarna het glasvezelkastje stroomloos gemaakt en een harde reset V12 gedaan, en de glasvezelkabel verlegt, zonder resultaat.

Hierna heeft de manager geen problemen gedetecteerd, maar er is niets opgelost.

Het belangrijkste probleem is dat de smartphone zeer slecht of helemaal geen internet heeft terwijl de verbinding goed is, het probleem is ontstaan nadat V8 vervangen is door de V12.

Wij gebruiken meerdere Samsung,s A6

Als ik het KPN WIFI inschakel krijg ik de volgende melding op mijn Galaxy A6, Het is ontstaan vanaf dat V12 is geplaatst.

 

24-11-2021 update van mijn Garmin navigatie gedaan maar deze is halverwege vastgelopen, dit geeft grote problemen voor de navigatieupdate. Het lijkt erop dat KPN met instellingen van het V12 modem aan het werk is geweest vermoedelijk hebben zij het modem opnieuw opgestart waardoor de update is onderbroken en mislukt.

Na veel zoekwerk de navigatie weer op orde gekregen.

Het vreemde is dat alles van de V12 nu goed werkt ook de Galaxy A6, als dit zo blijft ben ik zeer tevreden.

 

Het leek goed te zijn, maar het is en blijft een probleem modem (V12), als ik een groot navigatie bestand 26 Gb van Volkswagen download, dan wordt telkens de download onderbroken waardoor je weer terug bent bij af.

Met het V8 modem ging dit wel goed, het is dus duidelijk waar het probleem zit = V12.

Reputatie 7
Badge +24

Galaxy A6

Dat ding ondersteund volgens mij geen WiFi 5 Ghz. En dat is een probleem. De WiFi apparatuur van KPN dwingt het apparaat soms om verbinding te maken op 5 Ghz. En dat kan die niet.

De Galaxy A6 werkt op dit moment prima, in het voorgaande gaat nu over mijn LAPTOP die probeert de navigatie software van Volkswagen 26 Gb te downloaden, en deze wordt telkens afgebroken

Reputatie 7
Badge +24

De Galaxy A6 werkt op dit moment prima, in het voorgaande gaat nu over mijn LAPTOP die probeert de navigatie software van Volkswagen 26 Gb te downloaden, en deze wordt telkens afgebroken

Kun je de laptop eens bekabeld aansluiten? Is het dan nog zo? Zo ja, dan ligt het aan de verbinding naar KPN toe. Of iets in de KPN Box. Zo nee, dan is het een WiFi probleem. 

Bekabeld dan is de LAPTOP zeer snel, maar na 2.5 gb download stopt de download weer, dan kan ik de download weer weggooien, het probleem is ontstaan nadat het V12 modem is geplaatst. Je wordt hier moedeloos van, resetten kabels verleggen niets werkt, geeft mij het oude modem weer terug dat is een oplossing!

Reputatie 5
Badge +5

Als je bekabeld een goede verbinding heb (moet haast wel, anders is er écht iets mis) denk ik eerder dat de download (link) niet goed is. Hoe noemen ze dat, een corrupt bestand of zo?? Of problemen bij de server waar dat bestand op staat. 

 

Reputatie 7
Badge +19

@H West Dit klinkt inderdaad als een probleem in het bestand dat je voor de navigatie wilt downloaden. Zeker aangezien het via de bekabelde verbinding ook gebeurt. Ik raad je aan om contact met Volkswagen te zoeken, zij kunnen je op weg helpen met het juiste bestand zodat je je navigatie kunt bijwerken.

Moet ik dan ook contact opnemen met Openfietsmap, Garmin en Volkswagen.

https://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

https://ftp.nluug.nl/maps/openfietsmap/EU_2021/0408/OFM(EU2021-04-08_pc).zip

https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/download/#download

Op al deze links stopt de download gewoon terwijl de verbinding niet is verbroken. de downloadsnelheid zakt gewoon weg.

Ik durf mijn Garmin niet meer te updaten want als de snelheid naar 0 gaat dan moet ik in het ergste geval mijn Garmin opsturen naar Garmin.

Het gebeurt met Google Chrome en Firefox. verder werkt alles naar tevredenheid maar een grote download! Volkswagen 26G, Openfietsmap 13G, Garmin 9G deze stoppen op willekeurige momenten

Ik zie het niet meer zitten.

Reputatie 7
Badge +19

@H West Dat maakt de situatie heel anders inderdaad. Je noemde eerst alleen het bestand van Volkswagen, waardoor het een probleem met dat bestand leek te zijn. Dat 't met verschillende downloads speelt geeft aan dat er iets anders aan de hand is.

Er staan nog geen gegevens in je forumprofiel zie ik. Als je je profiel zo volledig mogelijk invult en hier laat weten wanneer je dat gedaan hebt, kan ik je verbinding voor je nakijken. 

Op 09-12 en 10-12-2021 diverse downloads gedaan als test, donderdag 09-12 alle test downloads zijn onderbroken, inmiddels een downloadmanager erop gezet dan hoef ik niet weer opnieuw te beginnen.

Download snelheid stop op willekeurige momenten, het WIFI lampje op het V12 modem blijft gewoon branden,  vrijdag 10-12 weer een onderbreking, toen branden de lampjes van internet en telefoon niet meer Google kwam met een netwerkstoring, Zaterdag 11-12 weer geprobeerd 2 maal is het gelukt en 2 keer mislukt ook weer eenmaal dat internet en telefonie onderbroken werd.

Garmin update's gaan direct naar de navigatie als er onderbrekingen zijn kan dat grote problemen geven. alle update's gedaan op een vertouwde netwerkaansluiting van mijn zoon.

Al deze problemen zijn ontstaan nadat het V12 modem in gebruik is genomen. Het word alleen maar slechter, telefonie en internet lampjes bleven eerst altijd branden evenals het WIFI lampje.

De V12 is een verrassingsdoosje, jammer.

Reputatie 7
Badge +19

@H West Het is duidelijk dat we dat wegvallen moeten oplossen, want dat hoort niet te pas en te onpas te gebeuren. Fijn dat je je gegevens ook in je profiel hebt gezet. Als ik jouw verbinding nakijk zie ik ook verbrekingen van de verbinding, zoals je al beschreef. Het kan verschillende oorzaken hebben, het kan bijvoorbeeld een probleem in het modem zijn. Heb je de KPN Box 12 al een volledige reset (volgens stap 2) gegeven sinds je dit ervaart? Dat raad ik je allereerst aan, dat helpt vaak goed. Ook is het goed om de stekker van jouw glasvezelaansluiting (de NT) er twee minuten uit te halen en daarna weer in het stopcontact aan te sluiten. Ik ben benieuwd of deze twee handelingen verschil maken.

Daarnaast zie ik ook dat je contact met de klantenservice hebt gehad, en een kabel toegestuurd hebt gekregen. Ik vermoed om de verbinding via een kabel te kunnen testen, klopt dit?

Alle mogelijke soorten reset's  gedaan ook het glasvezel kastje, KPN heeft het modem ook op afstand gereset, de manager heeft alles doorlopen, KPN heeft de glasvezelverbinding en het modem getest, er zal nog een netwerkkabel afgestuurd worden deze is nog niet ontvangen, Maandag 13-12-2021 de gehele dag download testen gedaan met mijn eigen netwerkkabel. Alle netwerkkabels van het modem verwijderd (dus het kale modem) en daarna diverse download testen gedaan met een desktop computer en een laptop, diverse keren is de verbinding gestopt, bij 1 download is het V12 modem zelfs 3 keer uitgevallen, halverwege in de middag is hij uitgevallen zodanig dat de LAPTOP helemaal is vastgelopen. Het vreemde is als mijn TV aangesloten is en de download stopt dat kan ik op mijn TV zien, dan komt er een onderbreking in het beeld van ongeveer een halve seconde, als ik direct naar het modem ga kijken dan is het netwerk en de telefoon verbinding onderbroken (de groene lampjes zijn uit) en deze hersteld zich weer na enkele minuten, dus alle mogelijke aansluitingen op het modem kun je al weg strepen want er was totaal niets aangesloten op het modem behalve een netwerkkabel naar een computer. Als het probleem optreed dan zie je de download snelheid van hoog naar laag gaan, en dan gaat het stapsgewijze naar nul. Als mijn WIFI instelling (computer) op niet automatisch verbinding maken zet dan is na de download storing de verbinding verbroken. Meer smaken zijn er, met het vorige modem had ik geen enkel probleem. Verder werkt alles op de V12 naar tevredenheid.

14-12-2021 netwerkkabel van KPN ontvangen, direct begonnen met downloadtesten via de netwerkkabel op mijn desktop PC. van de 9 downloads waren er 7 mislukt en 2 geslaagd.

15-12-2021 mijn modem (V12) instellingen gecontroleerd, mijn wachtwoord was weer teruggezet naar standaard, er is dus een reset uitgevoerd door KPN en er staat een andere softwareversie in, (SGEJ10000448), Direct weer downloadtesten gedaan.

Met de desktop WIFI 1 maal 26GB getest zonder problemen.

Met de laptop WIFI 1 maal 26 GB getest zonder problemen.

Als dit zo blijft dan zijn wij zeer tevreden.

KPN bedankt!

Het zou mooi geweest zijn, maar er is niets veranderd het blijft het zelfde onbetrouwbare netwerk!!!!!!!!!

Reputatie 1
Badge

 

Het zou mooi geweest zijn, maar er is niets veranderd het blijft het zelfde onbetrouwbare netwerk!!!!!!!!!

 

Ik weet wat het probleem is. Dat zit hem in de firmware 448. Daar zijn veel problemen mee.
Ik had dezelfde. Verbinding modem naar buiten toe was perfect, maar intern verloor ik met regelmaat verbindingen vanaf de devices met het modem. Ik kreeg in eerste instantie geen downgrade naar 312. Maar na aandringen uiteindelijk wel gekregen en mijn interne verbindingsproblemen waren allemaal opgelost. Zie ook forum topic omtrent deze 448 firmware en de bijbehorende klachten.

Inmiddels ben ik, ondanks dat het nu goed werkte, overgestapt op de FritzBox, want dan heb ik iets meer garantie dat alles gewoon ook blijft werken in de toekomst, daar zij wel updates goed testen.

 

Topic → 

 

Reputatie 7
Badge +19

@H West Het leek even goed lees ik, jammer dat 't niet zo gebleven is. Bovenstaande wat @Babsmenno aanhaalt zou bij jou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn inderdaad. In het topic dat hij noemt lees je er meer over, ook wat je kunt doen om over te gaan op een andere software versie. Laat het gerust weten als je vragen hebt. Als je specifiek vragen over de software van de Box 12 hebt, kan je ze het beste onder dat topic achterlaten.

De software is teruggezet op een eerdere versie zonder resultaat, KPN heeft tientallen storingen gezien in hun systeem, en heeft besloten een monteur te sturen, deze heeft het V12 modem vervangen door V10 en het glasvezelkastje ook vervangen. hierna nog één maal een foute download gehad daarna 3 maal goed, ik ga er van uit dat het nu naar behoren blijft werken. Het was puur het probleem om een groot bestand te downloaden, en verder werkte alles goed.