Beantwoord

Wifi is traaf met mijn Experia Box V8

  • 23 July 2021
  • 14 reacties
  • 101 keer bekeken

Sinds enige tijd is de wifi in huis erg traag. Twee weken geleden de Wifi Manager gebruikt, en na meting kreeg ik een gratis oplossing aangeboden voor bedrade versterkers. Toen bedacht het nog even aan te zien, maar vandaag was de maat weer vol. Na meting + hermeting werd geconstateerd dat de kwaliteit inderdaad slecht was (6 mbps ...), maar nu kreeg ik alleen een betaalde versterkeroptie aangeboden. Mooi dan. Is er iets veranderd in de voorwaarden, meet ik niet goed, of moet ik nu ineens extra betalen voor een dienst waarvoor ik op zich al betaal?

(PS Er draaien niet bizar veel apparaten hier, op moment van meten precies 2 mobiele telefoons, verder niets)

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 30 July 2021, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dit kan kloppen. De versterkers waar je er 2 van gratis kon krijgen (Experiawifi) worden niet meer geleverd. Ipv daarvan zijn de betaalde versterkers (superwifi) fors in prijs gedaald. Van 79 euro naar 29,50 per stuk.

 

Wat voor abbonnent heeft u kwa snelheid? Koper of glasvezel? Welk type Experiabox? En is die 6mb vlak naast de Experiabox of verder weg?

Dank voor je reactie. Ik heb TFT internet, ik heb begrepen dat dat 50/5 moeten zijn (maar ook als ik de 20/2 versie zou hebben, zit ik daar nog steeds ver onder). Verder koper en Experia Box V8. De 6mb meet ik op 8 à 10 meter van de box. 

Reputatie 7
Badge +24

U betaald voor internet, niet voor WiFi. WiFi kan trager zijn door externe factoren waar KPN geen invloed op heeft.

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat zegt deze site over de beschikbare snelheid op uw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 

DSL en volgens deze site 34/59. Daar lijkt niets mis mee. Dus het zit 'm inderdaad in de wifi :rolling_eyes: Dank. 

Reputatie 7
Badge +10

10 meter op een v8. Is dat vrije ruimte of zitten er nog muren e.d tussen?

Zet er 2 superwifi’s op en er gaat een wereld voor je open

Reputatie 7
Badge +24

10 meter op een v8. Is dat vrije ruimte of zitten er nog muren e.d tussen?

Zet er 2 superwifi’s op en er gaat een wereld voor je open

Zelfs zonder muren is 10 meter voor WiFi al behoorlijk ver. 

Reputatie 7
Badge +24

DSL en volgens deze site 34/59. Daar lijkt niets mis mee. Dus het zit 'm inderdaad in de wifi :rolling_eyes: Dank. 

Welke Experiabox heeft u? De 34 is zonder bonding en de 59 met bonding?

Geen muren! Ik ben benieuwd :laughing:

Reputatie 7
Badge +24

Geen muren! Ik ben benieuwd :laughing:

Waar bent u benieuwd naar?

Naar hoe snel het straks gaat zijn met de superwifi's die ik dan toch maar heb besteld ... 

Reputatie 7
Badge +10

Naar het snel het straks gaat zijn met de superwifi's die ik dan toch maar heb besteld ... 

:thumbsup_tone2:

Laat ons het verschil weten als ze werken 

Reputatie 7

Hoi @Loe36, welkom bij ons op het forum. Heb je de Super Wifi-punten inmiddels ontvangen en aangesloten? Ik ben benieuwd hoe het gaat als je ze hebt aangesloten :slight_smile:

Reputatie 7

We hebben geen reactie meer van je gezien @Loe36, ik neem aan dat dat betekent dat het met de installatie van de Super Wifi-punten zoals Dennis voorstelde beter is geworden.

Zet er 2 superwifi’s op en er gaat een wereld voor je open

 

Als dat niet zo is, of als we iets anders voor je kunnen doen, horen we het graag van je.

Zojuist geïnstalleerd en so far so good. De komende dagen zal blijken of er inderdaad een wereld voor me opengaat :blush: