Beantwoord

Wifi is traag op Macbook, andere apparaten werken prima

  • 10 July 2019
  • 8 reacties
  • 1067 keer bekeken

Abonnement: Glasvezel (100 up & down)
Experiabox V9

Laptop 1: Windows
Download: > 20 mbps
Upload: > 20 mbps

Laptop 2: IOS (MacBook Pro)
Download: 5 mbps
Upload: 8 mbps

Afstand tussen laptops en router is hetzelfde. De MacBook heeft geen problemen bij wifi verbindingen op andere locaties (werk).
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 July 2019, 12:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Grijns, welkom op het forum. Begrijp ik het goed dat je de speedtest via WiFi hebt gedaan en als enige met WiFi problemen ervaart? Als je vraag alleen betrekking heeft op je WiFi verbinding, wil ik je vragen om onze WiFi Tuner tool te gebruiken. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Grijns, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Hoi Marina,

Mijn appartement is vrij klein en alle apparaten doen het qua wifi vrij goed (de snelheid lijkt wel langzaam af te nemen). Dus overal haal ik een wifi snelheid van meer dan 20 mbps.

Alleen de MacBook valt uit de toon. Die staat eigenlijk het dichtsbij de router maar werkt het minst goed (download 5 mbps). Diezelfde MacBook heeft op andere locaties (op kantoor van werk) geen problemen met wifi, dus het lijkt niet aan de wifiontvangen van de MacBook zelf te liggen.

Groet
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Grijns, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik een aantal metingen doen en hopelijk kan ik je aan de hand van die metingen nog advies geven om te kijken of dit het probleem met je verbinding op de MacBook verhelpt.
Done
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Grijns, Aan de hand van je gegevens zie ik dat je de WiFi tuner nog niet hebt doorlopen. Mijn advies is om dit toch eens te testen met je MacBook. Daarnaast ben ik benieuwd welke Macbook versie je gebruikt en uit wel jaar hij komt.
Reputatie 7
Badge +19
@Grijns, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Ik ga het testen.

Reageer