Wifi is traag tijdens het kijken naar interactieve TV

• 27 juni 2013
  • 14 reacties
  • 7072 keer bekeken

Hallo,

Tijdens het kijken naar Interactieve TV is mijn wifi verbinding op de 2,4 Ghz band traag. Het bereik is wel goed. Als ik geen TV kijk, of naar een eerder opgenomen opname dan is er geen enkel probleem met de snelheid. De 5 Ghz band is minder traag tijdens het kijken naar Interactieve TV. De snelheid van bedraad internet is goed, ook tijdens het kijken naar Interactieve TV.

Ik heb de volgende configuratie:

Kpn modem H220N Wifi staat uit, de overige instellingen zijn niet veranderd.

Apple Time Capsule staat in bridge modus. De Time Capsule verzorgt alleen de wifi verbinding (zowel 2,4 als 5  Ghz.)

Zoals gezegd doet het probleem zich alleen maar voor tijdens het TV kijken. 

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Groet,

Sascha

14 reacties

Reputatie 1
Heb je al eens een ander wifi kanaal ingesteld? Mogelijk vindt de verstoring niet plaats als het wifi verkeer via een andere frequentie loopt.

Hallo Skaarj,

Ja dat heb ik al geprobeerd. Dat maakt geen verschil.

Groet,

Sascha

Ik heb precies hetzelfde probleem. Van kanaal wisselen helpt inderdaad niet. Onlangs ook een nieuw bericht op het forum geplaatst om dit probleem onder de aandacht te brengen, maar dat was een dag later ineens verdwenen. Heeft iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem? Of een reactie van KPN?

Reputatie 7
Hoi klant85, welkom op dit forum.

Heb jij ook een Time Capsule of een Airport Extreme van Apple in gebruik voor Wifi.

Zo ja, is deze aangesloten op een LAN poort van de Experia Box waar toevallig ook een TV ontvanger van KPN op aangesloten is? (Via switch of powerline)

Zo ja, zorg er dan voor dat de Time Capsule of Airport Extreme op een andere LAN poort van de Experia Box aangesloten wordt.

De TV stream is een multicast stream die naar alle LAN poorten verzonden wordt waarachter zich een TV ontvanger bevindt. Als op dezelfde LAN poort de Time Capsule of Airport Extreme aangesloten is, dan ontvangt deze dus ook deze stream en gaat hem vrolijk multicasten via wifi.

Dit is killing voor deze wifi apparaten.

Mijn probleem bleek uiteindelijk een andere oorzaak te hebben; plek waarvandaan internetsignaal uitgezonden wordt staat op ca. 4,5 km, waardoor iTV/internet niet kunnen draaien. Daarom nu iTV opgezegd (internet doet het met lage snelheid nog wel ok). 

Badge
Enige goede antwoord. Setje z.g. homeplugs kopen. Streaming TV werkt nooit lekker met WIFI.

Vrijwel garant voor haperende streaming. Liefst ook gigabit switches gebruiken (ca 40 euro). Ik heb Belkin 500 homeplugs. (Soms 2 voor 25 euro) Hoeft geen dure Devolo te zijn. Smarttv of settopbox op WIFI is echte afrader. Alleen je pad op WIFI draaien of je Nintendo DS omdat die geen LAN connectie hebben.

Reputatie 6
Badge +9
Ehmm... Juist....

Ik geloof dat je de plank ff beetje boel misslaat.

Een settopbox loopt niet via wifi namelijk en het ging er hier om dat je een router hebt die je in bridge achter je kpn router hangt, dit doe je meestal om het wifi signaal te verbeteren omdat een aantal kpn modems brak wifi hebben, in dat geval zet je de wifi van de kpn router dus uit en verbind je een wifirouter met een kabel aan de kpn router.

Zoals gezegd als je bijvoorbeeld vanaf je kpn router een kabel legt naar de plek waar je tv en je wifirouter staan, daar een switch plaatst en vervolgens de settopbox op een poort zet en je router op een poort dan zal de kpn router omdat deze de tv stream als multicast aanbied dus je wifi volstouwen met dataverkeer die nergens aankomt cq gebruikt word en de boel traag maken.

Dus jou opmerking vat ik niet helemaal.

Gebruik btw ook liever geen homeplugs, over een bron van storingen gesproken 😉 Gebruik waar mogelijk (kan dit en kan het netjes weggewerkt) gewoon goede CAT5/6 kabels, dat is minder aan storingen onderhevig, maar is vaak wel meer werk.

Badge
Ik denk dat jij niet weet hoeveel settop boxen er bestaan om iets op een TV weer te geven.

Zelf heb ik ondermeer  een Humax voor Ziggo. Dat gaat niet lekker met WIFI. Die dongle is ook te duur.

Mijn homeplugs storen nooit. Ook LAN-kabels zelfs goed weggewerkt kunnen storen..... Deze zijn het vaakst stuk.

Dus vat ik ook jouw verhaal niet. Multicast???

Reputatie 6
Badge +9
Dude...

Het gaat hier om een specifieke vraag over itv van KPN, dan reageren we daar ook op, als TS Ziggo had zou hij hier dan reageren?

KPN heeft geen wireless settopboxen in hun assortiment dus is jou informatie omtrent het probleem van TS op zijn minst niet relevant te noemen.

En waarom zou TS homeplugs moeten gaan gebruiken als ze al een vaste kabel hebben lopen naar de settopbox? ;)

Multicasting:

De TV stream is een multicast stream die naar alle LAN poorten verzonden wordt waarachter zich een TV ontvanger bevindt. Als op dezelfde LAN poort de Time Capsule of Airport Extreme aangesloten is, dan ontvangt deze dus ook deze stream en gaat hem vrolijk multicasten via wifi.

In ieder geval de TS is al achter de oorzaak dus ik ga hier niet verder op in, ik ben hier namelijk om mensen te helpen en geen eindeloze discussies te voeren over wellus nietus dingen. 

Badge
Dude zelf,

Uit de vraag stelling blijkt niet dat het over interaktief KPN gaat.

Er word gepost onder WIFI.

ook word er niet specifiek naar een bedrade KPN ontvanger gewezen.

Bij Ziggo heet het ook interaktief en dat bedrijf ik via KPN...... en dat doen meer mensen.

Wel kabel maar de Humax settopbox via andere provider besturen.

Je stelt dat het opgelost is met allerlei niet relevante verwijzingen....

Klant geeft aan de zaak opgezegd te hebben...... Nergens zie ik jouw scenario duidelijk

Nogal wat mensen hebben TV van Ziggo maar hun internet van KPN en laten het samen werken.

En dat kan heel goed.

Reputatie 7
sveld84 schreef:
Multicasting:

In ieder geval de TS is al achter de oorzaak dus ik ga hier niet verder op in, ik ben hier namelijk om mensen te helpen en geen eindeloze discussies te voeren over wellus nietus dingen. 

Ik snap niet wat je bedoelt met "eindeloze discussies voeren over wellus nietus dingen" of betreft dat de discussie met Robertdewijze?

De aangehaalde (cursieve) tekst is afkomstig uit mijn antwoord van 7 januari 18:17 in dit topic.

Wat ik daar dus aangeef is dat de TV stream ook door de Time Capsule of Airport Extreme ontvangen zal worden zodra deze, via een switch, op een LAN poort van de Experia Box is aangesloten waar ook een TV ontvanger op aangesloten is.

Zodra dat het geval is, gaat de wifi van de Time Capsule of Airport Extreme onderuit. (Wordt heel traag)

Als jouw draadloze apparaat gebruik maakt van de WiFi van de Time Capsule of Airport Extreme, dan wordt deze hierdoor ook heel traag.

Dit is dus niet zozeer een probleem dat toe te wijzen is aan de Experia Box of andere onderdelen van KPN, maar aan de Time Capsule of Airport Extreme.

Je kunt dit voorkomen door er voor te zorgen dat de Time Capsule of Airport Extreme aangesloten is op een LAN poort van de Experia Box waar niet ook een TV ontvanger is aangesloten.

Wie is overigens TS?

Reputatie 6
Badge +9

Ik gebruikte jou tekst cursief om je te citeren, om Roberdewijze iets duidelijk te maken omdat deze claimt dat zoiets niet kan.

Net als dat ik met een eindeloze discussie doelde op het feit dat die zelfde persoon met modder gaat lopen gooien, het is mij iig duidelijk dat hij niet teveel verstand heeft van allerlei zaken en constant loopt te blaten over slechte kabels, ziggo ontvangers en delovo's enzo.

TS word op veel fora gebruikt als afkorting op Topic Starter, veelal de probleemeigenaar zegmaar.

Maargoed de TS is al geholpen dus ga niet verder zinloos een topic kicken :)

Reputatie 7
@sveld84

Thanks, weer wat geleerd vanavond: TS = Topic Starter.

Je bent nooit te oud om te leren! :D

Badge
Sveld84

Er is er maar een die met modder gooit als een kleuter.... En dat ben jij

Lees de huisregels eens.

Reageer