Vraag

Wifi isniet goed, wifi manager werkt niet, Hoe los ik dat op?

  • 1 July 2022
  • 10 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik heb de afgelopen 6 uur de wifi manager meermaals door lopen,.. toen ik bij het stuk kwam waar bij ik mijn Experia versterkers moest resetten ging het echt goed mis, mijn wifi netwerk was weg en de uitleg van de manager ging niet verder. Dus ik moest het alleen doen. Ik heb er uren over gedaan om erachter te komen dat ik via de app mijn Experia versterkers moest installeren want die waren dus los gekoppeld van mijn modem en dus had ik in ene 3 (2 via de versterkers en 1 via mijn modem) wifi netwerken ipv 2 (1 privé en 1 gast beide via de versterkers). Inmiddels heeft de wifi manager de geest gegeven die wil niks meer doen en mijn wifi haalt met moeite 10% van mijn glasvezel verbinding qua snelheid.

Ik begin behoorlijk moedeloos te worden en ben behoorlijk gefrustreerd dat ik 6 uur van mijn leven kwijt ben aan deze onzin.

 

Tot overmaat van ramp zijn alle online hulp middelen niets anders dan naar elkaar aan het verwijzen of buiten werking. De digitale kast, muur, kluit en riet zijn echt niet tof. Bestaat er nog zoiets als klanten service?

 

Hoe dan ook, als iemand nog een tip heeft voor het verbeteren van mijn wifi dan hoor ik het graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Oh ja, bekabelt krijg ik perfecte snelheid 500 Mbps, voordat ik begon zat ik via wifi op 100 - 150 Bps inmiddels nu rond de 50 Mbps.
De versterkers zijn weer goed gekoppeld (wifi netwerk van het modem is uit geschakeld/over genomen zoals het jaren al draaide)
Reden voor het beginnen met dit verhaal, verbinding was zo traag dat ik de pixels van mijn Netflix serie kon tellen.

Model is een V9, en ik heb twee Experia versterkers 1 op de begane grond en 1 op de eerste verdieping.

 

De wifi-manager die niets meer doet
Mijn KPN app die mijn gegevens niet wil laden
De stap waar ik aangeef problemen te hebben met traag wifi
De pagina waar ik uit kom die niet laad en een heading heeft over bekabeld internet

Ongeacht waar ik deze tools gebruik (de app, mobiel browser, desktop browser) het gaat overal mis.

Badge +19

Je hebt alle twee de wifipunten met een kabel aangesloten op het modem?

Hallo Joep,

 

Dat is inderdaad het geval en mijn vaste pc is verbonden met een kabel via de uitgang van de versterker die op de eerste verdieping staat en daag heb ik de volle snelheid dus ik weet zeker dat deze kabel goed werkt.

Meteen maar een speed test gedaan in mijn slaap kamer (andere kant van het huis tov de versterker)

Dit was vele malen beter voor dat ik begin gisteren en prima de laatste keer dat ik getest heb voordat ik merkte dat het traag geworden was.

Nu contact met de helpdesk, krijg iig een nieuw modem hoop dat dat verbetering op levert.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Nateu en welkom hier op ons forum :)
Heb je het nieuwe modem inmiddels mogen ontvangen en merk je nu ook verbetering?

Ik heb hem net binnen, ga het vanmiddag uitgebreid testen

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb hem net binnen, ga het vanmiddag uitgebreid testen

Top, dan zien we je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Nateu , heeft het nieuwe modem uiteindelijk nog voor de gewenste verbetering gezorgd?Â