Wifi Manager loopt vast

  • 23 November 2021
  • 25 reacties
  • 202 keer bekeken

Kennelijk is mijn wifiverbinding met drie wifiversterkers nog zo slecht, dat zelfs de wifimanager vast loopt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +19

Dan is er wel wat meer aan de hand.  Ervaart u ook problemen met de bekabelde pc of laptop?

Dat weet ik niet. Op mijn telefoon werkte het inkeert geval niet. 

Badge +19

Als u bekabeld geen goede verbinding heeft dan zal het met WiFi helemaal niks zijn. Dus om u te helpen hebben we info nodig. Welk modem heeft u? Welke wifi versterkers? Zijn ze bekabeld aan het modem of draadloos? Is de WiFi slecht, geen wifi if traag? Natuurlijk heeft u met 3 wifi punten goed wifi mits ze goed zijn aangesloten. Er komt echt wel wat voor kijken om het beste er uit te halen wat wifi betreft. 

Reputatie 7

Hoi @Anne3090, welkom bij ons op het forum. Wat lastig dat jouw Wifi verbinding niet goed werkt en de Wifi manager het niet goed doet. Net als Joep ben ik ook benieuwd wat er precies speelt en hoe de verbinding bekabeld is. Stel dat het bekabeld ook goed is, dan kan het zijn dat we niet specifiek naar de Wifi moeten kijken maar verder dan dat. Kan je ons er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

Ik heb een Experia Box v10, 3 wifiversterkers "super wifipunten”. Eén wifipunt is bekabeld aan het modem. De wifi was van de week zo slecht, dat ik ik niet op mijn telefoon naar een tv aflevering kon kijken. Zojuist nogmaals de wifi manager aangezet, die bleef alsmaar draaien bij het checken van het internet etc. En nu loopt hij weer op hetzelfde punt vast als van de week, bij de vraag “op welke momenten is je wifi niet goed genoeg". . Ik zie dat ik nu helemaal geen wifi heb (thuis). 

Badge +19

Is de WiFi van het modem wel uit?

Is de WiFi van het modem wel uit? → hoe check ik dat? Er branden 3 lampjes aan de voorzijde. 

Inloggen op het modem

gegevens op de stikker op het modem tenzij dat het is aangepast!

De 3lampjes zijn van

power.  Internet. en service. ??

dan staat wifi uit op modem althans hier is dat zo

Drie lampjes zijn idd van power, internet en service. 

Badge +19

We gaan je helpen.  Waar heb je het modem staan?

Het modem hangt in de meterkast. 

Badge +19

De beste opstellen is 1 super wifi bekabeld aan de experia box en die dan bijvoorbeeld in de gang hangen. De tweede op de eerste overloop en de 3de op de tweede overloop.  Is dat ook de opstelling die je ongeveer hebt?

Reputatie 7

De Wifi op de Experia Box staat dus uit, de 3 SuperWifi-punten hebben het Wifi signaal helemaal overgenomen. Waar staan deze punten precies, wat doen de lampjes daarop? In dit topic leggen we uit wat de verschillende kleuren betekenen en wat je kunt proberen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

De beste opstellen is 1 super wifi bekabeld aan de experia box en die dan bijvoorbeeld in de gang hangen. De tweede op de eerste overloop en de 3de op de tweede overloop.  Is dat ook de opstelling die je ongeveer hebt?

Dat is exact hoe de opstelling is. 

Badge +19

Dat is vreemd? Heb je ze al een keer gereset? 

Ik heb hetzelfde probleem 

sinds ik “superwifi” heb is het superslecht

Badge +19

Welk modem heb je?

Begane grond:

Ik heb een box 12 die bekabeld is met een superwifi. Deze hangt in de hal

Verder een superwifi punt  5 meter in een rechte lijn verder. (2 meter verder het hoekje om werkt deze al niet meer)

1 verdieping wifi versterker dual band bekabeld 

2 verdieping: WiFi versterker dual band bekabeld en een superwifi 

 

 

 

Badge +19

Die dualband werkt niet samen met de super wifi's.  Je hebt dus twee verschillende WiFi netwerken in huis. Het moet echt anders wil je het goed krijgen.

Reputatie 7

Ik ben ook benieuwd of het resetten van de apparaten heeft geholpen heeft @Anne3090, heb je dat al kunnen proberen?

Bij jou klinkt het inderdaad als een andere situatie @Ben999, zoals Joep ook al zegt. Heb je daar al naar kunnen kijken?

Hier ook al dagen aan het uitvoeren hoe de super wifi’s blijven werken

Het valt nogal eens uit

1ste met utp op de Experiabox V10

De 2de in de kamer ernaast 

Alles gelijkvloers 

Dat is vreemd? Heb je ze al een keer gereset? 

Bedoel je de experiabox of de WiFi punten? Hoe reset ik de WiFi punten? Als het gaat over dual band etc. haak ik helaas af. Daar snap ik niets van. 

Reputatie 7

Zowel de Experia Box als de Wifi-punten inderdaad @Anne3090. Het resetten van de SuperWifi-punten wordt ook toegelicht in het topic wat ik je eerder gaf: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Als je die stappen stap voor stap volgt, hoe gaat het dan?

Zou jij diezelfde stappen kunnen doen @Gebruiker510?

En weer kan ik een opname niet terug kijken. Vandaag weliswaar kpn storing, maar dit is toch irritant. De “hulp op afstand” lijkt goed, want men doet z’n best, maar het blijft droevig. Ik zou “de beste WiFi en internetsnelheid” hebben . Als dat zo is, eet ik al mijn oude schoenen op. Wat een flauwekul. 

Reputatie 7

Welkom terug @Anne3090, dit is de eerste keer dat je opnames noemt hier op het forum, dus de context daarvan weet ik niet precies. Wat is daarmee precies aan de hand, wat gebeurt er precies? Krijg je een foutmelding bijvoorbeeld? Had je het resetten van de apparatuur wat in de eerdere berichten was genoemd al kunnen proberen?