Beantwoord

Wifi manager werkt niet

  • 2 July 2021
  • 32 reacties
  • 1486 keer bekeken

Ik heb net een nieuwe glasvezel aansluiting met het nieuwe KPN 12 modem. Alles werkt tot nu toe uitstekend. Ik wilde de KPN wifi manager Tool gebruiken om de wifi te optimaliseren, echter geeft die steeds een foutmelding. Heb het op meerdere apparaten geprobeert. Je logt in met je KPN id, vervolgens vraag ie met welk klantnr, je wilt checken, dan zie je dat huis met die verdiepingen waar staat dat je niet bent verbonden met WIFI (wat wel zo is), dan komt er een kopje: ik ben weer verbonden en druk je op OKE maar dan wil ie niet verder en komt ie steeds weer bij de beginvraag. Ik heb het op meerdere Devices geprobeert maar op alle zelfde meldingen. Is er een algemene storing mbt de Wifi manager tool?

icon

Beste antwoord door ruvdmeulen 22 August 2021, 17:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

@Ruud van der Meulen U zegt dat u net een nieuwe glasvezelaansluiting heeft. Is dat dan per vandaag bijv.? Wellicht dat uw abonnement administratief nog niet verwerkt is bij KPN. Ik heb dezelfde omstandigheden als u en hier doet de wifi manager Tool het prima. Ik krijg namelijk ook geen vraag over het abonnements en/of klantnummer ( meer).

Reputatie 2

Helaas werkt het nog steeds niet goed. Ik moet de keus maken tussen 2 klantnrs (oude en nieuwe), ik kies uiteraard de nieuwe. Gister is abonnement ingegaan, alles werkt nu, ook  MIJN KPN.

Wat er gebeurt met de Wifi Manager. je begint met Aan de Slag, dan geeft dat huisje weer met die verdiepingen met een rood kruis alsof er geen WIFI lijkt aan te staan, echter ben ik gewoon verbonden met het KPN 12 modem. Vervolgens komt ie op dat sheet met  Ik ben weer verbonden, dan druk ik OKE.

Vervolgens schiet ie weer terug naar de beginpagina met; Aan de Slag.  Ik heb ev. screenshots.

 

Huidige klantnr is 600*******  Mijn oude klantr is 906******** Wellicht dat er iets in de weg nog zit administratief met het oude klantnr? Ik was hiervoor ook bij KPN klant maar heb een paar maanden een uitstapje gehad naar een andere Provider. Ik krijg exact dezelfde meldingen op Tablet, laptop en Smartphone (Allen wifi verbonden met KPN 12 modem)

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@ruvdmeulen Als u via ”mijn KPN" inlogt, staat uw nieuwe product daar ook gekoppeld met het huisadres onder het tabblad "producten"? Zo nee, dient u uw nieuwe product eerst nog toe te voegen !

Reputatie 2

dat klopt, is al klaar...Ik ga zometeen 1x fabrieksreset doen modem om te kijken of de WIFI manager daarna wel werkt.

Reputatie 2

Helaas heeft de fabrieksreset modem het KPN wifi Manager issue niet opgelost, lijkt een structureel iets te zijn helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ruvdmeulen, ik zag dat bij het aanmaken van dit topic de order nog niet volledig verwerkt was, dat kan er voor zorgen dat de manager niet goed werkt. Inmiddels is deze afgerond, maar nog steeds werkt de manager niet? Hij blijft in een loop? Je krijgt niet iets van een foutmelding of dergelijke? Ook vandaag werkt deze nog niet?

Reputatie 2

Hallo Bart_Z. 

Klopt, blijft in een Loop, t/m de KPN id inlog gaat het goed, dan  start je de Manager en zegt ie meteen : Geen verbinding met je wifi, je bent waarschijnlijk te ver verwijderd van je Modem, loop naar een plek waar je nog wel wifi hebt. Echter ik zit op 5 meter van het Modem en heb vol bereik. wat je ziet is een logo van een HUIS met 3 verdiepingen, alleen de bovenste verdieping kleurt Rood en staat een kruisje door het wifi teken. dan druk ik: Oke , ik sta op de juiste plek (stond ik dus al), vervolgens komt de screenshot: Mooi, maak weer verbinding met WIFI (maar was dus al constant verbonden), Hulp nodig bij verbinden met je Wifi? dan klik ik de blauwe button:  OKE, ik ben weer verbonden...als ik dat heb gedaan komt ie automatisch weer op de pagina: verbeter jouw Wifi, Aan de Slag  (blauwe balk). En herhalen bovengenoemde stappen zich constant, ik heb het op Laptop, IPAD, en Android Telefoon geprobeerd, overal zelfde loop.  Wifi verbinding is echt niks mis mee  en wordt niet onderbroken en sta dus dichtbij het modem. Alle diensten werken verder perfect. Alleen de KPN Wifi Manager dus nog niet.

Reputatie 7
Badge +20

Er waren afgelopen week wat issues, dat niet alles even goed werkte. Klinkt alsof dit nog een nasleep daarvan is. Wil je het de komende dagen nog eens weer proberen? Werkt het woensdag nog niet, hoor ik dat, dan ga ik er verder achteraan. 

Reputatie 2

Hoi Bart_Z,

je mag het wel doorzetten naar de Technische Mensen, er verandert nog niets.

Ik heb exact hetzelfde als dit draadje van 3 mnd geleden.

 

Reputatie 2

Update woensdag..niet werkend...

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gedoe zeg. Ik ga dit verder uitzoeken. Voor nu ben ik wel benieuwd wat er uit een gewone speedtest komt. 

Reputatie 2

Prima speed. Down en Upload. Geen hickups.

Reputatie 7
Badge +20

Dan is dat dus goed. Zodra ik nieuws heb over de loop, dan hoor je van mij. 

Reputatie 2

Prima. Ik wacht het af.

Reputatie 2

Hoi Bart_Z,

Ik heb gister even getest op kantoor bij een maatje van me op KPN ADSL met Experiabox V10, exact zelfde melding als bij mij thuis op glasvezel met de V12.

Weet je het even, hoor het graag als je een update hebt.

Reputatie 7
Badge +20

Yes bedankt. Ik wacht nog op reactie. Ik laat nog weer van mij horen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nu inmiddels een update ontvangen. De fout wordt erkend, verwachting is dat het snel opgelost is. Ik wil je aanraden om het volgende week nog eens te proberen. 

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels is de nieuwe Wifi Manager online. Werkt deze wel?

Helaas Bart_Z Alle stappen doorloopt ie, staan netjes vinkjes achter internet en modem check...dan doorloop je de verdiepingen van het huis.. tot je op laatst klikt Wifi Verbeteren ..en dan geeft ie een melding weer met iets in rood erbij. u bent niet verbonden met KPN wifi...ik ben dus wel degelijk 100 procent zeker verbonden met KPN wifi en sta 1 meter van het modem. Als ik hier wil inloggen op het forum met mijn KPN ID geeft de URL een API foutmelding..dus ben even met Facebook ID ingelogd. Internetverbinding is verder gewoon uitstekend hoor.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je nog een screenshot van de foutmelding bij de nieuwe wifi manager? En welke precieze foutmelding geeft inlog KPN ID? 

Reputatie 2

ja, zal ik doen.

Reputatie 2

Hi Bart_Z,

Ik heb even gebeld met KPN. Je collega gaf aan meerdere meldingen bekend zijn dat de WIfi Manager niet werkt icm met het zwarte V12 Modem (Sagemcom). Hij dacht zelf nog 2 a 3 weken kan duren een oplossing maar wist het niet helemaal zeker had ik de indruk. Ben dus gewoon wel verbonden constant met eigen KPN netwerk. De eerste stappen doorloopt ie gewoon normaal, alleen tot je op einde komt bij WIFI Verbeteren, als je daarop klikt krijg je de melding in het Screenshot.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover ik weet is dit niet aan de orde en zou het gewoon moeten werken. Maar waarom het bij jou niet werkt, daar heb ik geen idee van. Ik ga dit navragen voor je. Ik kom er nog weer bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +20

Zojuist reactie gehad. Lijkt mis te gaan met de herkenning van jouw IP adres. Ze gaan er mee bezig. 

Reputatie 2

Hi Bart_Z,

 

Inmiddels paar weken verder na vakantie. Ik krijg nu geen foutmelding meer maar er is nu een andere fout...Bij de stap ga verder met verbeteren kom je op:   we checken je verbinding (je ziet een mannetje achterstevoren op een strandstoel met een tablet zitten).. daaronder staat : internetsnelheid en Modem Checken.   Internetsnelheid staat keurig een groen vinkje maar bij modem checken blijft ie in een loop draaien en komt er geen groen vinkje achter (heb meerdere keren herstart en paar minuten gewacht) ...je kunt daarom niet op de button eronder  VERDER klikken omdat ie dat groene vinkje niet geeft bij Modem Checken.

Ben netjes verbonden met KPN wifi tijdens de WIFI Manager check.  KPN wifi  werkt ook gewoon..