Beantwoord

Wifi Manager werkt niet en wifi is langzaam

  • 17 November 2022
  • 21 reacties
  • 90 keer bekeken

Na lang wachten is er eindelijk glasvezel beschikbaar voor mijn woning. Nadat ik talloze pogingen voor verbetering van de super wifi punten heb laten wachten tot glasvezel gereerd was, gisteren de wifi manager weer eens proberen op te starten. Maar helaas, na het opstarten nog steeds:

Ik vind vooral de onveranderde melding niet meer zo grappig dat er een bericht gestuurd is naar collega's. Ik heb nog nooit iets van iemand gehoord daarop.

Ik las ergens iets van dubbele vaste aansluitingen, volgens mij is daar met mijn account 2 jaar geleden met verhuizen toen ook wat mis gegaan. Iemand enig idee wat je er aan kan doen?

Ik wil graag mijn superwifi punten goed kunnen gebruiken. En daarmee hoeplijk zorgen dat ik niet steeds mijn wifi koppelingen van speakers en keukenapparatuur kwijt raak.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 November 2022, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Ik verwacht niet dat je er veel wijzer van wordt @DannyL83 . Wat is er aan de hand met je wifi?

@Joep1965 Haha van de wifi manager bedoel je? Ik had er wat hoop op.

Het probleem is dat ik ondanks de diverse wifi punte regelmatig diverse apparaten uit het wifi netwerk verlies. Die moeten dan opnieuw gekoppelt worden of weigeren zelf opnieuw gekoppelt te worden zonder een harde reset. Ik hoopte wat fine tune mogelijkheden te hebben per 1 van de 3 wifi punten via de wifi manager, aangezie  ik die naar mijn idee nooit werkend heb gezien en dus ook lastig een melding heb kunnen maken. Want dan moest ik eerst de wifi manager proberen. Loop-du-luxe dus.

Badge +19

Ik ga meedenken.  Welk modem heb je welke wifiversterkers? Heb je tv ontvangers en zoja hoe zijn die aangesloten op het modem?

Super tof, dat waardeer ik.@Joep1965 

Ik heb de kpn box 12 (wifi activated) en 2 wifi superpunten(1e + 2e verdieping). De superwifi punten zijn direct bekabeld aangesloten op het moment. Voor de tv 1 x de vip5202.

Dan heb ik een domme 24p switch achter het modem voor diverse wand patch punten, waarvan er zo'n 10 in gebruik zijn.

Ik vermoed dat er in huis nog een apparaat of 15 a 20(variabel) via wifi verbonden is.

Kwa bereik in afstand lijkt de snelheid getemperd, maar aanwezig. In de garaga op het garagplein achter ons huis (25 meter vanaf modem) kan ik nog video streamen zonder stotter. En dat is pre-glasvezel.

Maar diverse apparaten lijken elkaar af te wisselen van gebruik ofzo, waardoor ik soms ik soms apparaten opnieuw moet koppelen. Dat wisselt elkaar af, maar niet volgens een vast/logische volgorde. Andere apparaten hebben dan weer nooit verlies. En het is door heel het huis.

Dus vandaar dat ik hoopte wat met de wifi manger te kunnen fine tunen.

Dit was mijn dagboek 😅

Badge +19

Het probleem is als ik goed begrijp dat er enkele apparaten zijn die af en toe de verbinding met de wifi kwijt raken toch?

Ja dat is de samenvatting inderdaad.

Badge +19

@DannyL83 ik vermoed dat die appartuur niet goed om kan gaan met de bandsteering.  Het standaard wifi netwerk heeft de 2.4ghz band en de 5ghz band en die kan je niet splitsen.  Hoe belangrijk is een hoge wifi snelheid voor jou? En met hoog bedoel ik dan boven de 100.

 

Na lang wachten is er eindelijk glasvezel beschikbaar voor mijn woning. Nadat ik talloze pogingen voor verbetering van de super wifi punten heb laten wachten tot glasvezel gereerd was, gisteren de wifi manager weer eens proberen op te starten. Maar helaas, na het opstarten nog steeds:

Ik vind vooral de onveranderde melding niet meer zo grappig dat er een bericht gestuurd is naar collega's. Ik heb nog nooit iets van iemand gehoord daarop.

Ik las ergens iets van dubbele vaste aansluitingen, volgens mij is daar met mijn account 2 jaar geleden met verhuizen toen ook wat mis gegaan. Iemand enig idee wat je er aan kan doen?

Ik wil graag mijn superwifi punten goed kunnen gebruiken. En daarmee hoeplijk zorgen dat ik niet steeds mijn wifi koppelingen van speakers en keukenapparatuur kwijt raak.

 

Hey @DannyL83, fijn dat er eindelijk glasvezel is! Je bent ook al omgezet naar glas? Want dan kan het zijn dat die omzetting bij ons nog niet helemaal is afgerond. Waardoor de Wifi Manager in de war raakt. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Dan kunnen we dit checken.

 

Betreffende de melding over het doorzetten naar collega's. Daarmee wordt bedoeld dat er een melding gaat naar team dat achter de Wifi Manager zit. Maar dat is dan een melding in de trant van ‘hier ging iets mis met de Wifi Manager, kijk naar de Wifi Manager’ en niet een melding van ‘neem contact op met de klant’.

 

Hi @Erik_ , yes, duurde even maar blij mee dat het zover is. Morgen wordt de lijn daadwerkelijk omgezet, maar heb de lijn al gekoppelt. Profiel is gevuld intussen, dank voor de attentie. Hmm, ik heb echt al sinds dat de wifi manager beschikbaar isndeze melding. Dus dan is hij al even in de war.

Ik snap dat het geen letterlijke dm is om mij te bellen, maar als een account over zo'n gestrekte periode een gelijke melding veroorzaakt zou ik van een grote jongen als jullie wel verwachten dat daar een vorm van backlog analyse overheen zou lopen. Heb het ook al eerder tijdens andere contactmomenten wel eens opgegooid, maar nooit meer iets van gehoord. Dus ben benieuwd of jij het voor elkaar krijgt en wellicht ook Joep zn samenvatting eens onder het licht kan houden met betrekking tot de ontkoppelde apparaten. Is er een maximum aan te verbinden apparaten?

 

Admin: quote toegevoegd na verplaatsen berichten

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Erik_ , yes, duurde even maar blij mee dat het zover is. Morgen wordt de lijn daadwerkelijk omgezet, maar heb de lijn al gekoppelt. Profiel is gevuld intussen, dank voor de attentie. Hmm, ik heb echt al sinds dat de wifi manager beschikbaar isndeze melding. Dus dan is hij al even in de war.

Ik snap dat het geen letterlijke dm is om mij te bellen, maar als een account over zo'n gestrekte periode een gelijke melding veroorzaakt zou ik van een grote jongen als jullie wel verwachten dat daar een vorm van backlog analyse overheen zou lopen. Heb het ook al eerder tijdens andere contactmomenten wel eens opgegooid, maar nooit meer iets van gehoord. Dus ben benieuwd of jij het voor elkaar krijgt en wellicht ook Joep zn samenvatting eens onder het licht kan houden met betrekking tot de ontkoppelde apparaten. Is er een maximum aan te verbinden apparaten?

Dan is op dit moment dat ^ het probleem, @DannyL83. De Wifi Manager (en andere servicetools) doen het niet als er een openstaande order is (levering of wijziging). En dat gaat dan vanaf het moment dat een order geplaatst wordt. Bij een omzetting kan zo'n order dan ook heel lang openstaan. En al die tijd doen de service tools het niet. Dat is een bekend iets bij het servicetool team. Maar ook iets dat niet makkelijk te fixen is.

Als de WM bij jou al heel lang deze fout gaf, ook voor de glasorder, dan is er iets anders aan de hand. Heb je wellicht twee vaste abonnement gekoppeld aan je KPN ID? Dat kan dan zijn twee internetabonnementen, maar ook een internetabonnement en een los digitenneabonnement, of internet en een los e-mail abonnement. Dat is namelijk ook iets dat onze servicetools lastig vinden. Ze gaan dan namelijk ook bij dat tweede abonnement op zoek naar een internetverbinding. En die kunnen ze dan niet vinden, waardoor er een foutmelding ontstaat. 

Oke @Erik_ Ik ben benieuwd of het ermee opgelost gaat zijn, dat vind ik het belangrijkste. Maar dat kunnen we dan morgen beoordelen. Helaas speelt het wel al van ver voor de order en uberhaupt de start van de aanleg glasvezel hier. De letterlijke order heb ik gisteren pas geplaatst, dus gaat al goed snel hoor. Het kastje kwam vandaag al binnen, top! Maar nogmaals, if it solves the problem, fine by me. Ik ben erg benieuwd.

En of ik daarmee kan ondervangen wat het probleem veroorzaakt met betrekking tot de apparaten.

 

Thanks @Joep1965 , ik zie nu jouw reactie pas. Maar ik mag verwachten dat een apparaat als een nest mini / chromecast zoiets wel kan managen toch? Of is dat een slechte aanname?

Bij de betrokken apparaten is snelheid minder van belang (muv chromecast), alles van belang mbt snelheid is voor zover mogelijk bekabeld in. Ik vind het veel vervelender om ‘s ochtends in het Frans toegespreken te worden om mijn google home app te openen als ik vriendelijk vraag of ze een muziekzender af wil spreken. Gelukkig zegt ze nog alsjeblieft..

Badge +19

Ik ga er even een kort nachtje over slapen.  Moet er om 4 uur weer uit😉. Wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +20

Oke @Erik_ Ik ben benieuwd of het ermee opgelost gaat zijn, dat vind ik het belangrijkste. Maar dat kunnen we dan morgen beoordelen. Helaas speelt het wel al van ver voor de order en uberhaupt de start van de aanleg glasvezel hier. De letterlijke order heb ik gisteren pas geplaatst, dus gaat al goed snel hoor. Het kastje kwam vandaag al binnen, top! Maar nogmaals, if it solves the problem, fine by me. Ik ben erg benieuwd.

En of ik daarmee kan ondervangen wat het probleem veroorzaakt met betrekking tot de apparaten.

Bedankt voor het invullen van je profiel, ik kom toch wél een 2e klantnummer tegen, dit gaat niet om een actief abonnement maar zal een klantnummer zijn dat in het verleden actief is geweest en niet is ontkoppeld van je KPN ID. Ik ga er nu voor zorgen dat dit ‘foute’ klantnummer verwijderd wordt, zodra dat zo ver is zal je de WifiManager weer kunnen doorlopen 🙂

Hi @Maja_ , thanks. Had ik al eens eerder opgegooid, maar blijkbaar dus nog niet goed aangepast. Ik hoor het graag als dat geregeld is dan kan ik het weer proberen.

Reputatie 7
Badge +20

Nee, of in ieder geval niet volledig aangezien er nog 1 te veel gekoppeld is. Ik laat het hier weten als ze hem verwijderd hebben, zodat je er weer verder mee aan de slag kunt gaan!

Reputatie 7
Badge +20

Zojuist het bericht ontvangen dat de foute verwijderd is @DannyL83, zou je kunnen testen of je de WifiManager nu kunt doorlopen? 🙂

Hi @Maja_ , gelukt, goed bezig! Dankjewel hiervoor.

De wifi manager kan ik nu doorlopen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er enige deceptie is aangezien het meer een ‘wifi coach’ lijkt ze zijn. Met ‘managen’ verwacht ik toch eerder beheren dan adviseren. Met de conclusie ‘zet het wifi punt dichterbij’ los ik mijn situatie dan ook niet op. Die had ik ook zonder coach wel kunnen verzinnen btw 🤣

De conclusie is dat de super wifi punten niet voldoen aan mijn verwchting kwa aanbod.  Het directe wifi van de modem lijkt door superwifi overruled te worden voor vaste apparaten en daarnaast de verbinding van superwifi lijkt vast te houden voor verplaatsbare apparatuur indien dichterbij geweest. Ik had gehoopt met een superwifi punt in de schuur (ong. 10 van andere superwifi/modem) of zelfs de garage (ong 20 meter) dat ook te kunnen dekken. Maar de download is helaas net zo ‘traag’ als voor glasvezel. Het lampje brand oranje, geeft enkel 2.4gh en ik kom niet veel verder dan 20mb, net als voorheen. Dus dat lijkt dezelfde bottleneck. Als ik de schuur ben geweest, houd het trage superwifipunt mij op zijn verbinding, ipv de 850mb welke het modem kan aanbieden.

Ik de witte superwifi punten, zouden de nieuwere zwarte super wifi's wellicht een gewenst resultaat kunnen geven?

Of moet ik maar af van de superwifi punten en een eigen wifi netwerk installeren als ik verbetering wil?

 

Update, ik heb een snellere wifi zodra ik het wifi punt in de schuur van het stroom afhaal. Iemand een idee?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, wat gebeurt er als je de SuperWifi punten van plek wisselt? Het klinkt inderdaad haast alsof je apparaat niet overspringt naar een ander wifipunt als er eenmaal verbinding met die in de schuur is geweest. Ik ben benieuwd of dat aan die specifieke SuperWifi ligt of niet 🤔

De zwarte SuperWifi punten werken hetzelfde als de witte, het grote verschil is dat de zwarte ook wofo6 ondersteunen en de witte nog niet.

Ps: We hebben je even een eigen topic gegeven zodat we je iets gerichter verder kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +20

Kunnen we je hier nog verder mee helpen @DannyL83 of is het inmiddels in orde met je wifi? Hoor het graag!

Ah sorry, helemaal vergeten te reageren. Dank voor het aparte topic. De follow up is weer niet direct vanwege de wifi manager inderdaad.

Maar het maakt niet uit, het blijft dan laag. Heb de wifipunten ook gereset en verwisselt, maar dat maakt geen verschil. Ik heb hem in de keuken gezet(10 meter vanaf de schuur, modem 15 meter) Ik heb hem nu uitstaan, dan haal ik rond de 30 mb download vanaf het modem. Daar had ik ook wel meer van verwacht/gehoopt door glasvezel te nemen.

Dus de wifi snelheid is nog steeds teleurstellend. Superwifi probleem opgelost door geen superwifi te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

Superwifi probleem opgelost door geen superwifi te gebruiken.

Niet echt een ideale oplossing dus 😅

Je haalt nu maar 30Mb via de wifi van je modem? Wat gebeurt er als je 1 van je apparaten via een kabel rechtstreeks aansluit op 1 van de gele poorten van je modem en dan de snelheid doormeet? Vanuit ons hoor je nu bijna 1Gb aan snelheid binnen te krijgen, dus dan is 30 via de wifi wel erg karig 🤔 Ik ben daarom erg benieuwd of je via een bekabelde verbinding wél de volle mep haalt!