Beantwoord

WiFi met Experia versterker werkt niet

  • 4 November 2019
  • 11 reacties
  • 360 keer bekeken

WiFi werkt sinds gisteren niet meer op de 1e etage van ons huis. De experia WiFi is rechtstreeks verbonden met de modem op de begane grond. WiFi beneden bij de modem werkt probleemloos. Op telefoon krijg je een volledige verbinding met WiFi te zien maar werkt toch niet op de 1e etage maar wel op begane grond. Op de experia box zijn vier lampjes van links naar rechts: Constant Groen, constant Blauw, uit, uit. Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit kan iemand me helpen??

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 November 2019, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Hoi @Danyl, welkom bij ons op het forum. De Experia WiFi geeft geen goede verbinding begrijp ik. De lampjes die branden geven aan dat het apparaat aan staat en er een internetverbinding actief is. Het vierde lampje geeft aan of er apparaten met de Experia WiFi verbonden zijn, dat dat lampje uit is doet vermoeden dat jouw telefoon nog steeds met de begane grond is verbonden en niet overschakelt naar de Experia WiFi. Als je boven de WiFi van jouw telefoon even uitzet en daarna weer aan, krijg je dan wel een betere verbinding en gaat het laatste lampje dan wel branden?

Reputatie 7

Hoi @Danyl, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt?

hoi Jasper , ik heb hetzelfde probleem. is het de bedoeling dat je als je van beneden naar boven loopt je je wifi aan en uit moet zetten of is er een andere oplossing ? gr. Jeroen

 

Reputatie 7

Hoi @cjmteu, welkom op het forum. Dat hangt er vanaf wat voor apparatuur je precies gebruikt. Als je gebruik maakt van de Experia WiFi of Superwifi punten zal de telefoon zelf over schakelen naar de sterkste zender van het netwerk. Die apparaten gebruiken mesh en roaming, waardoor je automatisch met de sterkste verbindt. Niet alle WiFi apparatuur ondersteund dat, als je beneden een Experia Box hebt staan (een modem ouder dan de V10a) die het niet ondersteund zal het niet automatisch gebeuren. Wat voor apparatuur heb jij daarvoor in gebruik? 

Ik heb een Experia 9 en de zwarte bedrade WiFi versterkers. 

Badge +19

En is de wifi op de V9 uit?

nee de wifi versterker boven wordt nu niet blauw. WPS al geprobeerd. `wifi versterker beneden is wel blauw.

Badge +19

Ik denk dat je opnieuw moet beginnen. Alles van de v9 afhalen. V9 resetten en de experia wifi's resetten en dan de experia wifi's weer aansluiten. En dan een half uur niets doen. Gewoon wachten.

Top , werkt nu wel. Ik heb idd rigoureus alles uitgezet, alle kabels opnieuw eruit en erin, reset en voila. Bedankt allemaal. 

Badge +19

Mooi!! Goed om te horen. Graag gedaan.

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het met de tip van Joep is gelukt @cjmteu! :slight_smile:  Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.