Beantwoord

Wifi mobiele telefoon

  • 22 November 2019
  • 10 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enige tijd ervaar ik problemen met het wifi signaal op mijn mobiele telefoon. Thuis gebruik ik wifi op de laptop en televisie en dat werkt prima alleen dus niet op mijn mobiel. Hij maakt wel steeds verbinding maar verbreekt hem ook steeds en gaat dan weer naar de 4G. Herkent iemand dit?

icon

Beste antwoord door Bart_ 26 November 2019, 14:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Aai, vervelend probleem, ik heb hier een trucje dat meestal (niet altijd) werkt met de meeste toestellen. 

 

Probeer het volgende uit te voeren (In volgorde).

1; Vergeet de verbinding
2: Start het toestel opnieuw op
3: Maak opnieuw verbinding. 

 

Reputatie 1

Bedankt! Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd en dan gaat het weer even goed maar dan helaas opnieuw hetzelfde probleem :(

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Krista39 Wat voor een toestel heb je? Veel toestellen maken tegenwoordig gebruik van een Slimme Netwerkwissel / wifi-assistentie. Dit tooltje zorgt ervoor dat je telefoon overschakelt naar 4G als dit signaal sterker is dan het wifi-signaal. Mogelijk is dit de verklaring? 

Reputatie 1

Ja die instelling heb ik inderdaad aangepast, ik heb nu ook de Bluetooth functie uitgezet en sindsdien heb ik geen problemen meer met mijn wifi. 

Reputatie 1
Badge

Sinds enige tijd ervaar ik problemen met het wifi signaal op mijn mobiele telefoon. Thuis gebruik ik wifi op de laptop en televisie en dat werkt prima alleen dus niet op mijn mobiel. Hij maakt wel steeds verbinding maar verbreekt hem ook steeds en gaat dan weer naar de 4G. Herkent iemand dit?

Dat heeft mijn dochter dus ook … maar niets helpt 

Reputatie 7
Badge +20

Ja die instelling heb ik inderdaad aangepast, ik heb nu ook de Bluetooth functie uitgezet en sindsdien heb ik geen problemen meer met mijn wifi. 

Hallo @Krista39 Dat is heel fijn om te horen. Mooi dat het geholpen heeft. 

 

@schatje500 Jouw dochter heeft hetzelfde probleem: dat de telefoon van je dochter het wifi-signaal niet goed vasthoudt? Je hebt op ander apparaten geen problemen met wifi? Alleen op de telefoon van je dochter speelt dit? 

Reputatie 1
Badge

is opgelost…. @Kpn  

wel zelf gedaan hoor ...geen hulp

 

Reputatie 1
Badge

Ja die instelling heb ik inderdaad aangepast, ik heb nu ook de Bluetooth functie uitgezet en sindsdien heb ik geen problemen meer met mijn wifi. 

Hallo @Krista39 Dat is heel fijn om te horen. Mooi dat het geholpen heeft. 

 

@schatje500 Jouw dochter heeft hetzelfde probleem: dat de telefoon van je dochter het wifi-signaal niet goed vasthoudt? Je hebt op ander apparaten geen problemen met wifi? Alleen op de telefoon van je dochter speelt dit? 

Nou heb ik het op mijn Samsung s10

 

is opgelost…. @Kpn  

wel zelf gedaan hoor ...geen hulp

 

@schatje500 daar ben ik weer! :grinning: Zou je met ons willen delen hoe je het opgelost hebt? 

Reputatie 7
Badge +20

Nou, fijn dat het is opgelost voor dochter @schatje500 Ik wil uiteraard met je meedenken, maar dan hoop ik op iets meer toelichting. Heb je mijn eerdere instructie gevolgd om dit op te lossen? En heb je 'm op je eigen toestel al gecheckt? 

Reageer