Wifi niet beter na bezoek monteur

  • 30 August 2019
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

KPN monteur op bezoek gehad voor slecht werkende wifi in huis. Kanalen aangepast en op de meter van de monteur werkte het "prima"- in de praktijk blijkt het echter helemaal niet goed te werken en is het probleem niet verholpen.
Experia V10 box.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19
Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Goed Wi-Fi in het hele huis met alleen een experiabox gaat in 2019 niet meer lukken. Het Wi-Fi netwerk slibt dicht en je zal moeten investeren in zogenaamde Wi-Fi versterkers. Zet op iedere verdieping een " Wi-Fi versterker" en sluit deze bekabeld aan op de experiabox. Het is een berg werk maar alleen dan heb je Wi-Fi in het hele huis.
Reputatie 7
Badge +24
En wat voor apparaat gebruik je? Telefoon? Laptop? Beetje van recente datum en niet te low budget?

Hier ook een laptop in huis, die komt gewoon nooit verder dan 25 mb. Niet via WiFi, zelfs niet via kabeltje. Terwijl andere pc's wel gewoon veel sneller internet hebben.

En gebruik geen adapters / dvs.
Hoi @Marcelcoach . Jammer om te lezen dat het bezoek jou niet veel heeft opgeleverd. De andere gebruikers stellen een paar nuttige vragen. Wat zegt de wifi tuner? Hiermee kun je een globaal plaatjes krijgen van je signaalsterkte per ruimte. Mocht je op een plek wonen met veel buren fluctueert het signaal nog wel eens doordat andere netwerken de boel wegdrukken. Dan is een wifi versterker geen overbodige luxe.
Ik ben ook benieuwd wat de monteur die morgen bij me langs komt voor verhaaltje gaat vertellen, en misschien dat hij ook gaat vertellen hoe geweldig het allemaal is, maar ik heb mijn mijn tel opnames gemaakt wat de speedtest vertelt, en als ik 3-5 meter van 2 bedrade wifi versterkers af zit, zou je toch mogen verwachten een stabiel wifi te hebben.

Met 12,15 Mbps word ik daar toch niet echt vrolijk van

Misschien moet KPN zijn abonnementen eens omlaag gaan bijstellen voor het niet kunnen leveren van de beloofde producten, of miss nog beter, het verlagen van de prijzen en tegen de klanten zeggen dat ze zelf voor een goede wifi moeten zorgen omdat KPN dat niet meer kan
Ik denk dat het heel lastig is om in deze tijd wifi te garanderen. Zeker in een druk bevolkt gebied waar het wemelt van de draadloze signalen (en andere interferentie) We doen onze best en hebben desgewenst extra hardware om het signaal stabieler te krijgen. Onze laatste wifi versterkers ondersteunen mesh technologie. Dat kan voor een aanzienlijke verbetering zorgen maar er zit wel een prijskaartje aan.
Als blijkt dat onze apparatuur defect is, regelen we dat uiteraard kosteloos. Maar als het aan de omgevingsfactoren ligt is het soms lastig te bewerkstelligen.
u schrijft het goed, mesh kan een verbetering geven, maw het kan ook goed geen donder verschil maken, en met het woordje KAN hebben ze zich weer vrij gepleit.
Badge +19
Welke snelheid haalt u bekabeld?
Reputatie 7
Badge +24
... of miss nog beter, het verlagen van de prijzen en tegen de klanten zeggen dat ze zelf voor een goede wifi moeten zorgen omdat KPN dat niet meer kan
Gewoon helemaal stoppen met wifi:

https://forum.kpn.com/internet-9/moet-kpn-wel-voor-wifi-zorgen-475786
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten!