Vraag

WiFi noodpakket en port forwarding

  • 19 May 2020
  • 4 reacties
  • 110 keer bekeken

Beste Forumleden en KPN,

 

Afgelopen weekend heb ik een noodpakket ontvangen omdat de aansluiting op mijn nieuwe adres nog niet gerealiseerd is. Dit werkt verder prima en via ICS kan ik dit netjes doorlussen naar een bedraad netwerk. Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik geen port forwarding kan gebruiken. Ik heb een mailserver draaiende te houden en dat gaat dus op deze manier niet. Ik heb in een artikel gelezen dat KPN hiermee gestopt is en enkel voor bepaalde abonnementen maar werkt. 

Wat kan ik nu het beste doen om mijn mailserver draaiende te houden op mijn nieuwe adres?

 

Ik hoor het graag.

Mvg, Maarten


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Maarten-S, welkom! Het klopt dat we geen portforwarding ondersteunen met zo'n mifi router. Voor wat betreft adviezen: misschien heeft @wjb die voor je! 

Reputatie 7

Als zo'n mifi router geen port-forwarding ondersteunt dan is er nog maar één andere oplossing en dat is de mailserver als DMZ Host definiëren.

Ik ben echter bang dat die mifi router dan waarschijnlijk ook geen DMZ ondersteunt.

Doet hij dat wel dan doe je er overigens verstandig aan ok een tweede router als DMZ Host te definiëren en daar m.b.v. een port-forwarding de mail server te benaderen.

De uitgeven SIM-kaart moet als APN ‘advancedinternet’ accepteren zodat er geen Carrier Grade NAT actief is (het MIFI WAN IP adres moet hetzelfde zijn als het publieke IP adres). Zoniet, dan kun je geen inkomende connecties doen. Wat is het merk+type van die MiFi router?

De optie advancedinternet had ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. 

Ik heb zodoende mijn mailserver maar tijdelijk op een ander adres geplaatst. 

Toch bedankt voor het meedenken.