Vraag

Wifi problemen

  • 18 February 2020
  • 16 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedemorgen. Sinds een aantal weken is de wifi echt om te huilen in huis. Wat mijzelf bovenmatig irriteert is dat er praktisch geen contact mogelijk is. Elke keer resetten klopt gewoon niet. Zodra iemand van mijn gezin thuis komt en van 4g over gaat op wifi, word iedereen er constant afgegooid, waarbij het wachtwoord ook niet meer herkend word.

Zelfs een wifi versterker aangeschaft van KPN, maar dan word alles nog erger.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Na zo lang als klant bij KPN, krijg ik nu langzamerhand twijfel.

 


16 reacties

Badge +19

Goed Wi-Fi is echt voor iedereen mogenlijk. Je moet er echter wel wat voor doen. Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login. De uitkomst is soms 2 gratis Wi-Fi versterkers.  Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden. 

En verspreid door het huis. Niet op een rijtje in de meterkast ..

Badge +19

Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden. 

En verspreid door het huis. Niet op een rijtje in de meterkast ..

Dus niet op deze manier toch @Nick83 😂

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, niet zo dus :smile: maar dit was tijdens koppelen.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Erwin68, welkom op het forum.

Ik wil graag uitzoeken hoe we de problemen met de wifi op kunnen lossen. Ik zie dan @Joep1965 jou al heeft geadviseerd om onze Wifi-manager te doorlopen. Heeft deze tip het probleem bij jou ook verholpen? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord @Erwin68 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Beste Paul en Ron, Moderators,

 

Natuurlijk lag ik helemaal gevouwen om de return antwoorden van “Nick’ en ‘Joep’. Die begreep ik zelf ook wel. 

 

Na de tip van Joep’ heb ik alles gereset, en ja Joep, natuurlijk heb ik alles gedaan, daarvoor al, wat jij had aangeraden. Echter, blijkt nu na het resetten, daarvoor gebeurde dat ook al, het systeem geeft aan dat er ‘problemen’ zijn. Het grootste probleem blijft/is dat iedereen, constant van de Wifi word afgegooid. Dan kan je enkele minuten op de Wifi, daarna moet opnieuw een WW worden ingevoerd. Dat is elke keer een ‘ander’WW..

 

Nu word er op afstand, weer, een monteur aangeraden. Dat is prima ( en ja: alles is bekabeld aangesloten, maar waarom word iedereen er elke keer ‘afgegooid’?). 

 

Nog steeds heb ik het gevoel: klaar ermee! Helaas zijn wij allemaal ‘KPN’ fan, althans, waar ik het meeste vertrouwen in heb na 100 jaar klant, kom nou eens met een gerichte oplossing. Voor de 3e keer: na de reset, werkt alles heel snel, maar waarom word iedereen, elke keer, van de Wifi ‘afgegooid’?

Ik heb niets meer van je gehoord @Erwin68 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Nou, niet helemaal. Zie mijn antwoord, knipoog.

Hi @Erwin68, welkom op het forum.

Ik wil graag uitzoeken hoe we de problemen met de wifi op kunnen lossen. Ik zie dan @Joep1965 jou al heeft geadviseerd om onze Wifi-manager te doorlopen. Heeft deze tip het probleem bij jou ook verholpen? Ik hoor het graag van je!

Nog niet helemaal, zie mijn vragen cq antwoorden alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor apparaten heeft u nog meer in huis staan die aangesloten zijn op internet? Koppel anders alles eens los en sluit alleen de versterkers van KPN aan en de TV ontvangers. Verder niets. Liefst ook geen draadloze verbindingsset indien u die heeft.

Beste Nick,

 

Dank voor jou reactie! Erg snel en een tikkie onverwacht. Wij zijn met 5 mensen in huis. Allemaal met een mobiele telefoon. Daarnaast 2x een TV. Waarbij de oudste ook een (bekabelde) Paystation 4 heeft staan, waarmee hij ‘TV’ kijkt. 

 

TV en Paystation gaan goed. Volgens mijn oudste zoon: erg snel. Echter moeten wij, om en om, elke keer opnieuw ‘inloggen’. Beneden hebben wij de TV en 1 router , plus degene uit het gezin, die op dat moment beneden is. 

 

Boven hebben wij de versterker van de KPN, volgens mij met een ander WW. Een oudere versterker, blijkbaar. En daar gaat het fout: zodra ik naar boven ga: geen Wifi meer. Dus eigenlijk: inloggen op de versterker. Maar ik wil gewoon eerst beneden een goede Wifi hebben. Boven volgt wel daarna, knipoog

Zou de router dan niet correct werken??

Het mooiste van alles is: mijn vrouw haar broer, woont in Almere, geen centje last. Heeft ‘glasvezel’, ppfff. dus…..

Reputatie 7
Badge +24

Boven hebben wij de versterker van de KPN, volgens mij met een ander WW. 

En ook een andere netwerknaam lijkt me? Is dit een witte vierkante? 

En er word geen draadloze verbindingsset gebruikt?

 

Reputatie 7
Badge +24

Het mooiste van alles is: mijn vrouw haar broer, woont in Almere, geen centje last. Heeft ‘glasvezel’, ppfff. dus…..

Wel of geen glasvezel mag voor uw probleem helemaal niets uitmaken.

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Ik wil graag verder uitzoeken hoe de situatie precies in elkaar steekt. Zou je daarom jouw profiel in kunnen vullen en een seintje geven als je dit hebt gedaan? Mag ik daarnaast een zogenaamde netwerkmap opvragen? Hiermee kan ik inzien welke apparaten er verbonden zijn met de Experia Box en hoe deze zijn aangesloten, dit mag ik alleen met jouw toestemming. 

Reageer