Beantwoord

Wifi onderbreekt meerdere malen per dag, TP-link wifi-lichtnetadapters

  • 6 January 2021
  • 19 reacties
  • 103 keer bekeken

Dames, heren,

Sinds maanden heb ik last van een aantal onderbrekingen per dag van het wifi signaal. Aangezien ik ook bel via wifi ( is noodzakelijk in onze nieuwbouwwoning) ben ik ook dan niet altijd bereikbaar. Waar kan ik deze storing telefonisch melden ?

Grt,

Ed

Ā 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joep1965 7 January 2021, 11:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Valt het modem dan helemaal uit? Welke experiabox heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur?

Beste Joep1965,

Ā 

Op de experiabox zijn een tv aangesloten en een honeywell thermostaat. Verder is er tplink apparaat aangesloten voor de zolder. De rest werkt draadloos. Wifi valt meerdere keren per dag kortstondig (paar minuten) weg. Tv geeft geen problemen.

Ā 

Groeten,

Ed

Badge +19

Kan je iets meer vertellen over het tp link apparaat? Is dat iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?

Ja dat klopt. Deze geeft de onderbrekingen ook door naar zolder. Voordat ik de tplinkĀ  ertussen had zitten was het probleem er ook, maar omdat wifi signaal op zolder noodzakelijk was heb ik deze aangeschaft.

Badge +19

Welke experiabox heb je?

Zte experiabox v10

Badge +19

Op zich is dat een prima modem.Ā  Kan je vandaag testen zonder iets van randapparatuur aan te sluiten op het modem? Dus alleen maar Wi-Fi gebruiken? Liefst het modem een harde reset geven.

Harde reset ? Hoe doe je dat ?

Badge +19

Het resetknopje indrukken tot het modem opnieuw opstart.let op alle zelf ingestelde instellingen zijn dan weg.

Deze week heb ik geen tijd, maar ga het volgende week proberen en kom er dan op terug. Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Edap, welkom op het forum!
Is het nog gelukt dit werkend te krijgen met de reset die Joep noemt?

Heb je ook iets van een typenummer van het TP link apparaat?
Heb je onze wifimanager ook al doorlopen?

Hallo Thomas,

Ā 

De reset heeft niet geholpen.Ā 

De type nummer van de tp link zijn 2x tl-wpa4220 en 1x tl-pa4010.

De internet verbinding valt ook weg als deze apparaten verwijderd zijn.

Ā 

Ook de wifimanager gebruikt en haal op alle drie verdiepingen een goede snelheid.

Op het moment van de test was er geen uitval van het wifi signaal.

Ā 

Grt,

Ā 

Ed JansenĀ 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het even opgezocht. Deze TP link apparaten zijn alle 3 lichtnet adapters die ook wifi uitzenden als ik het goed begrijp. Dit Wifi kan absoluut gaan storen met je eigen wifi en kan ik je ook niet goed mee helpen. Waar komt de wifimanager op uit als je deze apparaten uitgeschakeld hebt?

Hallo Thomas,Ā 

Ā 

Jouw voorstel om de tp link te verwijderen heb ik al eerder gedaan en gemeld. Het probleem blijft bestaan. Als ik zonder de tp link werk is het signaal op de middelste verdieping net genoeg en op zolder is er af en toe signaal. Het verplaatsen van de router naar bijv. de middelste verdieping kan ook niet ivm te trekken kabels.

Grt,

Ā 

Ed Jansen

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan me goed voorstellen dat je wifiversterkers nodig hebt om op zolder te kunnen internetten en op de middelste verdieping goed internet te hebben. Helaas word de oplossing met deze adapters niet door ons ondersteund. De wifimanager zou je hiervoor nog wel een oplossing aan moeten kunnen bieden maar de enige gratis oplossingen daar moeten wel met een kabel verbonden zijn op je experiabox.

Heren,

Ā 

Nu meerdere weken met jullie in conclaaf te zijn over een storing vind ik dat wat er gezegd wordt in de diverse reclames van KPN over 100 % dekking en 100 % klanttevredenheid niet helemaal kloppen. Dit geldt zeker alleen voor nieuwe klanten. Oude klanten moeten alleen maar betalen en bij klachten worden ze afgepoeierd door een helpdesk.

Diverse malen heb ik al gezegd dat als de tp link kastjes verwijderd zijn er ook uitval is van de wifi. Echter jullie geven de schuld aan de tp link kastjes.Ā Ā Kom op zeg. Onderneem nu eens wat en niet alleen maar heen en weer mailen.

Reputatie 7
Badge +24

Heren,

Ā 

Nu meerdere weken met jullie in conclaaf te zijn over een storing vind ik dat wat er gezegd wordt in de diverse reclames van KPN over 100 % dekking

Wel met de juiste apparatuur. Bekabeld aangesloten WiFi toegangspunten dus. Niet via een draadloze verbindingset.Ā 

en 100 % klanttevredenheid

Waar word dat gezegd?Ā 

niet helemaal kloppen. Dit geldt zeker alleen voor nieuwe klanten. Oude klanten moeten alleen maar betalen en bij klachten worden ze afgepoeierd door een helpdesk.

Diverse malen heb ik al gezegd dat als de tp link kastjes verwijderd zijn er ook uitval is van de wifi.

Op de eerste verdieping en op zolder is dat logisch.

Echter jullie geven de schuld aan de tp link kastjes.

En terecht.

Kom op zeg. Onderneem nu eens wat en niet alleen maar heen en weer mailen.

Ā 

Badge +19

Ook jij kan een prima netwerk hebben maar je moet aan de slag. Het is allemaal niet zo simpel. Er moeten kabels getrokken worden naar iedere verdieping vanaf het modem. Op iedere verdieping zet je een wifi versterker neer die je overigens gratis krijgt van kpn. Het alternatief is investeren in de super wifi's.

Heren,

Ā 

Ik zou al heel blij zijn als jullie de storing van het wegvallen van wifi konden oplossen.

De tp link kastjes zijn buiten gebruik en de storing is er nog steeds.

De goedbedoelde opmerkingen over bedraad aansluiten ga ik zeker overwegen maar op dit moment veroorzaakt de router het probleem.