Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

wifi op een apparaat niet goed werkend HP

Reputatie 3
Badge
ik heb al een tijd last van een gammele wifi verbinding.
twee computers doen het goed, maar de derde maakt alleen verbinding wanneer de vliegtuigstand in-en weer uitgeschakeld wordt.
na veel rond gevraagd te hebben, (ook hier) krijg ik van HP onder meer de suggestie een nieuw netwerk in te stellen,
omdat de dialoog met HP nogal wat voeten in de aarde heeft, wil ik graag van jullie weten wat de gevolgen van zo'n nieuw netwerk zijn voor mijn andere laptops.
kun je twee netwerken op een modem hebben of moet ik maar accepteren dat één computer steeds handmatig moet worden verbonden ?

Peter.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Erwin_ 11 september 2018, 12:59

Hoi Peter. Ik vind het een vreemd advies. Maar HP zal meer weten over de eigenaardigheden van hun eigen producten dan ik, hoop ik dan maar.
Wat is nu de oorzaak precies? Want om eerlijk te zijn klinkt het meer alsof jij een 'wankele' laptop/pc van HP hebt dan wankel wifi. Als ik je profiel bekijk heb je een V10 die zend eigenlijk 2 netwerken uit. Een op 5Ghz en een op 2,4. Als je daar zelf nooit iets aan veranderd hebt zullen die netwerken onder dezelfde naam in de lucht hangen.
Je kunt heel eenvoudig een nieuw netwerk aanmaken. Maar of je daarmee dan van het probleem af bent weet ik niet.
Mocht je dat willen kun je inloggen in je webinterface (bij voorkeur met een bedraad aangesloten computer ) 192.168.2.254 -> Vervolgens kun je onder het hoofdstukje wifi/wlan je netwerknaam en wachtwoord aanpassen. Hiermee maak je dus feitelijk een nieuw netwerk. Daarna moeten diezelfde gegevens dus in je pc/laptops gezet worden om weer verbinding te krijgen

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Peter. Ik vind het een vreemd advies. Maar HP zal meer weten over de eigenaardigheden van hun eigen producten dan ik, hoop ik dan maar.
Wat is nu de oorzaak precies? Want om eerlijk te zijn klinkt het meer alsof jij een 'wankele' laptop/pc van HP hebt dan wankel wifi. Als ik je profiel bekijk heb je een V10 die zend eigenlijk 2 netwerken uit. Een op 5Ghz en een op 2,4. Als je daar zelf nooit iets aan veranderd hebt zullen die netwerken onder dezelfde naam in de lucht hangen.
Je kunt heel eenvoudig een nieuw netwerk aanmaken. Maar of je daarmee dan van het probleem af bent weet ik niet.
Mocht je dat willen kun je inloggen in je webinterface (bij voorkeur met een bedraad aangesloten computer ) 192.168.2.254 -> Vervolgens kun je onder het hoofdstukje wifi/wlan je netwerknaam en wachtwoord aanpassen. Hiermee maak je dus feitelijk een nieuw netwerk. Daarna moeten diezelfde gegevens dus in je pc/laptops gezet worden om weer verbinding te krijgen
Reputatie 3
Badge
Hallo Erwin

Ik heb allerlei HP adviezen gekregen; van diep in het netwerkcentrum duiken om dingen weg- of aan te vinken tot (gisteren ) terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Niets helpt.
Dus ik ben het met je eens: het lijkt aan de hardware te liggen.
Ik probeer nog één ding: een Linux versie.
Als dat niets oplevert beschouw ik het maar als een miskoop.( het aanraak scherm heb ik ook moeten uitschakelen omdat het voor problemen zorgde ).

Bedankt voor de reactie

Peter.
Reputatie 7
Badge +13
Succes, Peter!

Reageer