Beantwoord

Wifi op Modem valt regelmatig uit

  • 28 February 2021
  • 19 reacties
  • 145 keer bekeken

We hadden last van een trage internet verbinding en heb toen glas vezel genomen er van uitgaande dat dit de oplossing is. Dit heeft de snelheid wel iets verbetert echter nu op de modem valt de wifi regelmatig uit.

Volgende stappen heb ik door lopen:

 

Alle kabels er uit getrokken en een voor een er ingedaan

 

Ik heb de modem reset

 

Ik heb de wifi manager doorlopen die geeft aan dan maar een paar punten te kopen, maar als het probleem aan de modem ligt heeft dat weinig nut. laagst gemeten was 27mb/s  

 

Het vreemde is dat de wifi ook wegvalt als ik letterlijk voor de modem sta.

 

Dus ik vraag mij af of de modem cq de verbinding dan wel goed is? Kan kpn dit van een afstand checken?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

 

icon

Beste antwoord door rick46 5 March 2021, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Valt de bekabelde verbinding ook weg? De tv ontvanger bijvoorbeeld? Wat spookt die uit?

Beste @Nick83 de tv heeft er geen last van. Die heb ik inmiddels op kabel aangesloten. Draadloze verbinding gaf problemen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @rick46, welkom! Top dat je glasvezel afneemt nu! Dan zou, zeker het bekabelde, internet gewoon goed moeten zijn. Heb je al eens een bekabelde speedtest gedaan? Hoeveel Mbit/s haal je dan? Welke Experia Box heb je? Je kunt, als het alleen wifi is, sowieso eens de wifi manager doorlopen en dit topic voor oplossingen bij trage en wegvallende wifi doornemen. 

@Marcia_  de wifimanager heb ik doorlopen maar dat gaf helaas geen verbetering. “oplossingen bij trage en wegvallende wifi”had ik ook gelezen. De wifimanager gaf aan 2 wifi punten te kopen echter wat mij bevreemd is dat als ik letterlijk voor de wifi sta hij ook wegvalt.

 

Ik heb bovenstaande stappen ook doorgevoerd: een bekabelde speedtest gaf volgende uitslag:

 

Download 179.5 Mbps

Upload      367  Mbps

 

De modem die ik heb is een Experia box V10 hardware versie v1.0

 

Ik heb het Hussel Internet 1 Gbit/s pakket. 

 

ik hoop dat je mij hiermee verder kunt helpen.

 

groet Richard

een bekabelde speedtest gaf volgende uitslag:

Download 179.5 Mbps

Upload      367  Mbps

 

Ik heb het Hussel Internet 1 Gbit/s pakket. 

Hoe heb je die speedtest uitgevoerd? Bij een abo van 1 Gb/s had ik meer waardes in de orde van grootte van 900-950 down en 450-500 up verwacht (Bij 1 Gb/s levert kpn vooralsnog "maar” 500 Mb/s up). De laptop/pc waarmee je de test uitgevoerd hebt, is die direct aan de ExperiaBox aangesloten of zit er nog wat tussen (switch of zo, en zo ja, welke)? 

@Henk2304 Ik heb de laptop direct op de modem aangesloten zonder switch of een ander apparaat. Heb even een printscreen gemaakt

 

Badge +19

Kan je laptop deze snelheid wel aan??? 

Gezien jouw abo lijken me dat geen goede waardes (zoals ik hiervoor ook al aangaf). 

Rechtsklik eens op het netwerkpicto rechts onder in het systeem vak en selecteer Open Network & Internet Settings (of de Nederlandse variant daarvan). Onder Change your network settings klik op View your network properties. Zoek Link Speed (Receive/Transmit) en geef dan in dit topic aan wat daar staat: ik vermoed “1000/1000 (Mbps)". Als dat zo is lijkt er wellicht toch iets niet goed met jouw verbinding of ExperiaBox. 

@Henk2304  Er staat inderdaad 1000/1000 Mbps voor de zekerheid heb ik net nog een speedtest uitgevoerd met een andere computer om uit te sluiten dat het aan de laptop ligt.

 

Daar haalde ik 241.1 Download en 512 upload, dus daar zit ook een verschil in, maar nog kom nog niet in de buurt van de boven voorgestelde waardes.

Bedankt voor het meedenken 

Groet Richard

 

Die upload van 512 Mb/s is prima (meer dan rond 500 up levert kpn nog niet) maar een download die maar net meer dan 1/5de is van de abosnelheid lijkt mij over glasvezel onacceptabel. Ik hoop dat een moderator (als @Marcia_ ) daar meer over kan vertellen.

Reputatie 7
Badge +30

Dat bevreemd mij inderdaad ook. Ik kijk graag met je mee! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer, @rick46? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan duik ik de systemen in. 

@Marcia_  ik heb zojuist de gevraagde gegevens ingevuld. 
alvast bedankt voor de moeite

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie niet meteen iets vreemds.. Wel nog een vraag: je hebt dit inderdaad bekabeld gedaan, de speedtest? Ik zie volgens mij nog het wifi icoontje op jouw laptop en wil even checken of dat wel helemaal goed gaat!

@Marcia_  ik heb nogmaals de speedtest gedaan met een nieuwe laptop. Zonder wifi zie screenshot, waar zou het nog aan kunnen liggen?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Mijn collega en ik hadden een kleine miscommunicatie waardoor we zonder overleg je modem gereset hebben: excuses als je hiervan hinder hebt ondervonden! We wilden een monteur inplannen, maar het systeem werkt niet echt mee. Omdat het inmiddels voor de meeste mensen wel echt ‘werktijd’ is, durf ik je modem niet nu nog eens te resetten, omdat ik van een afstand natuurlijk niet kan zien of je bijvoorbeeld toevallig les staat te geven op dit moment.. Je kunt het beste later vandaag even bellen met 0800-0402, zodat mijn collega's alsnog een monteur in kunnen plannen wanneer het jou uitkomt. Als jij vandaag niet thuis bent en het modem gewoon gereset kan worden, dan kan je ook hier alsnog even een bericht sturen, dan ga ik alsnog eens proberen een monteur in te plannen. Vervolgvraag is dan: wanneer komt het jou uit om een monteur te ontvangen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. 

@Marcia_  er is vandaag niemand thuis de modem kan reset worden. Moet ik nog bellen voor een afspraak of kan dit van ee  afstand

@Marcia_  monteur is net geweest en heeft een het glasvezel kastje vervangen. Bedankt voor de snelle service. met vriendelijke groet Richard

En wat zegt de speedtest nu?

Reputatie 7
Badge +30

Was de monteursafspraak toch ingepland? :astonished: Of had je nog contact met ons gehad telefonisch? Fijn dat de monteur het glasvezelkastje heeft vervangen! Hopelijk is het nu inderdaad opgelost :-).