Vraag

Wifi problemen

  • 23 June 2020
  • 36 reacties
  • 2103 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, 

 

Ben ik weer, weer met een probleem. Het zoveelste binnen de 5 maanden dat ik klant ben. 

 

Sinds afgelopen vrijdag is de wifi in huis plots heel slecht. Apparaten maken geen verbinding meer omdat ze geen IP adres kunnen ophalen. Of apparaten verbinden zich wel met het netwerk, maar hebben geen internetverbinding. 

 

Gisteren gebeld met klantenservice, die konden modem niet uitlezen. Vervolgens modem reset, tot ie het weer deed. Maar zoals verwacht, nu niet meer... En zo gaat dit al dagen.

Wifi lampje op de modem doet vaak niks. Logischerwijs zou je vermoeden dat de wifi dan uit staat. Maar je krijgt het ook niet aan. Zelfs een reset is geen garantie. 

 

Na de servicetool op de site te hebben gevolgd, bleef het probleem. Ik kreeg het advies te bellen. Ik gebeld, maar kreeg het advies de tool te gebruiken waarna de verbinding verbroken werd. Iets met kastje en muur. 

 

Ik zou graag een blijvende oplossing willen, ik heb in de 5 maanden die ik bij KPN zit veel te veel problemen. Alles is instabiel, tv geeft vaak problemen, dan geen internetverbinding, dan is live pauzeren weg, nu weer dit...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 1

Zojuist ook nog de (inmiddels dagelijks benodigde reset) uitgevoerd, maar zonder succes. Apparaten halen nog steeds geen IP op.​​​​​​

Reputatie 1

Goedemorgen, ook vandaag weer dezelfde problemen. Het lijkt erop dat het eerste apparaat wat verbinding maakt met wifi, verbonden is, de overige apparaten krijgen vervolgens de melding over geen ip kunnen ophalen of wel verboden met het netwerk, maar geen internet. 

 

Voor de volledigheid, tot afgelopen vrijdag bestond dit probleem niet. Misschien overbodig; maar met twee thuiswerkers zou het heel fijn zijn als we allebei gewoon internet hebben als we opstarten, zonder de dagelijkse resets te moeten uitvoeren. Dus terug naar dr situatie van een week geleden. 

Een oplossing en reactie van KPN zou dan ook zeer gewenst zijn. @Lisa 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook tv van KPN? Werkt dat wel?

Reputatie 1

@Nick83 ja, inderdaad ook tv van KPN, dat werkt wel. Dat doet het ook gewoon als internet is weggevallen 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 ja, inderdaad ook tv van KPN, dat werkt wel. Dat doet het ook gewoon als internet is weggevallen 

Ok. Gebruikt u een switch in uw netwerk?

 

Reputatie 1

@Nick83 ,nee die gebruik ik niet. Ook geen router 

Reputatie 1

Ook vandaag weer dezelfde problemen. Eerste apparaat krijgt verbinding, de rest niet. 

Weer herstart van modem nodig.

 

Op de modem hoort een blauw lampje voor wifi te branden of knipperen. Na een herstart doet ie dat ook even, maar daarna gaat het lampje uit. Het gevolg lijkt dat zodra je een apparaat dan van wifi haalt, het daarna niet opnieuw kan verbinden.

 

Het herstarten van modem is uiterst vervelend, omdat dan ook de tv niet beschikbaar is en het probleem dus niet opgelost is.

Reputatie 1

Net nog eens 4 keer moeten herstarten omdat de verbinding wegviel en daarna niet te herstellen was met een simpele herstart van modem.

 

Kom op, KPN! Er moet nu wel iets gaan gebeuren, dit is niet mijn eerste klacht. 

@Lisa, kan jij weer helpen? Of collega's?

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de WiFi manager al gedaan? 

Reputatie 1

@Nick83 die heb ik gedaan ja. Paar keer al zelfs, maar helaas zonder resultaat

Reputatie 1

@Nadia Of andere moderator, kan je wellicht helpen? 

Reputatie 1

Aangezien KPN nog steeds geen actie onderneemt nogmaals het probleem:

 

Al ruim een week probeer ik in contact te komen met KPN omdat mijn apparaten telkens geen verbinding met wifi kunnen maken.

Telkens komt de melding dat ze geen IP adres kunnen ophalen of dat ze wel verbonden zijn met het netwerk, maar zonder internet.

Pas na een of meerdere herstarts van de modem functioneert het weer, maar dit moet inmiddels dagelijks. Het lijkt mij niet gewoon dat ik elke dag de modem moet herstarten. Maar aangezien KPN verder niet reageert, lijkt het gebruikelijk. 

 

Met twee thuiswerkers is een stabiele internetverbinding cruciaal, maar dat is iets wat KPN momenteel zeker niet biedt. 

Reputatie 1

Goedemorgen @Nadia @Lisa

 

Ook gisteren een vandaag weer dezelfde problemen ervaren, klantenservice heeft geen oplossing. Graag jullie hulp. 

 

Is het mogelijk om mijn contract bij KPN met wederzijds goedkeuren eerder te ontbinden? Zonder extra kosten, en op een nog af te spreken datum?

Sinds ik bij KPN zit ervaar ik zo veel problemen, eerder al met TV, nu internet. De klantenservice heeft vaak geen oplossing, verwijst me van het kastje naar de muur, hier op het forum wordt niet gereageerd. En ik blijf met de problemen zitten.

Dus KPN wil schijnbaar van mij af, anders zou ik wel geholpen worden. Ik wil langzaam maar zeker steeds meer van KPN af. Kunnen we elkaar daar niet gewoon in tegemoet komen?

Reputatie 7

Goedemorgen @K10, welkom op het KPN forum. Helaas hebben we het erg druk op het forum waardoor de wachttijd langer is dan je van ons gewend bent. Sorry daarvoor! 

Ik lees dat je vaak wifi problemen ervaart. Dat is erg zuur zeg! Daar moet wat aan gedaan worden, zo is het niet langer werkbaar. Je hebt je gegevens al ingevuld, dat is fijn. Ik ga meteen even kijken, testen en analyseren. De verbinding zal dan even wegvallen. Ik kom daar met een uurtje op terug. Moment :)

Reputatie 7

Hoi, @K10. Uit mijn analyse blijkt dat je aanvullende netwerkapparaten aangesloten zijn, dat kan het probleem veroorzaken. De melding geen IP-adres kunnen ophalen geeft aan dat jouw apparaat geen intern IP-adres krijgt vanuit het IP-adres uitdelende apparaat. En zonder dat kan je het internet niet op. Het IP-adres uitdelende apparaat is over het algemeen de KPN Experia Box. Echter, als je een (extra) router of acces point op je netwerk hebt aangesloten kan die voor problemen zorgen. Hoe heb je precies je thuisnetwerk aangesloten? Welke apparaten heb je met de Experia Box verbonden? 

Reputatie 1

Hoi, @K10. Uit mijn analyse blijkt dat je aanvullende netwerkapparaten aangesloten zijn, dat kan het probleem veroorzaken. De melding geen IP-adres kunnen ophalen geeft aan dat jouw apparaat geen intern IP-adres krijgt vanuit het IP-adres uitdelende apparaat. En zonder dat kan je het internet niet op. Het IP-adres uitdelende apparaat is over het algemeen de KPN Experia Box. Echter, als je een (extra) router of acces point op je netwerk hebt aangesloten kan die voor problemen zorgen. Hoe heb je precies je thuisnetwerk aangesloten? Welke apparaten heb je met de Experia Box verbonden? 

Hi @Nadia ,

Dank voor je hulp. Ik merkte inderdaad dat de verbinding wegviel vanmorgen.

Wat betreft de aanvullende netwerkapparaten, ik heb op de eerste verdieping een wifi extender, omdat het wifi signaal zonder de extender alleen op de begane grond sterk genoeg is. Zou die het probleem kunnen zijn?

Overigens is die extender er al sinds ik bij KPN zit, maar het probleem is recent ontstaan.

Dank voor je hulp zover.

Reputatie 7

Overigens is die extender er al sinds ik bij KPN zit, maar het probleem is recent ontstaan.

Dat is zeker mogelijk. Heb je de extender bekabeld aangesloten? Welk type is dit? Is er vanaf de wifi extender ook een koppeling met de tv?

Reputatie 1

Het is een TP Link extender, die niet bekabeld kan worden aangesloten. Was enkel om het wifi signaal ook op de eerste verdieping te krijgen. Heb het er nu tussenuit gehaald, hopelijk werkt dat beter. 

 

Dan heb ik alleen geen wifi boven, daar zou het normaliter toch ook gewoon moeten komen zonder extender? Dat deed het niet namelijk, tenminste het komt heel zwak op de eerste verdieping, en niks op zolder. Zijn daar nog andere oplossingen voor? Die probleemloos werken?

Reputatie 1

Hi @Nadia 

 

Ook nu, zonder de extender, kunnen mijn apparaten geen verbinding maken.

Zelfde foutmelding nog; kan geen IP ophalen.

 

Het lijkt dus iets anders te zijn dan de extender wat het probleem veroorzaakt, aangezien de extender niet meer aangesloten is.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Reputatie 7

Hoi @K10, wat ontzettend vervelend. Er moet een apparaat tussenzitten die het ip-adres niet (correct) uitdeelt. Wil je de extender er nog even tussenuit houden, dan ga ik nu nogmaals een analyse doen. Mag ik jouw netwerkgegevens uitlezen en hier presenteren? Dan kunnen we er samen met de community naar kijken :)  

Reputatie 1

@Nadia 

Extender is er nog tussenuit. Je kan wat dat betreft alles uitlezen. Kan dat zonder dat het netwerk eruit gaat?

Gegevens mag je van mij delen, zolang er maar geen privégegevens of locatiegegevens in staan. 

Reputatie 7

@Nadia

Extender is er nog tussenuit. Je kan wat dat betreft alles uitlezen. Kan dat zonder dat het netwerk eruit gaat?

Ja! :) brb

Reputatie 7

Hey @K10, Er zijn twee ‘onbekende’ apparaten gevonden:

  1. In blauw gemarkeerd: onbekende switch, router of DVS aangesloten op netwerkpoort 1 van de Experiabox V10A
  1. In blauw gemarkeerd: onbekende switch, router of DVS aangesloten via de eerste ‘onbekende’ apparaat? 

Herken jij deze in blauw gemarkeerde apparaten? Wat zijn dit precies? 

Kun je deze ‘blauwe’ apparaten ertussenuit halen en direct  je; pc / laptop / tablet / mobiel etc aansluiten op de KPN Experiabox via Wifi en/of kabel. Dan deelt de Experiabox de ip-adressen uit naar al je apparaten en krijg je verbinding met internet.

Reputatie 1

Hi @Nadia 

Dat zullen inderdaad de DVS zijn. Toen de monteur de modem e.d. kwam aansluiten noemde hij de DVS als prima optie omdat er geen kabel tussen modem en tv loopt, en ook geen kabel van modem naar boven gaat.

Ik kan de DVS er dus tussenuit halen, maar heb dan beneden en boven geen tv meer, omdat er dus geen kabels naar de tv's lopen.

Reputatie 7

Welke DVS heb je aangesloten? 

En heb je 1 van de DVS adapters naar een ander apparaat dan de tv-ontvanger? Zie:

  

Het allerbeste is om de tv bekabeld aan te sluiten, daarmee heb je een stabiel en snel netwerk naar de tv-ontvanger wat dus storingen voorkomt. Het is misschien even een werkje, maar daar heb je dan ook veel plezier van voor een lange tijd. Een kabel gaat niets snel defect :)