WiFi problemen Apple Iphone IOS 14

  • 13 January 2021
  • 5 reacties
  • 573 keer bekeken

Ik heb een KPN Experia V10 modem en twee super Wifi punten, een op zolder en een beneden. Een jaar lang ging dat prima, maar mijn snelheid beneden op Apple devices valt weg. Hier een foto van eenzelfde meting beneden voor Iphone iOS (46 Mbps) en een meting op een Windows device. Een enorm verschil in snelheid dus. Vaak valt de Wifi op mijn Iphone terug naar 20mbps. De andere telefoons laten eenzelfde lage snelheid zien. Allemaal iOS 14 besturingssysteem. Bekabeld gaat wel alles goed. Waardoor kan de snelheid op mijn iPhone beneden beïnvloed worden, terwijl de snelheid op de Windows laptop wel goed is? Welke slimme kop heeft een idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Frank OverveenGoede vraag, daar kunnen we je op het KPN Forum vast verder mee helpen. Op het Forum zijn veel deskundigen actief die je graag bijstaan met advies en raad. Vreemd dat de snelheid op jouw Apple devices wegvallen. Ik heb niet direct een goede oplossing hiervoor. Heb je al eens geprobeerd om het netwerk te “vergeten” op jouw iPhone en daarna de ExperiaBox te resetten? Wellicht verhelpt dit het probleem. Wat je ook nog kan proberen is de netwerkinstellingen herstellen op jouw iPhone. Hiervoor ga je naar Instellingen→Algemeen→Stel opnieuw in en tik je hier op “Herstel netwerkintellingen” Ik hoop dat dit het probleem al verhelpt.

@Vikash Bedankt voor je reactie. Helaas helpt het opnieuw laden van de netwerkinstellingen niet. De Experiabox van het stroom halen en weer aansluiten heeft ook niet direct een effect. Het lijkt alsof de iPhone soms geen goed WiFi signaal oppakt 

Reputatie 7
Badge +21

Dat is vreemd. Gebeurd dit ook wanneer je jouw iPhone verbindt met een ander wifi netwerk? Wellicht zou je dat nog kunnen testen, als je deze mogelijkheid hebt/krijgt.

@Vikash Nee, met andere netwerken heb ik er geen last van. Ik vermoed dat de SuperWifi en de iPhone instellingen niet lekker samenwerken, maar zeker weten doe ik het niet. Het blijft gek dat soms mijn WiFi op mijn telefoon echt helemaal wegvalt op de benedenverdieping. Op zolder heb ik dan wel voldoende snelheid. 

Reputatie 7
Badge +21

Daar komen we maar op één manier achter. Zou je de SuperWifi's er tussen uit willen halen zodat je alleen een wifi verbinding met de ExperiaBox maakt. Ik zie trouwens dat je ook een ander topic hiervoor hebt aangemaakt. Het lijkt mij verstandig om het bij één topic te houden en te reageren in het andere topic, aangezien daar meer reacties zijn.