Beantwoord

Wifi problemen op laptop en windows 10

  • 28 September 2019
  • 9 reacties
  • 752 keer bekeken

Ik heb ook geen wifi op mijn laptop. Ik heb een USB adapter van TP-link aangesloten en de daarbij behorende driver en WPS tool geïnstalleerd. Het model is: TL-WN821N V6. Na de installatie heb ik wifi verbinding (wifi symbool rechts onder is zichtbaar). Sluit ik de laptop af en herstart het weer, dan is er geen wifi meer. Ook het symbool is weg. De experiabox (v10) heb ik gereset, maar ook zonder resultaat.
Ping 8888 en config flusfdns ook gedaan: idem. De Windows versie is Windows 10 Home, versie 1803.
Gaarne een oplossing hiervoor.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 September 2019, 17:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @gember . Wat een ergernis!
Dus je hebt wel wifi. Maar zodra je de laptop uit en weer aanzet is de verbinding weg? Dan weet ik bijna zeker dat het iets met windows/dongel/laptop te maken heeft.
Helaas ben ik op dat gebied niet deskundig maar ik hoop dat een van de andere forum gebruikers een praktische tip voor je heeft.
Hallo @gember , even een aanvullend advies, waardeer je pc snel op naar versie 1903, binnenkort lukt dat niet meer en ben je te laat.
Reputatie 7
Badge +24
... binnenkort lukt dat niet meer en ben je te laat.

Huh? Waarom zou dat niet meer kunnen dan?

... binnenkort lukt dat niet meer en ben je te laat.Huh? Waarom zou dat niet meer kunnen dan?

Omdat Microsoft dat na datum X blokkeert.
Reputatie 7
Badge +24


... binnenkort lukt dat niet meer en ben je te laat.Huh? Waarom zou dat niet meer kunnen dan?
Omdat Microsoft dat na datum X blokkeert.


Waarom doen ze dat dan? Daar is toch heel geen reden toe?



... binnenkort lukt dat niet meer en ben je te laat.Huh? Waarom zou dat niet meer kunnen dan?
Omdat Microsoft dat na datum X blokkeert.
Waarom doen ze dat dan? Daar is toch heel geen reden toe?

Voorbeeld: je hebt nu Windows 1803,
van het voorjaar is er een update geweest, stel versie 1901.
Als je nu versie 1903, de laatste versie, wilt installeren, zul je minimaal eerst versie 1901 moeten installeren en daar is een deadline voor, niet geupdated, kun je versie 1903 en hoger ook vergeten.
Duidelijk zo.
Lees voor de details maar eens op de website van MS.
Maar ik weet niet waarom bij @gember de boel nog niet geupdated is, als Windows goed staat ingesteld gebeurt dat automatisch.
Ik heb Windows 10 vs 1903 geïnstalleerd en wifi doet het nu. Tijdens de installatie werden wijzigingen aan de computer ongedaan gemaakt, dus misschien was dat het probleem. En nu maar afwachten of de wifi verbinding een blijvertje is.
De instelling voor de update was inderdaad niet goed ingesteld. Heb ik gewijzigd, zodat updates automatisch gebeuren.
Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties.
Hallo @gember , goed om te lezen dat Windows 10 weer bij is en daarmee tevens je WiFi-vraagstuk is opgelost.
Mocht je weer eens (draadloze) netwerkproblemen tegenkomen, bij de net werkinstellingen is een mogelijkheid je netwerk te resetten naar fabriekswaarden, dan worden door Windows de (draadloze) adapters en bluetooth (indien aanwezig) teruggesteld naar default-waarden (lees standaard waarden).
Goed om te lezen dat jullie er uit zijn gekomen. Twee vliegen in één klap: Windows is weer up-to-date en je hebt stabiele wifi.
Mocht je ooit andere vragen hebben weet je ons te vinden! 🙂