Beantwoord

Wifi problemen waar maar geen oplossing voor komt: blijf 'gaten' houden in huis

  • 30 May 2023
  • 7 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds een 2-tal jaar constant Wifi problemen waar geen oplossing voor komt.
Meerdere medewerkers proberen te helpen, vervolgens is de snelheid weer prima. Ik blijf echter een aantal deadspots houden in huis, nu begint zelfs mijn tv, somfy, wifi lampen en chromecast apparatuur regelmatig uit te vallen wegens wegvallen van Wifi.

Ik ben al lang klant en zou het toch fijn vinden als KPN eens iemand langs zou sturen, zonder dat ik hiervoor een monteur moet gaan betalen a 80 euro. Ik heb een standaard tweekapwoning en woon in een doodlopende straat. Slechts een beperkt aantal huizen, dus het zou met standaard apparatuur gewoon moeten werken in deze eenvoudige situatie.

Het heeft ook een tijd perfect gewerkt na het toevoegen van de 2 gratis KPN versterkers.
Maar inmiddels op het punt om toch over te gaan stappen, want het is erg frustrerend aan het worden, lijkt ook steeds erger te worden.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 June 2023, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Dankue heb je de wifimanager al eens gedraaid en wat is daar uitgekomen?

KPN helpt klanten aan alle kanten voor een betere wifi, maar maakt officieel geen deel uit van het abonnement, vandaar dat een storingsmonteur voor wifi betaalt moet worden. Mocht het echter aan het modem liggen, dat de wifi defect is, is de monteur alsnog gratis.

Zie verder onderstaande links voor nadere hulp:

De KPN Wifi Manager | KPN Community

en

Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi | KPN Community

Succes.

Beste Jan, uiteraard al meerdere malen geprobeerd. Alle standaard oplossingen helpen niet.

Jullie bieden toch wifi garantie in huis en bieden tal van versterkers aan. Ik ga natuurlijk niets betalen of kopen zonder dat ik zie dat het nu wel gaat werken.

Reputatie 7
Badge +24

Jullie bieden toch wifi garantie in huis en bieden tal van versterkers aan. 

Ja maar dat is niet gratis... 

Hallo @Dankue er valt voor KPN, behalve eerder genoemde handreikingen, geen algemeen advies te geven voor een optimale wifi-instelling.

Daarvoor verschillen de huizen, de dichtheid van de bewoning en de drukte op de wifinetwerken te veel.

Ik kan in mijn huis (zonder beton) mijn hele huis van wifi voorzien met de modem op de meest ongunstige plek in de meterkast.

Bij een ander, met een modern huis met allemaal beton is voor ieder vertrek waar wifi gewenst is, een aanvullend wifipuint nodig en alle vormen daar tussenin.

Meer kan ik er ook niet van maken, helaas.

Met overstappen wordt de wifi niet beter, want de wifi-omstandigheden in je huis veranderen er niet door, toch?

 

 

Het punt is dat het gewerkt heeft zelfs met alleen het modem. Dus ik twijfel vooral aan een goede werking van het modem en de extra versterkers van kpn.

Het punt is dat het gewerkt heeft zelfs met alleen het modem. Dus ik twijfel vooral aan een goede werking van het modem en de extra versterkers van kpn.

Hallo @Dankue je zou dan alles eens een fabrieks reset kunnen geven en e.e.a weer opbouwen als nieuw uit de doos.

Als je een glasvezelverbinding hebt, haal daar dan minimaal 2 minuten de stroom van af en herstart daarna.

Geef (daarna) de modem een fabrieks-reset (welk merk en type modem/router)?

Geef daarna de KPN-wifipunten een fabrieks-reset en sluit weer aan als nieuw uit de doos. Welk merk en type wifipunten van KPN? De witte vierkante, de zwarte vierkante, de witte ronde of de zwarte ronde?

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dankue, welkom! Ik zie dat er al veel informatie is gegeven, waar ik mij bij aansluit. Ook ik ben benieuwd welke versterkers je hebt. Als je SuperWifi punten hebt, zou je een schone installatie kunnen doen. Wellicht dat dat verbetering oplevert. Mocht dat niet zo zijn (en als het bekabeld wél goed werkt), dan is een betaalde wifimonteur toch iets om te overwegen.Â