Beantwoord

Wifi 's nachts uit, maar alleen voor het gastnetwerk. Kan dit?

  • 10 April 2021
  • 7 reacties
  • 556 keer bekeken

Reputatie 2

Op zich is de Experia Box V10a geen verkeerde router. Voor basisdoeleinden voldoende geschikt. Ik mis echter een klein gebruikers gemak.

Zo heb je in een gezin kinderen en die willen ‘s nachts wel eens stiekem internetten ipv te gaan slapen. Dus wat heb ik gedaan, de kinderen zitten op het gastnetwerk. Alleen om voor de kinderen de wifi uit te zetten dus toch nog steeds inloggen op de router.

Naast de functie Scheduler die er nu op zit en waarmee de hele wifi uit gaat, kan er ook geen scheduler functie op waarmee alleen het gastnetwerk aan- en uit geschakeld kan worden? Dus gekoppeld aan de On/Off functie van het gastnetwerk.  En hopelijk gaan de kinderen dan ‘s nachts of stiekem lezen (pakken ze ook een keer een boek vast ipv een mobiel) of gaan ze slapen.

Misschien een idee voor KPN bij een volgende upgrade van de software.

Graag jullie reactie.

En is er iemand die wel weet welke wifi-router een gescheiden on/off functie heeft.

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 10 April 2021, 17:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

 

“En hopelijk gaan de kinderen dan ‘s nachts of stiekem lezen (pakken ze ook een keer een boek vast ipv een mobiel) of gaan ze slapen.”

​​​​​​Welkom ​@Erik-NL. Haha, Ik heb geen kinderen, maar voor mij ben je ‘Ouder-van-de-week’ met deze zin :joy:.  

Wat betreft de vraag die je stelt. Volgens mij kan dat niet. Heb jij hier toevallig een creatieve oplossing voor @Nick83?  

Reputatie 7
Badge +24

Bij de v10 zonder a gaat bij de "scheduler" de hele WiFi uit ja. Op de ingestelde tijdstippen.

Bij de v10 met a kan je per apparaat instellen wanneer de WiFi uit moet.

Dus welk model heeft u precies?

En heeft u versterkers? 

Reputatie 2

Hallo Nick 83,

 

Super bedankt voor je antwoord. Ik ben bekend met MAC-filter en dat je dit gebruikt als (extra) veiligheid op je draadloos netwerk. Maar dat je hiermee Parental Control kunt doen, nooit aan gedacht.

 

Op je vraag welke modem: bij vrienden een V10 en ikzelf een V10A.

 

Als ik het dan ook goed begrijp. Ik Enable MAC-filter, voor zowel 2.4 GHZ als 5 GHz. De kinderen “moeten” dus ook terug op het hoofdnetwerk.

 

 

Hierna moet / kan ik voor elk apparaat afzonderlijk de draadloze toegang regelen middels Parental Control

 

Degene met een V10 moeten bij KPN een omwisseling met een V10 A aanvragen. (Beste KPN, er komen hooguit 2 verzoeken uw kant uit).

M.vr.gr.

Erik-NL

Reputatie 2

Beste Nick83,

Al gevonden. En ook dit is veel gemakkelijker dan ik dacht. Vanwaar dan toch een reactie. Nu voor degene die het nog aan het uitzoeken zijn.

 

Parental Control : eerst naar Overview en tabblad Connected Devices.

 

 

 

Klik op Manage Internet Access achter betreffende apparaat en vervolgens stel je voor dit apparaat Parental Control in.

 

Voor de algehele veiligheid van je draadloos netwerk adviseer ik wel om al je apparatuur onder het MAC-filter verbinding te laten maken.

 

Hallo allen?

 

Ik wil nog even verder gaan met deze vraag, hij is bij mij namelijk nog niet beantwoord.

Hoe is dit in te stellen (alleen voor de gast-netwerk) met de Experia wifi-zenders?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo allen?

 

Ik wil nog even verder gaan met deze vraag, hij is bij mij namelijk nog niet beantwoord.

Hoe is dit in te stellen (alleen voor de gast-netwerk) met de Experia wifi-zenders?

Dit kun je niet instellen voor alleen gastennetwerk. Op de Experia WiFi's kun je instellen dat het WiFi voor een  bepaalde periode uit moet. Maar dan gaat het dus helemaal uit. Niet alleen het gastennetwerk. 

Een paar weken geleden werkte de functie nog niet goed. Hoe het nu is weet ik niet.

Reputatie 2

Hallo Hamster82,

mijn verhaal is voor de Experia Box v10A waarbij de wifi wel aan blijft, maar waarbij je kinderen of derden beperkte toegang tot het internet geeft. Dit is niet mogelijk op de Experia Box v10.

Op de v10 kun je wel (net als op de v10A) de wifi wel in zijn geheel uitzetten. Let daar wel bij op, mocht je toch willen dat je op die tijden kunt internetten of willen inloggen op je Experia, dan zul je het via een kabel moeten doen.

Extra wifi zenders / hub’s zijn niet altijd goed afzonderlijk te programmeren en als deze als brug fungeren op het draadloze netwerk, dan zou je de betreffende extra wifi zender kunnen aansturen middels het MAC filter (parental control). Elk apparaat heeft een MAC adres en dan is er via betreffende zender / hub geen toegang tot het internet mogelijk. Deze blijft dan net als de v10A wel een wifi signaal uitgeven.