Beantwoord

Wifi 's nachts uitzetten op Experiabox v10a

  • 26 June 2019
  • 7 reacties
  • 2988 keer bekeken

Hoe kan ik op de experiabox v10a de WiFi s nachts uitzetten?
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 June 2019, 20:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat kan alleen maar als je een tijdschakelaar plaatst tussen de experiabox en het stopcontact.
Dat betekent wel dat de experiabox iedere ochtend opnieuw gaat opstarten.
Kan ik dat niet instellen in de box zelf? Zoals bij de v10?
Reputatie 7
Badge +28
Zoals je al aangeeft is er inderdaad een verschil tussen de v10 en v10A ten aanzien van de ECO mode.
Deze ECO mode is niet aanwezig in de huidige v10A Experiabox en er is ook geen optie om het WIFI signaal op bepaalde tijden uit te zetten.
Wat wel mogelijk is om de internet toegang vrij te geven gedurende bepaalde tijden voor elk apparaat afzonderlijk dat verbonden is met de Experiabox, ook wel genoemd "Parental control".

Om deze functie te activeren ga je naar Network > Firewall > Mac Filter;
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/744a836e-3aac-4dba-b462-1bfb9fb084a8.jpg[/img]

Hier selecteer je het apparaat waarvoor je de toegang naar internet wil instellen en zet "Parental control' , naar 'ON'. Onder "detail" kan je dan aangeven op welke tijden deze dan toegang tot internet mag hebben. Alle tijden juist ingesteld, "Save settings".
Herhaal dit dan voor alle apparaten die een beperkte internet toegang moeten hebben.
Oké, duidelijk. Bedankt 👍🏼
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Pieter54321 Ik lees dat @Noordzee je al van een heel duidelijk antwoord heeft voorzien. Daar kun je goed mee uit de voeten?
Hoi @Bart_ , Het is jammer dat ik met deze box de WiFi s nachts niet uit kan zetten. Maar het is niet anders begrijp ik.

Bedankt voor de reactie’s

Zoals je al aangeeft is er inderdaad een verschil tussen de v10 en v10A ten aanzien van de ECO mode.
Deze ECO mode is niet aanwezig in de huidige v10A Experiabox en er is ook geen optie om het WIFI signaal op bepaalde tijden uit te zetten.
Wat wel mogelijk is om de internet toegang vrij te geven gedurende bepaalde tijden voor elk apparaat afzonderlijk dat verbonden is met de Experiabox, ook wel genoemd "Parental control".

Om deze functie te activeren ga je naar Network > Firewall > Mac Filter;
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/744a836e-3aac-4dba-b462-1bfb9fb084a8.jpg[/img]

Hier selecteer je het apparaat waarvoor je de toegang naar internet wil instellen en zet "Parental control' , naar 'ON'. Onder "detail" kan je dan aangeven op welke tijden deze dan toegang tot internet mag hebben. Alle tijden juist ingesteld, "Save settings".
Herhaal dit dan voor alle apparaten die een beperkte internet toegang moeten hebben.

Ik probeer dit in te stellen enkel zie ik bij Mac Filter geen enkel apparaat, ondanks dat er meerdere verbonden zijn. Wat doe ik verkeerd? En hoe kan ik zien welk apparaat de Playstation is?

Reageer