Beantwoord

Wifi servicetool werkt niet, is overbelast

  • 10 June 2020
  • 28 reacties
  • 245 keer bekeken

Probleem bestaat nog steeds. Ook ik probeer het elke dag zonder succes. Via de klantenservice wordt ik elke keer niet geholpen en gezegd dat ik moet wachten of voor een versterken moet gaan betalen…

Altijd tevreden geweest over de service maar dit is dramatisch. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 June 2020, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @N0oKe, welkom op het forum!
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer een week verder. Heb je het nog werkend gekregen?
Ik begrijp dat de wifimanager het de afgelopen weken af en toe wat zwaar heeft gehad waardoor hij minder/niet werkte soms. 
Zou je het nog eens willen proberen? Als je toch weer ergens tegenaan loopt, waar loop je dan precies vast? Krijg je foutcodes te zien?

Helaas nog steeds geen stap verder. Onderstaande melding krijg ik op al m'n devices. En niemand die me verder kan helpen... 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hij lijkt het nog steeds zwaar te hebben. Sorry!
Zou je het anders ook eens via een andere browser of onze KPN Thuis app kunnen proberen?
Het kan zijn dat die er makkelijker doorheen komen.

Allemaal al geprobeerd maar de tool werkt nergens op. Zelfs op werk geprobeerd maar ook daar geen succes.

Reputatie 7
Badge +20

De wifimanager werkt alleen als je verbonden met een KPN wifi netwerk. Vanaf een andere locatie zal het dus in principe niet werken.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even mee.

Nee dat begrijp ik. Dit was ook op een KPN wifi netwerk uiteraard :) Profiel heb ik ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik heb meteen even meegekeken en tot aan je experiabox lijkt alles gewoon helemaal goed te gaan. Het moet dus wel ergens in je wifi of aansluiting fout gaan. (de wegvallende verbinding, niet de overbelaste wifimanager)
Zou je kunnen toelichten wat je aangesloten hebt op je experiabox en hoe dit verbonden zit?
Kun je daarnaast eens een dag (deel) je verschillende apparaten ontkoppelen om uit te sluiten of hier niet toevallig de oorzaak in zit?
 

Mijn verbinding is slecht op zolder. Voor de rest heb ik weinig last. Verder zit er een UTP splitter op de Experiabox aangesloten die vervolgens naar een XBOX, Sonos en KPN TV-ontvanger gaat. Ook gaat er nog een UTP kabel rechtstreeks naar een 2e TV-ontvanger. Ook de stappen om dit 1 voor 1 los te koppelen zonder tussenkomst van de splitter heb ik al uitgevoerd zonder resultaat. Het enige wat ik nodig heb is een WiFi versterker voor op zolder maar deze willen jullie niet zomaar opsturen zonder dat ik de WiFi manager gedaan heb om aan te tonen dat het signaal daar te zwak is. Dit is begrijpelijk maar het wordt een moeilijk verhaal als deze het dus niet doet. Voorlopig zit ik nu met thuis werken wel met een probleem omdat ik dan op zolder zit. 

Maar ik word er wel een beetje moe van zo… Hopelijk kun jij me wel verder helpen zonder dat ik zelf een WiFi versterker moet gaan kopen omdat de Wifi manager van jullie niet werkt… Want nu wordt ik opgezadeld met een probleem dat met jullie dienst opgelost zou moeten worden.

Alvast bedankt.
 

Ik kan ook mijn modem niet opnieuw instellen. Zit met wifi die wil met een modem die goed staat maar draden die op deze v10 nog steeds de data van v10a doorstuurt over zijn utp(dus ook naar de wifi versterkers, dus fout singaal in huis). Dus conflict die minder wifidruk geeft en ook telkens opnieuw verbinding maken. Mijn utp poorten moeten denk ik reset wijkkast krijgen om nieuwe modem te accepteren. Moet van serviceteam ook de tool gebruiken maar kan uren wachten. Hij start niet op. Help nou is. 

Via Mijn KPN probeer ik de tool te gebruiken om mijn wifi te versterken. Echter ontvang ik steeds het bericht dat de KPN server overbelast is. Dit is al de hele week zo. Via messinger krijg ik van kpn te horen om te blijven proberen,

Ik zie dat het probleem al een week bestaat, is er al een oplossing in zicht ?

Reputatie 7
Badge +20

@Alex196810  Zou je het eens een dag(deel) kunnen proberen met je diverse apparatuur ontkoppeld om deze uit te sluiten?
Ik zie dergelijke wegvallende verbindingen vaak voorkomen met specifiek Sonos apparatuur namelijk.

Hoi, heb het geprobeerd (heb geen Sonos of zoiets).

Echter geen effect.

De vaste verbinding meet 90mB, met wifi vlak naast de modem max 35 mB.

 

De wifi manager van kpn kan ik nog niet gebruiken, geeft nog steeds aan dat de server is overbelast.

Reputatie 7
Badge +20

@N0oKe  en @Alex196810  in dit topic houdt @Erwin ons op de hoogte van de voortgang van de overbelaste wifimanager. Dit lijkt helaas nog niet verholpen.
Ik besef me hoe vaak jullie dit al gezegd is maar ik moet jullie toch echt vragen het later nog eens te proberen. 

 

Het is natuurlijk niet de bedoeling je met extra kosten en (misschien overbodige) apparatuur op te zadelen. Mijn vorige bericht was eigenlijk meer voor jou bedoeld @N0oKe:
Zou je het eens een dag(deel) kunnen proberen met je diverse apparatuur ontkoppeld om deze uit te sluiten?
Ik zie dergelijke wegvallende verbindingen vaak voorkomen met specifiek Sonos apparatuur namelijk.

Ook al geprobeerd...

Reputatie 7
Badge +20

Dan zullen we helaas toch de wifituner af moeten wachten.

Oftewel geen service bieden... 

Hoi Allemaal,

 

Ik zie dergelijke wegvallende verbindingen vaak voorkomen met specifiek Sonos apparatuur namelijk.


He toch krijgt Sonos weer de schuld. :grin:
Ik heb heel veel Sonos, valt nooit niet weg (even afkloppen)

Ik ben het nog steeds aan het proberen maar krijg nu de volgende melding (bijlage). M'n telefoonnummer staat gewoon in m'n account dus dit slaat nergens op. En ik zie sowieso niet in waarom dit relevante informatie is. 

 

Ook ik krijg nu de melding dat mn 06 niet is gekoppeld, terwijl dit wel zo is.

Slaat inderdaad nergens op.

Dit is geen goede reclame voor kpn.

Ik ben al een maand bezig en ze weigeren WiFi versterkers op te sturen... 

Reputatie 7
Badge +20

@Alex196810 Ik kijk graag even mee naar je aansluiting. zou jij ook je profiel eens willen aanvullen? Kun je me daarna hier een seintje geven als dat is gebeurd?
@N0oKe de laatste resultaten die de wifimanager gehaald heeft op jouw adres is al weer een paar weken/maanden terug. Deze is toen niet op gratis wifiversterkers uitgekomen. Om je gratis wifiversterkers op te sturen heb ik helaas geen optie als de wifimanager dat niet aangeboden heeft.


Krijgen jullie de foutmelding over het 06-nummers nu nog steeds? Ik zie hier de afgelopen dagen meerdere berichten over voorbij komen maar dat lijkt ergens een fout geweest te zijn.

Reputatie 7
Badge +20

@N0oKe  ik kijk graag met je mee of we een oplossing kunnen vinden. Zou je via onze speedtests op www.kpn.com/speedtest of via www.fast.com op diverse locaties in je huis een speedtest kunnen doen en hier de resultaten met ons willen delen?

@Alex196810 zou jij hier een eigen topic voor aan willen maken? Ik of een collega zal je hier verder mee helpen.

Reputatie 7
Badge +20

3 berichten op een dag. Ik krijg te horen dat er een (voorlopige) oplossing is.

 

Workaround om produkt te ontkoppelen om zo de mismatch in het KPN ID op te lossen:

1. Ga naar MijnKPN met een webbrowser (op een pc / laptop / mobiele telefoon; gebruik de MijnKPN-app niet).
2. Log in met uw KPN-ID.
3. Ga naar het tabblad “Producten”.
4. Klik onderaan op de link “Ontkoppel product” (deze link wordt niet weergegeven in de app, alleen in een browser).
5. “Uw gekoppelde producten” moet uw mobiele nummer tonen.
6. Klik op de link "Product ontkoppelen" onder het mobiele nummer.
7. Klik op de "X" om de verbinding met het mobiele nummer te verbreken.
8. Sluit vervolgens op dezelfde pagina het mobiele nummer opnieuw aan (de klant heeft de code nodig die naar de mobiele telefoon wordt verzonden).
9. Ga na het opnieuw verbinden naar het tabblad Profiel.
10. Klik op de knop "Uitloggen".
11. Log opnieuw in op MijnKPN en controleer of de gegevens voor het mobiele nummer nu worden weergegeven.

 

Nou lekker dit. M’n mobiele nummer krijg ik niet meer terug gekoppeld. Ik ben hier zo klaar mee…
Dit duurt al een maand!!!

 

Slaapkamer 1e verdieping
Woonkamer begane grond
Zolder 2e verdieping

Hierbij de resultaten van de speedtest. Dit is een beetje het gemiddelde van alle 3 verdiepingen. De ene keer is het hoger en de andere keer lager...