Beantwoord

Wifi settings (o.a. SSID & WPA) worden niet verwijderd met factory reset

  • 20 April 2019
  • 8 reacties
  • 496 keer bekeken

Hi allemaal,

Ik wil mijn Experiabox V10 resetten, maar dit lukt niet. Op een of andere manier blijven de wifi settings (waaronder SSID en WPA) in de modem opgeslagen ondanks meerdere (10+) pogingen. Ik heb alle vormen al geprobeerd, via de interface (via IE, FF, Chrome), via de resetpin achter de modem en via de herstelknop op de modem.

Ik krijg hierdoor ook het gevoel dat er iets niet helemaal in orde is met de modem, het lijkt mij namelijk niet normaal dat dit gebeurd.

Is dit een bekend probleem? Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Mvg,
David
icon

Beste antwoord door RBxx 20 April 2019, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Oudejans.co ,
heb je al eens geprobeerd bij de modem in te loggen en dan een fabrieksreset te doen?
geef in 192.168.2.254 dan je wachtwoord en ga dan naar de rubriek instellingen subrubriek herstart/reset naar fabrieksinstellingen.
Hallo @Oudejans.co ,
heb je al eens geprobeerd bij de modem in te loggen en dan een fabrieksreset te doen?
geef in 192.168.2.254 dan je wachtwoord en ga dan naar de rubriek instellingen subrubriek herstart/reset naar fabrieksinstellingen.


Hallo @Jan-D ,
Jazeker, zoals aangegeven al meerdere malen ingelogd en verschillende browsers getest, maar helaas zonder succes.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Oudejans.co
Heb je soms ooit gebruik gemaakt van de online servicetool van KPN om SSID en WPA wachtwoord in te stellen of te wijzigen? Zo ja, dan is dat de reden, dat na iedere reset deze worden teruggezet.
De servicetool slaat ze nl. centraal op bij KPN.

Probeer dan eens de online Servicetool herstellen Fabrieksinstellingen, hopelijk helpt dat.
Hallo @RBxx ,
Bedankt voor de tip. Zojuist (nogmaals) gedaan maar wederom zonder succes...
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Oudejans.co, nog een poging, hopelijk werkt dit.

Als je inlogt in de Experiabox, ga dan naar WiFi:


Helemaal naar beneden staat de volgende optie:


In een ander topic las ik een opmerking van een KPN moderator, dat dit de WiFi gegevens wist, ook in de backend. Wie weet helpt het jou ook.
@RBxx
Top! Ziet er naar uit dat dit het opgelost heeft, bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Goed nieuws! Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Oudejans, welkom! Dit kan inderdaad wat frustrerend zijn soms. Als je ooit een keer de servicetool hebt gebruikt, dan worden je wifigegevens opgeslagen in ons beheersysteem. Dit juist om het je makkelijker te maken als je de Experia Box eens wilt resetten maar je gegevens niet wilt verliezen.

Dit is dan inderdaad, zoal RBxx al schreef, op te lossen door de knop in de interface. Die herstelt de fabrieksinstellingen, maar geeft ook ons beheersysteem een seintje dat die weer de standaardinstellingen moet overnemen.