Beantwoord

WIFI signaal slecht

  • 31 December 2019
  • 8 reacties
  • 129 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb een Experia V10 box en WIFI is goed beneden, op de eerste verdieping heb ik een bekabelde versterker staan, Ik heb achter in de tuin (15m) geen wifi signaal meer terwijl er niet veel obstakeld voor de modem zitten, alleen een raam.

De wifiversterker is van KPN, en is niet echt krachtig. Ik zou graag meer wifi willen hebben voornamelijk in de tuin.

Is er een andere modem met betere wifi van KPN beschikbaar, waarmee ik deze modem kan omwisselen?

 

Wat is anders een goede WIFI repeater met een groot bereik, welke ik bekabeld aan kan sluiten?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 January 2020, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

...Ik heb achter in de tuin (15m) geen wifi signaal meer terwijl er niet veel obstakeld voor de modem zitten, alleen een raam.

Als dat raam hoogrendements isolatieglas is dan is dat een behoorlijk obstakel voor wifi.

 

Is die wifi"versterker" van KPN een zwarte Experia WiFi of nog een oude vertrouwde witte KPN WiFi "versterker"?

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een v10 zonder a erachter? Dat is een goed modem wat door KPN alleen geruild word als het defect is. 

U heeft een Experia WiFi lees ik? 1 maar? Die heeft u dan zelf gekocht? U zou er eigenlijk 2 moeten hebben, want de wifi van uw Experiabox word volgens mij uitgeschakeld als u een Experia WiFi aan sluit. Dit weet ik niet heel zeker, maar ik dacht het wel. Check daarvoor het wifi lampje op uw Experiabox. En dat zou ook verklaren waarom u zo slecht wifi in de tuin heeft. Dat wifi zou dan vanaf de versterker op de eerste verdieping moeten komen.

Reputatie 1

...Ik heb achter in de tuin (15m) geen wifi signaal meer terwijl er niet veel obstakeld voor de modem zitten, alleen een raam.

Als dat raam hoogrendements isolatieglas is dan is dat een behoorlijk obstakel voor wifi.

 

Is die wifi"versterker" van KPN een zwarte Experia WiFi of nog een oude vertrouwde witte KPN WiFi "versterker"?

 

Dit is een Witte KPN versterker. Inderdaad wel boven achter HR glas.

Reputatie 1

U heeft een v10 zonder a erachter? Dat is een goed modem wat door KPN alleen geruild word als het defect is. 

U heeft een Experia WiFi lees ik? 1 maar? Die heeft u dan zelf gekocht? U zou er eigenlijk 2 moeten hebben, want de wifi van uw Experiabox word volgens mij uitgeschakeld als u een Experia WiFi aan sluit. Dit weet ik niet heel zeker, maar ik dacht het wel. Check daarvoor het wifi lampje op uw Experiabox. En dat zou ook verklaren waarom u zo slecht wifi in de tuin heeft. Dat wifi zou dan vanaf de versterker op de eerste verdieping moeten komen.

Ja, de v10, zonder a.  Ik heb geen experia wifi, ik heb een witte KPN Wifi versterker, Mijn modem zend wifi ook uit. Ik kan dat meten met wifi analyser.

Reputatie 1

...Ik heb achter in de tuin (15m) geen wifi signaal meer terwijl er niet veel obstakeld voor de modem zitten, alleen een raam.

Als dat raam hoogrendements isolatieglas is dan is dat een behoorlijk obstakel voor wifi.

 

Is die wifi"versterker" van KPN een zwarte Experia WiFi of nog een oude vertrouwde witte KPN WiFi "versterker"?

 

Welke is eigenlijk beter?

 

Hoi @morice . Welkom op het forum.

Je hebt twee degelijke routers in bezit. Je schrijft dat je ook gebruik maakt van de wifi analyser. Hiermee kun je alles goed in kaart brengen.

Beide routers hebben de mogelijkheid om 2,4 en 5Ghz te scheiden (aparte namen geven aan de SSID's). Ter info: 5Ghz is supersnel maar erg gevoelig voor obstakels. Terwijl je met 2,4 een behoorlijke dekkig mag verwachten. Mits er geen tientallen andere sterke signalen in jouw buurt zitten. 

Misschien is er door verandering van kanaal of verplaatsen van de routers nog flink wat snelheidswinst te behalen?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden. :-)

Reputatie 1

Sorry, Klopt. het is gelukt om de router als wifi repeater te gebruiken.

Â