Wifi signaal valt regelmatig weg sinds Box 12

  • 28 January 2023
  • 12 reacties
  • 168 keer bekeken

Hoi, hier doet zich het volgende probleem voor sinds we de nieuwe KPN box 12 modem (zwart) hebben geïnstalleerd. Het WiFi signaal wordt regelmatig zwak en op onze mobiel valt deze telkens weg. Ter info: De WiFi assistent heb ik al uitgezet, het betreft de Iphone 11, en door het gehele huis hebben we de multi-room WiFi-mesh van Linksys geïnstalleerd. Met het oude modem hebben we nooit problemen gehad. Ik heb het stappenplan op de KPN website al meerdere malen doorlopen, maar niets helpt. Hopelijk kunnen mensen van KPN dit op korte termijn oplossen voor ons. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi, hier doen zich ook problemen voor sinds we de nieuwe KPN box 12 modem (zwart) hebben geïnstalleerd. Het WiFi signaal wordt regelmatig zwak en op onze mobiel valt deze telkens weg. Ter info: De WiFi assistent heb ik al uitgezet op onze mobiel de Iphone 11, en door het gehele huis hebben we de multi-room WiFi-mesh van Linksys geïnstalleerd. Met het oude modem hebben we nooit problemen gehad. Ik heb het stappenplan op de KPN website al meerdere malen doorlopen, maar niets helpt. Hopelijk kunnen mensen van KPN dit op korte termijn oplossen voor ons. 
 

Admin: Reacties verplaatst en samengevoegd in je eigen topic

Reputatie 7
Badge +7

Alleen met de IPhone 11?

Badge +19

@Franca23 de wifi van het modem is toch wel uit?

@Joep1965 de tv ontvanger en 1 wifi punt zijn bekabeld, en toch valt telkens het WiFi signaal op de iPhone weg. Ik dacht eerst dat het aan de instelling WiFi assistent “aan” lag. Omdat het WiFi signaal af en toe verzwakt, heb ik deze uitgezet. Alleen hiermee is het probleem nog niet verholpen. 
 

@kevster klopt, de overige apparatuur zoals tv ontvanger, WiFi Versterker etc is bekabeld. 

Reputatie 7
Badge +7

Ook problemen via mobiele netwerk? 

Correct 

Reputatie 7
Badge +7

Dan moet je bellen met de klantenservice en zal je hoogstwaarschijnlijk het toestel moeten opsturen voor service. Eerst wordt er een ticket gemaakt en binnen een kleine week word je dan teruggebeld voor instructies. 

Badge +19

@Franca23 ik zie ineens dat je al een eigen topic hebt. 

 

Admin: Meeverplaatst

Reputatie 7

Hoi @Franca23, welkom bij ons op het forum. Als het alleen de iPhone 11 is die dit vertoond kan het ook iets heel anders zijn dan het modem wat je noemt. Je zegt dat de iPhone 11 de mobiele verbinding ook verliest, daar zijn meer meldingen over. Daar kan telefonisch een melding voor worden aangemaakt zodat die situatie kan worden bekeken.

Heb je hier al contact met 0800-0402 over gehad zoals kevster noemde? 

@Jasper afgelopen maandag heb ik contact gehad met de klantenservice. Het probleem is niet opgelost, maar heb waarschijnlijk wel het probleem ontdekt.
Het nieuwe modem de box 12 heeft WiFi 6, hier zit een WiFi versterker van Linksys met WiFi 5 bekabeld aan verbonden, en daaraan de overige 3 WiFi versterkers van Linksys alle ook met WiFi 5.

Het WiFi signaal in huis is zo ingesteld dat deze via de versterkers loopt, daarvoor heb ik het WiFi signaal van het modem uitgezet. 
Ik heb het vermoeden dat de Linksys met WiFi 5 en de box 12 met WiFi 6 niet goed met elkaar communiceren, en dat daardoor het WiFi signaal telkens weg valt.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ben zelf niet zo technisch onderlegd.

Ps: voor nu heb ik het WiFi signaal op het modem weer aan gezet. Via dit signaal valt de wifi op mijn mobiel niet weg. Het is wel lastig met gekoppeld apparatuur via het linksys systeem, omdat ik dan op hetzelfde WiFi netwerk moet zitten. De box 12 dekt niet het gehele huis.

Reputatie 7

Als de Wifi van de Box 12 uitstaan doet die helemaal niets, die zal op dat moment ook niet in de weg kunnen zitten van de Wifi van de Linksys. Een Wifi netwerk wordt door het apparaat zelf aangemaakt, het staat los van de verbinding buitenshuis. 

De Linksys versterkers werken mogelijk niet goed samen met de mesh van de KPN Box, waardoor je met alleen de Wifi van de Linksyssen een sterker Wifi netwerk zult hebben. Waardoor de iPhone daarmee geen goede verbinding kan houden durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat je het kanaal van het Wifi netwerk kunt aanpassen en dat het daarmee beter gaat. Hoe dat bij de Linksys precies gaat weet ik niet, de handleiding zal dit wel uitleggen.