Wifi slecht

  • 29 June 2020
  • 23 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij Telfort had ik ook al een experiabox en daarmee ook deze problemen. Via de wifi tool van jllie kom ik niet verder. Ik heb een abonnement voor 200 Mbit maar haal nog geen 30. Graag een oplossing! Ben er echt zat van.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Haalt u bekabeld wel de snelheid? Heeft u glasvezel? 

Haalt u bekabeld wel de snelheid? Heeft u glasvezel? 

Hé. Bekabeld haal ik de snelheid zeker wel. Heb ondertussen de wifi van de experiabox uitgeschakeld en via Alie een wifiroutertje gekocht, dat werkt toch al stukken beter.

Ben ook nog steeds niet geholpen met mijn probleem dus, zodra ik begon te praten over hoe ik van mijn abonnement af kon komen kreeg ik nergens meer reacties op.

Haalt u bekabeld wel de snelheid? Heeft u glasvezel? 

Bekabeld haal ik inderdaad wel snelheid maar ik wil gewoon goeie wifi die jullie beloven! Die Experiabox is gewoon niet goed. Mijn ouders hebben een Fritzbox en die hebben nergens last van en altijd goeie wifi. 

Badge +19

Welke experiabox heb je? Staat ie in de meterkast of op een centrale plek in het huis? Gebruik je "Wi-Fi versterkers" ?

Welke experiabox heb je? Staat ie in de meterkast of op een centrale plek in het huis? Gebruik je "Wi-Fi versterkers" ?

Ik heb de v10a en daarvoor de v10. het probleem blijft zich voor doen. ik heb KPN al toegang gegeven tot de router om instellingen aan te passen maar de snelheid blijft op 30 Mbit hangen dus niet de 200 die ik volgens mijn abonnement zou moeten hebben. De router hangt op een centrale plek en het bereik is volledig dus daar ligt het niet aan. Achter in mijn tuin (ongeveer 25 meter) heb ik nog steeds bereik. Alles bekabeld aansluiten is voor mij geen optie. KPN belooft snelle wifi maar komt dit niet na net als Telfort. Blijft ruk en er komt maar geen oplossing. Als het niet snel wordt opgelost dan ga ik ergens anders kijken. Heb alles geprobeerd maar komt geen steek verder. 

Badge +19

Laten we voorop stellen dat je niet voor 200 Wi-Fi betaald. Je betaald de snelheid tot de meterkast. Alles wat daarna komt is niet meer voor verantwoording van de provider. Bij geen enkel provider. Het is een illusie om te denken dat je anno 2020 met alleen een modem goed Wi-Fi kan krijgen. Er is gewoon teveel Wi-Fi in de lucht. Je zal dus aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers.  Onder de 20 Mbt/s geeft kpn 2 experia wifi weg. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden.  Zet op iedere verdieping een Wi-Fi versterker bekabeld neer en je komt zeker in de buurt van de snelheid die je wil.

En dat je ouders goede wifi hebben houdt niet automatisch in dat jij ook goede wifi hebt, jij kunt wel in een heel ander soort huis wonen dat wifi-signalen blokkeert en/of een drukkere wifi omgeving terwijl jouw ouders in een huis wonen waar de wifi makkelijker doorheen gaat en/of minder wifidrukte van de omgeving.

 

En dat je ouders goede wifi hebben houdt niet automatisch in dat jij ook goede wifi hebt, jij kunt wel in een heel ander soort huis wonen dat wifi-signalen blokkeert en/of een drukkere wifi omgeving terwijl jouw ouders in een huis wonen waar de wifi makkelijker doorheen gaat en/of minder wifidrukte van de omgeving.

 

Mijn ouders hebben een kantoor aan huis met 2 laptops (via wifi) een server en alle apparaten in huis en nog betere wifi via de Fritz!Box dan wat ik thuis heb.

Ik zou heel graag een KPN monteur langs zien komen om het probleem op te lossen. Via het forum en de Wifi manager kom ik gewoon niet verder. Ik ben van mening dat die Experiabox v10a gewoon slecht is voor wifi. Je leest er veel verhalen over dat het gewoonweg geen goede router is. Snap ook niet dat KPN hier nog mee werkt.  

 

Hallo @martijnw1 , dan bestel je een KPN-monteur en die zal kijken wat hij/zij voor je kan doen, maar dat is geen gratis service en de tijd en de benodigde materialen zal je gewoon moeten betalen.

Als alternatief kun je ook een lokaal ICT-bedrijf inschakelen, die dit soort werkzaamheden voor derden uitvoert.

 

Hallo @martijnw1 , dan bestel je een KPN-monteur en die zal kijken wat hij/zij voor je kan doen, maar dat is geen gratis service en de tijd en de benodigde materialen zal je gewoon moeten betalen.

Als alternatief kun je ook een lokaal ICT-bedrijf inschakelen, die dit soort werkzaamheden voor derden uitvoert.

 

Oke dus als het niet functioneert zoals het zou moeten heb je dus eigenlijk gewoon pech? KPN belooft goede wifi maar kan dit niet nakomen en dan moet je vervolgens zelf betalen? Sorry maar dat vind ik echt belachelijk. Ik krijg gewoon niet waar ik voor betaal. Zeer spijtig. 

Laten we voorop stellen dat je niet voor 200 Wi-Fi betaald. Je betaald de snelheid tot de meterkast. Alles wat daarna komt is niet meer voor verantwoording van de provider. Bij geen enkel provider. Het is een illusie om te denken dat je anno 2020 met alleen een modem goed Wi-Fi kan krijgen. Er is gewoon teveel Wi-Fi in de lucht. Je zal dus aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers.  Onder de 20 Mbt/s geeft kpn 2 experia wifi weg. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden.  Zet op iedere verdieping een Wi-Fi versterker bekabeld neer en je komt zeker in de buurt van de snelheid die je wil.

 

Sorry hoor maar dat is echt onzin. Mijn ouders hebben de Fritz!Box en die halen via de wifi makkelijk boven de 150 a 160 Mbit/s met hetzelfde abonnement. Dus jouw antwoordt klopt echt niet. 

Haalt u bekabeld wel de snelheid? Heeft u glasvezel? 

Hé. Bekabeld haal ik de snelheid zeker wel. Heb ondertussen de wifi van de experiabox uitgeschakeld en via Alie een wifiroutertje gekocht, dat werkt toch al stukken beter.

Ben ook nog steeds niet geholpen met mijn probleem dus, zodra ik begon te praten over hoe ik van mijn abonnement af kon komen kreeg ik nergens meer reacties op.

Vind het erg slecht van KPN. Zo ga je niet met je klanten om. Voor mobiel ben ik al jaren klant bij KPN. Heb daar ook nooit problemen gehad. Maar met internet alleen maar. Ik denk dat ik de Fritz!Box maar ga aanschaffen. 

@Woah18 ben wel benieuwd welke snelheid jij nou haalt met de Alie router?

Badge +19

Verdiep je eens in wifi. Talloze omgevingsfactoren spelen een rol. Dikke muren, veel staal, buren met een flinke Wi-Fi versterkers etc etc. Je kunt jouw situatie niet met die van je ouders vergelijken tenzij de omstandigheden hetzelfde zijn. 

Verdiep je eens in wifi. Talloze omgevingsfactoren spelen een rol. Dikke muren, veel staal, buren met een flinke Wi-Fi versterkers etc etc. Je kunt jouw situatie niet met die van je ouders vergelijken tenzij de omstandigheden hetzelfde zijn. 

Ik snap wel hoe wifi werkt en ik snap ook dat een bepaalde constructie een signaal kan blokkeren. Ik zit zelf in de ict. Je bent toch wel met mij eens dat ik met een degelijke telefoon op een meter afstand van de router zonder muren of deuren er tussen meer snelheid moet kunnen halen dan 30 Mbit/s (soms zelfs minder). Mijn tv staat op 2 meter van de router en het streamen op Netflix gaat al stotterend en haperend dit mag volgens mij niet kunnen. 

@martijnw1 De snelheid die ik nu met het ding van Alie haal op de mobiel is zon 30mbps. Ik zit dus te overwegen om hiervoor een goede router aan te schaffen zodat ik wat meer snelheid kan halen.

@Joep1965 Ook ik begrijp hoe wifi werkt, en als ik met mijn telefoon naast de router sta haal ik met geluk 5mpbs en dat is als de wifi niet tijdens het meten wegvalt.

 

 

Neemt niet weg dat ik vooralsnog niet geholpen ben ;)

@martijnw1 De snelheid die ik nu met het ding van Alie haal op de mobiel is zon 30mbps. Ik zit dus te overwegen om hiervoor een goede router aan te schaffen zodat ik wat meer snelheid kan halen.

@Joep1965 Ook ik begrijp hoe wifi werkt, en als ik met mijn telefoon naast de router sta haal ik met geluk 5mpbs en dat is als de wifi niet tijdens het meten wegvalt.

 

 

Neemt niet weg dat ik vooralsnog niet geholpen ben ;)

@Woah18 dan is het bij jou nog droeviger als bij mij. 

Verdiep je eens in wifi. Talloze omgevingsfactoren spelen een rol. Dikke muren, veel staal, buren met een flinke Wi-Fi versterkers etc etc. Je kunt jouw situatie niet met die van je ouders vergelijken tenzij de omstandigheden hetzelfde zijn. 

Ik snap wel hoe wifi werkt en ik snap ook dat een bepaalde constructie een signaal kan blokkeren. Ik zit zelf in de ict. Je bent toch wel met mij eens dat ik met een degelijke telefoon op een meter afstand van de router zonder muren of deuren er tussen meer snelheid moet kunnen halen dan 30 Mbit/s (soms zelfs minder). Mijn tv staat op 2 meter van de router en het streamen op Netflix gaat al stotterend en haperend dit mag volgens mij niet kunnen. 

Hallo @martijnw1 , als ICT’er weet je dan ook dat bekabeld werken altijd de meest degelijke en veiligste oplossing is en als ik lees dat je tv op 2 meter van de router af staat lijkt het me niet meer dan logisch dat je dat soort apparatuur bekabeld aansluit.

 

Badge +19

@martijnw1 het vreemde is dat je zowel met de v10 als de v10a problemen had/hebt. De v10 is een prima modem. Vandaar dat ik me afvraag of het toch niet ergens anders mis gaat. Heb je nog meer apparatuur  aan het modem hangen?

Verdiep je eens in wifi. Talloze omgevingsfactoren spelen een rol. Dikke muren, veel staal, buren met een flinke Wi-Fi versterkers etc etc. Je kunt jouw situatie niet met die van je ouders vergelijken tenzij de omstandigheden hetzelfde zijn. 

Ik snap wel hoe wifi werkt en ik snap ook dat een bepaalde constructie een signaal kan blokkeren. Ik zit zelf in de ict. Je bent toch wel met mij eens dat ik met een degelijke telefoon op een meter afstand van de router zonder muren of deuren er tussen meer snelheid moet kunnen halen dan 30 Mbit/s (soms zelfs minder). Mijn tv staat op 2 meter van de router en het streamen op Netflix gaat al stotterend en haperend dit mag volgens mij niet kunnen. 

Hallo @martijnw1 , als ICT’er weet je dan ook dat bekabeld werken altijd de meest degelijke en veiligste oplossing is en als ik lees dat je tv op 2 meter van de router af staat lijkt het me niet meer dan logisch dat je dat soort apparatuur bekabeld aansluit.

 

Klopt maar soms heb je gewoonweg niet de mogelijkheid om iets bekabeld aan te sluiten. 

@martijnw1 het vreemde is dat je zowel met de v10 als de v10a problemen had/hebt. De v10 is een prima modem. Vandaar dat ik me afvraag of het toch niet ergens anders mis gaat. Heb je nog meer apparatuur  aan het modem hangen?

@Joep1965 verder alleen telefoons en 1 laptop. Maar die wordt niet vaak gebruikt. Ook heb ik een 5ghz netwerk ingesteld. 

Badge +19

Ben je al een keer met een WiFi analyzer aan de slag geweest om naar de signaalsterkte te kijken?

Even een update. Ik heb inmiddels de Fritzbox besteld en heb direct 195.58 Mbit/s. 

De Experiabox is dus gewoon waardeloos! Blijkbaar moet je extra betalen bij KPN om eindelijk te krijgen waar je voor betaald. 

Onderstaande met mijn Oneplus 6T via wifi. 

 

Hiervoor haalde ik met hetzelfde toestel 45 Mbit/s. KPN gooi aub die Experiabox er uit en kom met een goede router zoals de Fritzbox. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @martijnw1, welkom en excuses voor de late reactie! Het is erg druk momenteel! Goed om te lezen dat je met de FritzBox zo'n goede snelheid haalt. Heel jammer dat je dit bij de Experia Box niet haalde! Er zijn gelukkig overwegend tevreden klanten hiermee, maar het moet natuurlijk bij jou ook gewoon werken..

 

@Woah18 kan ik voor jou nog iets betekenen?