Beantwoord

wifi slecht op zolder

  • 29 June 2020
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond 

wij hebben WiFi 100 Mbits, verschillende malen de WiFi manager gebruikt, maar als ik twee meter de tuin inloop of naar de zolderkamer ga dan is de verbinding zeer slecht. Onze zoon heeft boven ook een kpn tv aansluiting via een WiFi adapter, echter tv kijken is eigenlijk geen optie. 
wij betalen een vorstelijk bedrag elke maand en slechte WiFi is niet meer van deze tijd. Graag een oplossing in deze. 
mvg

michel 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 July 2020, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tv van KPN kijken via WiFi kan niet eens. Maar ik vermoed dat u wifi verward met internet. Tv boven zal aangesloten zijn met een draadloze verbindingsset gok ik zo. En dat heeft niets met wifi te maken. Heb ik dat tot zover correct? Wel belangrijk de juiste termologie te gebruiken...

Je hebt ook een bekabeld internet abonnement 100Mbit/s, de wifi staat daar los van.

 

Reputatie 1

Dank voor de reacties, ik ben gebruiker en geen terminologische deskundige☺️  Inderdaad tv kijken doen wij bekabeld. Internet gaat via WiFi, onze smart tv hebben wij bekabeld omdat WiFi er telkens “ uitklapt” 

boven wordt er door een TP LINK geprobeerd WiFi te ontvangen, via dit apparaat weer bekabeld naar de tv. 
jullie snappen het als WiFi daarop uitvalt een geen tv meer. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Michel, welkom! Ik kan me voorstellen dat je een goede wifi ervaring wilt. Het punt met wifi is alleen dat het gevoelig is voor omgevingsfactoren. Hoe verder weg je bent van je wifi punt van oorsprong, hoe slechter het signaal zal zijn. Als je dan ook op een zolder goede wifi wilt, dan zul je al gauw een extra access point nodig hebben. Ik begrijp dat je nu een TP Link apparaat gebruikt. Is dit er een die in het stopcontact zit? Dat kan werken, maar dan is het wel zaak dat deze dicht genoeg bij de Experia Box zit om dat signaal goed op te pakken. Als het eigenlijk al te ver weg zit, dan pakt hij een slecht signaal op, wat vervolgens nog slechter wordt bij het doorgeven. Dit zal ook zijn waarom het tv kijken daar stoort. 

Je kunt proberen om de wifi te verbeteren met wat je nu hebt. Neem daarvoor dit topic met tips voor trage en wegvallende wifi eens door.

Maar wat ik denk dat je nodig gaat hebben is een kabel naar ergens in het midden van je huis (qua hoogte) zodat je daar een echt access point op kunt aansluiten. Wij hebben daar opties voor (Experia Wifi en Superwifi), ze worden in het topic hierboven uitgelegd. Let er wel op dat als je nu een Experia Box V10 of ouder hebt, je dan twee van die apparaten nodig gaat hebben omdat de wifi van de Experia Box dan uitgezet wordt.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

boven wordt er door een TP LINK geprobeerd internet te ontvangen, via dit apparaat weer bekabeld naar de tv. 
jullie snappen het als internet daarop uitvalt een geen tv meer. 

Een draadloze verbindingsset wil inderdaad nogal eens storing geven. Meestal werkt het goed, maar als het niet werkt, dan is daar helaas weinig aan te doen. Hoe oud is het set? Wat is het type aanduiding?

Reputatie 1

Beste Erik, dank voor jouw reactie. 
klopt, de tp link gaat via een stopcontact in de meterkast bekabeld naar de Experia box. Op zolder wordt ook via een stopcontact het signaal opgepikt en gaat dan weer bekabeld naar de tv ontvanger. De verbinding is sub optimaal. Eenvoudig kabels trekken is bij ons lastig. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Erik, dank voor jouw reactie. 
klopt, de tp link gaat via een stopcontact in de meterkast bekabeld naar de Experia box. Op zolder wordt ook via een stopcontact het signaal opgepikt en gaat dan weer bekabeld naar de tv ontvanger. De verbinding is sub optimaal. Eenvoudig kabels trekken is bij ons lastig. 

 

Dan ben ik ook wel benieuwd hoe oud de TP Link set is. Als die al een aantal jaar oud is kan het zijn dat hij het niet meer goed aankan. In dat geval kun je een nieuwe(re) set proberen of dat beter gaat. Maar dat valt niet te garanderen. Wat je ook nog zou kunnen proberen de TP link op een ander stopcontact te zetten, en dan vandaar af een kabel te trekken naar zolder. Zoiets kan de verbinding tussen de TP Link adapters ten goede komen, en dan hoef je alsnog niet helemaal een kabel te trekken. Maar ook hier geldt, valt niet te garanderen of het dan wel goed werkt. Kwestie van uitproberen.

Verder, beetje afhankelijk natuurlijk van hoe je huis in elkaar zit, maar vaak is het wel mogelijk om kabels naar boven te trekken langs verwarmingsbuizen. Het zal dan alsnog niet heel makkelijk zijn, maar wellicht is het een optie. 

Reputatie 1

Dank voor jouw heldere bericht. 
vanmiddag verschillende stopcontacten geprobeerd die in de buurt zaten. Was beter, vanavond is het weer erg slecht, zal wel druk op de lijn zijn in de buurt ☺️  De tp link is wel vijf jaar oud. Zonder een betonboor en wat geweld ben ik bang dat er geen kabels komen. Denk dat onze zoon er maar mee moet leven. 
zal eens op internet gaan neuzen naar een goede nieuwe tp link set. 
mvg

michel