Beantwoord

Wifi Snelheid 75-80% lager dan abonnement

• 28 juni 2016
  • 105 reacties
  • 3398 keer bekeken

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi b0bbel,

Uit je reactie verneem ik dat je dus al op WiFi uitzendkanalen 1, 6 en 11 heb getest?

Een V10 heeft inderdaad een 5ghz band erbij , hoeft daarmee gezegd nog niet je oplossing te zijn als je apparatuur geen 5ghz ondersteund.

Een tool voor de pc om de netwerken om je heen te bekijken is bijvoorbeeld: inSSIDer
Met inSSIDer kan men een iets beter beeld krijgen m.b.t. wifi en de kanalen
Zojuist de drie kanalen opnieuw getest. Hoe hoger het kanaal hoe slechter het resultaat... getest op 2 meter van de V8 modem. Geen opladers oid in stopcontacten aanwezig in huis. De wifi functie op de v8 is gewoon ruk...
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je gegevens @b0bbel! Ik zie geen fouten vanaf onze kant waardoor het WiFi netwerk niet de door jou gewenste snelheid haalt. In het bericht van @Daniel_L lees je wat storing kan geven. Ik begrijp dat je niet blij bent met mijn antwoord, maar ik kan je experiabox niet omwisselen.

Robin werkt niet bij KPN, maar is wel nauw betrokken bij het forum en ook bij ons team. Wat hij zegt dat de experiabox niet een tientje kost, dat klopt helemaal. Dat is inderdaad de reden dat we ze niet weggeven.
OK. zouden jullie mijn tv, internet EN mobiel abonnement willen stopzetten. Zie graag schriftelijk de annulering tegemoet.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Alhoewel ik (en ik neem aan Cindy, Dennis en de rest uit dit topic) natuurlijk het liefst zien dat je klant blijft, gaat opzeggen via onderstaande link het makkelijkst: https://www.kpn.com/prive/klantenservice/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Hier kan je pakketten van andere aanbieders ovee glasvezel bekijken. Wel zou ik eerst even uitzoeken of vragen of ze van 802.11n of 802.11ac via 5Ghz leveren.
Robin
Reputatie 7
Badge +18
Beste b0bbel,

U bent echt heel boos merk ik, wat ik weet is dat bij een ander providers het net zo erg zal zijn. Ik ken iemand die zit bij Ziggo, daar is die Wi-Fi net zo slecht van. Ook teveel Wi-Fi signaal van 2,4 GHz. En er zijn zat providers die nog geeneens 5 GHz Wi-Fi leveren. Hoop dat je er nog uit komt met de KPN. 🙂
Beste b0bbel,
U bent echt heel boos merk ik, wat ik weet is dat bij een ander providers het net zo erg zal zijn. Ik ken iemand die zit bij Ziggo, daar is die Wi-Fi net zo slecht van. Ook teveel Wi-Fi signaal van 2,4 GHz. En er zijn zat providers die nog geeneens 5 GHz Wi-Fi leveren. Hoop dat je er nog uit komt met de KPN. :)

Ik ben niet boos, ben teleurgesteld. De reden dat ik voor KPN gekozen had was omdat dit een NL bedrijf is (voorlopig dan iig), waardoor mijn geld binnen NL blijft. Maar met 80% verlies aan snelheid en vele problemen (lees storingen) met KPN gemist en live pauzeren vind ik het niet leuk meer. €1200 euro per jaar is een hoop geld voor weinig service.
Reputatie 3
Badge +2
b0bbel, dank voor je screenshot,

middels de tool inSSIDer kan je wellicht zien waardoor het komt.

Je kan een punt hebben dat de V8 niet goed werkt op dit moment, echter zoals ik al melded een V10 met 5ghz hoeft niets op te lossen als je apparatuur op 2.4 blijft werken.

Ik zit zelf ook op 100/100 glas met een V8 maar gebruik wifi minimal, ik ga vanavond bij me thuis een aantal tests uitvoeren en kom hier morgen op terug.

Hou vol b0bbel!
Wat bedoel je met "apparatuur die op 2.4ghz blijft werken" precies?
Reputatie 7
Badge +30
Wat bedoel je met "apparatuur die op 2.4ghz blijft werken" precies?
Dat de apparatuur ook 5Ghz moet kunnen ondersteunen (en bij voorkeur 802.11ac). Als dat niet zo is zal je praktisch dezelfde snelheid halen
En daarmee bedoel je mijn laptop? Dacht ik al, maar toch ff checken. Mijn ASUS N752VX kan dit aan: 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n

https://tweakers.net/pricewatch/487985/asus-n752vx-gc090t/specificaties/
Reputatie 7
Badge +30
En daarmee bedoel je mijn laptop? Dacht ik al, maar toch ff checken. Mijn ASUS N752VX kan dit aan: 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n

https://tweakers.net/pricewatch/487985/asus-n752vx-gc090t/specificaties/

Daarbij gaat het om alle apparaten waarmee jij de volledige snelheid wil kunnen gebruiken.

De N752VX kent meerdere modellen. Als jij de N752VX-GC090T hebt kan jouw laptop inderdaad 802.11ac
Reputatie 7
Badge +18
Jou laptop ondersteund inderdaad 5 GHz. 😉
Ja, dat is idd het model welke ik heb. En mijn laptop gebruik ik wifi voor. Mobiele telefoon mag ik van KPN al vervangen ivm aflopen contract.... maarja geen idee of ik dat ga doen.

Wat is de exacte prijs van een V10 welke KPN betaald?
Reputatie 5
Badge +7
https://www.laptopshop.nl/product-reviews/678361/review/5473683/asus-n752vx-gc090t.html
"Mooi design, veel waar voor je geld, wifi matig. ".
"Wat tegenvalt zijn de draadloze verbindingen. Wifi is instabiel, en ook verbindingen met andere apparaten (printer, SmartTV) vallen vaak uit en moeten dan opnieuw handmatig worden gemaakt. "
Dat ligt aan die ene koper, ik hoef niets handmatig opnieuw in te stellen.
Reputatie 7
Badge +30
Wat is de exacte prijs van een V10 welke KPN betaald?
K denk niet dat dit informatie is wat KPN prijs gaat geven. Maar reken maar op ~€125
Reputatie 2
Badge
Ervaar je die 'slechte' wifi performance op al je draadloze apparaten of heb je tot nu toe alleen getest op je laptop?
Nouja ik ga hem dus niet krijgen... Het signaal van mijn V8 verliest op 2 meter al 80%, dus op 2,5 meter zal het helemaal om te janken zijn 😉 Ik wacht op de bevestiging van de opzeggingen zoals hierboven beschreven.
Ervaar je die 'slechte' wifi performance op al je draadloze apparaten of heb je tot nu toe alleen getest op je laptop?

Op alle, telefoon (Sony Z3) verliest meeste wifi signaal als ik in de slaapkamer kom (hele woning is 1 verdieping). Kan email checken met geduld, maar geen kpn tv app gebruiken, of youtube.
Reputatie 7
Badge +24
Ook ik zie je het liefst klant blijven bij ons. Wil je toch opzeggen ? Dan kan dat via de link van Robin. Hierna ontvang je een bevestiging van ons. Als je je mobiele abonnement opzegt, dan raak je je nummer hierbij kwijt.
Ook ik zie je het liefst klant blijven bij ons.

Geef mij dan aub de 5Ghz modem. Ik lees op internet veel voordelen met 5Ghz voor mensen in appartementen met veel interferentie op 2,4ghz en snellere wifi op korte afstanden (wat ik dus heb). Als dat ding echt €125 kost (wat ik niet geloof, maar eerder enkele tientjes), is het nog steeds een kleine investering om mij te behouden. Desnoods wil ik weer een jaarcontract aangaan...
Reputatie 7
Badge +30
Nouja ik ga hem dus niet krijgen... Het signaal van mijn V8 verliest op 2 meter al 80%, dus op 2,5 meter zal het helemaal om te janken zijn 😉 Ik wacht op de bevestiging van de opzeggingen zoals hierboven beschreven.
Volgensmij werkt het niet zo. Het verlies is sowieso niet linear en je begint niet met 100% waarschijnlijk omdat zelfs dicht bij de V8 al sprake is van interferentie.

Verder denk ik dat een Accesspoint (zoals die die ik eerder noemde) nog steeds een goede oplossing is. Als je dan toch overstapt kan je die alsnog blijven gebruiken
Volgensmij werkt het niet zo. Het verlies is sowieso niet linear en je begint niet met 100% waarschijnlijk omdat zelfs dicht bij de V8 al sprake is van interferentie.

Ohnee?

Ohnee?

Reageer