Beantwoord

Wifi Snelheid 75-80% lager dan abonnement

• 28 juni 2016
  • 105 reacties
  • 3408 keer bekeken

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nouja ik ga hem dus niet krijgen... Het signaal van mijn V8 verliest op 2 meter al 80%, dus op 2,5 meter zal het helemaal om te janken zijn 😉 Ik wacht op de bevestiging van de opzeggingen zoals hierboven beschreven.
Volgensmij werkt het niet zo. Het verlies is sowieso niet linear en je begint niet met 100% waarschijnlijk omdat zelfs dicht bij de V8 al sprake is van interferentie.

Ohnee?

Dit kan alleen maar bevestigen wat ik zeg. Wat wil je hiermee laten zien?
Dat het buiten de 2 meter om te janken is... 94-98% minder signaal.
Reputatie 7
Badge +8
Het kan op zich best verschil maken of je een V8, een V10 of een Ziggo router hebt, wat betreft de Wifi prestaties. Probleem is echter dat het bijna onmogelijk is om dat vooraf te weten.
En ik blijf erbij dat het wel een duur principe wordt zo door maar direct op te zeggen als je je zin niet krijgt.

Misschien een rare vraag maar heb je op je mobiele telefoon ook al eens zo'n speedtest uitgevoerd? Bijvoorbeeld met http://www.speedtest.net/nl/mobile/
Reputatie 2
Badge +3
Draadloos zul je nooit 100/100 halen, max ligt rond de 50 omdat een draadloos netwerkapparaat dat niet aan kan. 100/100 of 500/500 is alleen bedraad haalbaar.
Rond de 50? Ik haal tussen de 1 en 20...
Reputatie 7
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat een (extra) AP meer oplevert dan een andere ExperiaBox of provider. Als je zo'n AP via een kabel rechtstreeks aansluit op de ExperiaBox heb je direct een betere spreiding van je 2,4 GHz-signaal en daarbij ook een 5 GHz-signaal. Een AP zoals de KPN WiFi Versterker hoeft bovendien niet zo veel (€ 49) te kosten. Ik heb er eentje op de zolder staan en heb overal in huis een goede Wi-Fi dekking. Nou heb ik natuurlijk met VDSL maar zo'n 29/5 Mb/s maar die haal ik dan met Wi-Fi ook overal.
Als je de Wi-Fi-snelheid test heb je dan wel alle andere apparatuur (bekabeld én draadloos) uit staan (zodat die niet ook een deel van de bandbreedte opsnoepen)?
Reputatie 3
Badge +2
Hier test resultaat op mijn V8 modem. Speedtest.net uitgevoerd op mijn samsung S5.
Ben toch echt bang dat er een factor bij je in de buurt zit http://www.speedtest.net/my-result/a/2034202448
Hier test resultaat op mijn V8 modem. Speedtest.net uitgevoerd op mijn samsung S5.
Ben toch echt bang dat er een factor bij je in de buurt zit http://www.speedtest.net/my-result/a/2034202448

Iedereen heeft een beter resultaat dan mijn V8 en nog wil je zeggen dat het aan mij ligt. Doet gewoon denken dat ik hier een kernreactor in mijn woonkamer heb staan waardoor de ene kant 20mbit heeft, en de andere 1mbit. Ik lees op google vele verhalen dat een 5ghz helpt bij een appartement en de vele storingen die buren veroorzaken. Ik krijg die modem niet, ondanks dat ik mijn contracten ervoor wil verlengen met een jaar (of meer). Interesseert mij geen ene moer hoeveel mbit de moderators hebben, het gaat om mij, de klant.

Dit is mijn 100/100 glas resultaat op dit moment, op 2 meter van de v8: http://www.speedtest.net/my-result/5443738126
Reputatie 7
Die V10 ga je voorlopig niet krijgen. Zelfs als je V8 stuk gaat is de kans groot dat je eenV8 terugkrijgt. Geen enkele provider geeft garantie op Wi-Fi-snelheden, KPN niet en ook Ziggo of XS4all (om er een paar te noemen) niet. Die garanties geven ze (muv. DSL, daar worden helemaal geen garanties gegeven) alleen bedraad.
De beste optie is een extra AP zoals ik hierboven al aangaf. Ik kan je alleen adviseren zo'n ding aan te schaffen. Er zijn je al velen voorgegaan en de reacties die ik daarvan zie zijn positief.
Mooi, gelezen dat Vodafone wél wifi signaal sterkte garandeert. Bij slecht wifi word gratis monteur gestuurd en indien nodig GRATIS repeaters. Dag KPN...
Reputatie 3
Badge +2
Let wel, ik zit ook met vele netwerken om mij heen.

Zelfs met een gratis monteur en repeater kan je nog steeds slecht wifi ervaren.

Ze sturen een monteur op pad met zo'n tooltje die ik je geadviseerd heb. Tevens heeft ie een repeater. Niet echt hogere wiskunde... en tevens misschien niet eens de oplossing maar wie weet.

Tevens, behalve die rode wellicht, zie ik bij geen enkele provider een wifi garantie vermeld staan in de algemene voorwaarden van het contract
Trouwens, waarom word bij kabel internet wél de V10 geleverd, zie dat mijn ouders die hebben... en die hebben het kleinste 20/20 abonnement lol...
Reputatie 3
Badge +2
Verschil per distributie punt en/of moment van levering.

Trouwens kan je die niet even lenen dan? Ben benieuwd naar die resultaten.
KPN BELOOFD SUPERSNEL WIFI!!!! Door jullie allen ontkend, maar de website beloofd het dus WÉL!!!! Ik heb dus GEEN supersnel wifi, zelfs geen snel, maar superlangzaam. Ik vraag dus opnieuw aan u, wat gaat u hieraan doen? Daar ik dus niet geleverd krijg zoals BELOOFD op de site.
Reputatie 3
Badge +2
Er staat niet "wij beloven en garanderen snel wifi" er staat dat je een modem krijgt die dat aankan. En dat kan de v8 , mijn phone haalt download van 50mb op meer dan 2meter.

En daarnaast een website is niet het contract dat je tekent en gelezen hebt.

Dat informatie niet altijd even duidelijk is dat snap ik maar is overal. Blijft mensenwerk.;)
Hmm mijn v8 is zojuist kapot gegaan, viel van de muur. Graag een vervangende modem.
Reputatie 7
Badge +18
Hmm mijn v8 is zojuist kapot gegaan, viel van de muur. Graag een vervangende modem.

Hahaha! Sorry! Mag niet lachen, maar dit vind echt..... Ja, hoe moet ik het zeggen??? b0bbel heeft wel humor! 😛 LOL!
Reputatie 7
Badge +30
Hmm mijn v8 is zojuist kapot gegaan, viel van de muur. Graag een vervangende modem.Uit ervaring weet ik dat een V8 niet stuk zal gaan bij een val, hooguit de behuizing. Verder is de kans groot dat het weer een V8 wordt.

Maar zonder grapjes, wat werkt er niet meer? (De WiFi functionaliteit toevallig? :D)
Trouwens, waarom word bij kabel internet wél de V10 geleverd, zie dat mijn ouders die hebben... en die hebben het kleinste 20/20 abonnement lol...
Kabel internet? Je ouders hebben waarschijnlijk DSL en de V10 gaat beter om met sommige DSL technieken dan de andere Experiaboxen.
KPN BELOOFD SUPERSNEL WIFI!!!! Door jullie allen ontkend, maar de website beloofd het dus WÉL!!!! Ik heb dus GEEN supersnel wifi, zelfs geen snel, maar superlangzaam. Ik vraag dus opnieuw aan u, wat gaat u hieraan doen? Daar ik dus niet geleverd krijg zoals BELOOFD op de site.
Als dit al waar zou zijn was het met belooft met een T.
Net even het topic doorgelezen, maar heeft TS eigenlijk al contact gehad met de Klantenservice? Of je daar een V10 krijgt kan ik je niet beloven. Wilt de TS niet bellen, ga dan langs een KPN (XL)Winkel, en neem het oude modem mee.
Reputatie 3
Badge +2
Modems worden niet meer in winkels geswapped
Reputatie 7
Badge +24
@b0bbel, wat ongelukkig! Ik hoop dat de buitenkant niet teveel kapot is. Ik heb je verbinding net nagekeken en die is actief met al 94 dagen geen verbrekingen. Daar is gelukkig niks aan de hand zoals ik het zie 🙂.

Wat @Daniel_L zegt klopt. We wisselen sinds 1 april geen apparatuur meer om in de winkels.
Reputatie 7
Badge +8
Let wel, ik zit ook met vele netwerken om mij heen.

Zelfs met een gratis monteur en repeater kan je nog steeds slecht wifi ervaren.

Ze sturen een monteur op pad met zo'n tooltje die ik je geadviseerd heb. Tevens heeft ie een repeater. Niet echt hogere wiskunde... en tevens misschien niet eens de oplossing maar wie weet.

Tevens, behalve die rode wellicht, zie ik bij geen enkele provider een wifi garantie vermeld staan in de algemene voorwaarden van het contract

Die "rode" provider zoals jij het noemt gebruikt voor glasvezel een matig modem wat Wifi betreft, de Draytek 2132. Als er een Vodafone monteur komt om je wifi te verbeteren en het is inderdaad nodig, dan plaatst hij een Fritzbox 1750e. Niet als repeater maar als accespoint. Dus technisch wel de beste oplossing.
Helaas voor de TS liep die actie tot gisteren 30 juni...
Ik weet dat KPN plannen heeft om monteurs ook op te leiden in wifi technieken en daarmee verbeteringen mogelijk te maken bij de klant thuis. Dat is nu helaas nog niet zover.

@b0bbel: In plaats van te blijven klagen over het feit dat je geen V10 krijgt zou je ook in je omgeving kunnen kijken of je van iemand een andere Experiabox kan lenen. Bij voorkeur ook een V8 eigenlijk. Die kun je bij je zelf thuis tijdelijk plaatsen ter vervanging van je huidige. Dan wacht je een tijdje tot alles draait en dan ga je kijken of je nog steeds zoveel storing ervaart.
Zo ja: dan ligt het wellicht toch aan je eigen omgeving (wat het ook kan zijn)
Zo nee, dan ligt het wellicht toch aan jouw V8 en dan heb je een wat betere case om je huidige EB te laten vervangen. En dan zal je geen V10 krijgen maar hopelijk wel een goed werkende V8 of V9.

Ter info: Ik had zelf een V8 met 100/100 internet en ik haalde draadloos in de kamer (EB in de meterkast) ook gewoon 40 tot 50 Mbit op de laptop. Ik heb inmiddels wel een V10 (in de tijd dat dit nog wel in de winkel werd omgeruild) maar op de 2.4 Ghz ervaar ik echt geen verschil hoor. En op 5 Ghz werk ik alleen maar met de iPhone en dat verschil merk je niet echt/.
Reputatie 2
Badge
Mooi, gelezen dat Vodafone wél wifi signaal sterkte garandeert. Bij slecht wifi word gratis monteur gestuurd en indien nodig GRATIS repeaters. Dag KPN...

Let wel even op bij het 'rode' kamp:
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/wifi-modem/

Bij glasvezel wordt de draytek 2132 geleverd, deze ondersteunt ook geen 5GHz. Het DSL modem wat ze uitleveren ondersteunt dan weer wel beide banden, maar die zullen ze waarschijnlijk ook niet uitleveren aan een glasvezelklant. (beetje zelfde verhaal als bij KPN)

Daarnaast bieden ze dus de 'wifi versterkers' aan, waarvan de ene wel 5GHz ondersteunt en de andere niet. Ik weet niet welke versie ze gratis uitleveren bij die wifi service, maar dat zou je dan even moeten navragen.
@b0bbel, wat ongelukkig! Ik hoop dat de buitenkant niet teveel kapot is. Ik heb je verbinding net nagekeken en die is actief met al 94 dagen geen verbrekingen. Daar is gelukkig niks aan de hand zoals ik het zie 🙂.

94 dagen? Van de week nog grote storing in Apeldoorn waardoor alles uitviel. En ik moet sowieso elke 2 a 3 weken de stekker eruit halen en opnieuw inzetten omdat ik geen wifi meer heb. Kan dus onmogelijk 94 dagen zonder onderbrekingen... lees je wel het juiste adres af?
Reputatie 6
Badge +9
Lekker lees topic zo in mijn lunchpauze, volksvermaak 2.0 ......

Ik behaal met glasvezel btw volle snelheid van mijn 100/100 lijn. Die V10 doet zijn werk prima hierzo 😉

Reageer