Beantwoord

Wifi Snelheid 75-80% lager dan abonnement

• 28 juni 2016
  • 105 reacties
  • 3398 keer bekeken

Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 7
Met hoeveel % zal de wifi snelheid verhoogd (ongeveer) worden als ik die KPN wifi versterker aanschaf?Ook daar is geen staat op te trekken. Met een Wi-Fi-versterker bereik je een betere spreiding van het Wi-Fi-signaal door je huis én krijg je de beschikking over 5 GHz. De 5 GHz band mag dan vooralsnog veel minder (over)bevolkt zijn dan de 2,4 GHz band, de reikwijdte van 5 GHz is (door de hogere frequentie) ook weer een stukje lager. Elk voordeel heb se nadeel ...
Maar wat dat in jouw geval concreet oplevert is niet te voorspellen. Wi-Fi gaat nou eenmaal "door de lucht" en wordt gehinderd door "luchtvervuiling" (andere radiosignalen in hetzelfde frequentiebereik, zoals van DECT telefoons, magnetrons, koelkasten etc.) en andere obstakels ((gewapend) beton, maar ook glas, hout etc..).
Ik heb uiteindelijk een hele hoop standaard instellingen gewijzigd van de modem, en de beveiliging naar WPA2-personal gezet. Snelheid is nu naar 60mbit gegaan via wifi. Verbetering dus. Zal na de vakantie eens de wifi versterker 2 weken proberen om te kijken of het nog meer verbetert.

PS: weet iemand waarom de KPN de nieuwe Sony X Performance mobiele telefoon niet in het assortiment heeft?
Reputatie 3
Badge +2
b0bbel,

Ben blij dat er progressie is in de snelheid, ook goed te zien dat je inSSIDer hebt gebruikt.

Ga er voor nu vanuit dat het naar wens is , mochten er toch nog vragen zijn schroom niet en trek aan de bel. kan desnoods mijn V8 instellingen met je delen wanneer nodig.

Kan je wellicht de oplossing markeren die daadwerkelijk heeft geholpen i.p.v. de huidige? dan hebben andere mensen er wellicht ook nog wat aan:)

Groene Groeten

Daniel:P
Reputatie 1
bObbel, ik heb bij ons eens rondgevraagd. Als je nog zou willen, kan er iemand langs komen die kan kijken naar de verstoringen bij je in huis (wifi, randapparatuur, etc). Stuur mij anders maar een privébericht, kunnen we even afstemmen.
No thanks, volgens jouw PB zitten daar voorwaarden aan vast, en volgens de KPN website kost me dat €49 voor de wifi versterker, en tussen de €100 en €150 aan arbeidsloon... Ik regel het liever zelf, met hulp van de persoon die me aanraadde WP2-personal te kiezen en wat instellingen op de modem die ik veranderde.

Reageer