Beantwoord

WIfi snelheid gaat een paar minuten op 200 mb daarna rond de 30 mb.

  • 16 December 2019
  • 28 reacties
  • 348 keer bekeken

Ik heb glasvezel. van 200 mb. Sinds enkele weken heb ik dat het Wifi naar de 30 mb gaat binnen een paar minuten dat het signaal gewijzigd is.

Ik heb het modem al diverse malen gereset. Wifi tuner optimalisatie diverse malen uitgevoerd.

Al sta ik 1 meter van experia modem vandaan, dan nog slechte verbinding.

 

Nu krijg ik het advies om wifi versterkers aan te sluiten. Best raar als de wifi in het modem niet meer goed functioneert. ook aan de medewerker proberen uit te leggen. Lijkt mij het vervangen van een modem toch best wel mogelijk is toch? Aangezien alle aansluitingen op het modem al reeds in gebruik zijn. wordt ik nog op kosten gezet om daar weer een switch te plaatsen. 

Alles wijst naar dat slijtage van de wifi in de modem. Maar om dit op te lossen schijnt moeizaam te zijn binnen KPN.

Jaren doe je met een modem en dan is deze op. Mag je best wel vervangen toch? ipv pleisters uit te delen. Betaal genoeg geld als klant zijnde.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 December 2019, 09:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7

@wjb

Je hebt gelijk. Die optie is er nog steeds. Mag ik aannemen, dat al deze wifi-instellingen er niets toe doen als de ExperiaWifi de “hoofdschakelaar” voor wifi van de V10 steeds weer uitzet.

Klopt, als de wifi van de V10 door de Experia WiFi's uit gezet wordt dan maken de instellingen op de V10 niet uit.

Er is in dit topic echter (nog) geen sprake van Experia WiFi's. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jelle1970, aangezien je een V10 aan hebt gesloten zonder versterkers (voor zover ik begrijp), wil ik je aanraden om als 1e de netwerknaam van je 2,4Ghz óf je 5Ghz netwerk aan te passen, zodat je ze uit elkaar kunt houden:slight_smile: Als deze bij een V10 dezelfde naam hebben, kan dat verwarrend zijn voor sommige apparaten waardoor de wifi minder goed gaat functioneren.

Het 5Ghz netwerk is sterker dichtbij het modem en is minder gevoelig voor omgevingsfactoren. Als je binnen bereik van het 5Ghz netwerk bent, is het verstandig om daar mee te verbinden. Je 2,4Ghz heeft een groter bereik dan het 5Ghz netwerk, maar wordt ook veel sneller verstoord door andere netwerken in de buurt en alle andere mogelijke storingsbronnen.

Om dit aan te passen, mag je gebruik maken van de bekabelde verbinding, op die manier valt niet tussentijds de verbinding weg als je iets wijzigt aan de wifi instellingen. Als je in de adresbalk 192.168.2.254 intypt en op enter drukt, krijg je een inlogscherm te zien. Je mag het wachtwoordveld blanco laten, tenzij je al eens eerder in hebt gelogd, in dat geval heb je zelf een wachtwoord verzonnen en mag je dat wachtwoord gebruiken. In de screenshot van @wjb kun je heel mooi zien waar je precies de netwerknamen aan kunt passen. Je mag ze ook beide wijzigen naar iets leukers dan de code die er vanuit de fabrikant in is gezet :wink: Ook de wachtwoorden mag je helemaal zelf bepalen, als je dat graag wil!

Wat betreft de bekabelde verbinding die niet boven de 100Mb uitkomt; heb je eerder een hogere snelheid behaald met het apparaat waarmee je de meting uit hebt gevoerd? Zo nee, weet je dan zeker dat dit apparaat een hogere snelheid dan 100Mb aankan? Een verbinding is zo sterk als de zwakste schakel, als jouw apparaat niet meer dan 100Mb aankan via de kabel, zal je op dat apparaat ook nooit een hogere snelheid binnen gaan halen, al komt er 500Mb binnen op je modem. Aangezien je via de wifi op een ander apparaat wél 200Mb behaalt (tijdelijk) zou je modem dat via een bekabelde verbinding absoluut ook moeten doorgeven.

Mocht je eerder wel een hogere snelheid hebben gehaald, zou je dan je profiel aan willen vullen zodat ik kan kijken of ik vanaf onze kant een verklaring te vinden is? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jelle1970 , ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat je internet inmiddels beter functioneert!

Zo nee, dan helpen we je uiteraard graag verder hier:slight_smile: