Beantwoord

wifi snelheid valt regelmatig weg

  • 23 January 2020
  • 19 reacties
  • 253 keer bekeken

Badge

Bij ons valt de wifi bijna dagelijks uit en bijna altijd rond vijf uur s'middags.

Wij hebben al een nieuwe router ontvangen (experia v10) maar het probleem van het wegvallen is niet opgelost. Meestal na een aantal keren resetten werkt alles wel weer. Is hier misschien een oplossing voor. Vroeger hadden we hier nooit last van. Ben

icon

Beste antwoord door BenvdPlas 15 February 2020, 10:24

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Ben en welkom op het forum! Valt alleen de wifi uit rond 5 uur, of merk je ook haperingen in de bekabelde verbinding? Mocht het alleen de wifi zijn, zou je dan de wifi tuner een slinger willen geven? Wellicht staat de wifi nu op een erg druk kanaal wat rond 5 uur nog drukker wordt met andere gebruikers, dus ik ben benieuwd of de wifi tuner hierin de oplossing is. Laat je de resultaten weten? Ik hoor het graag! 

Badge

Hoi Sanne, nee helaas zakt de bekabelde verbinding ook naar beneden. En resetten helpt tegenwoordig ook steeds minder vaak. Ga vandaag maar weer eens met KPN bellen,snap er niks, voor een jaar geleden was het eigenlijk altijd perfect, meer het laatste jaar is het drama. Heel vervelend.

Reputatie 7
Badge +17

Vervelend is het zeker. :grimacing:  Is het telefonisch gelukt met mijn collega? Hebben jullie een oplossing kunnen vinden? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
 

Badge

Hoi Sanne, bedankt voor de support, we hebben inmiddels weer contact gehad met een collega van je en we zijn nu alle kabels aan het controleren / vervangen. Hopelijk brengt dat de oplossing.

Ze heeft geprobeerd om de router te resetten maar dat lukte niet op afstand, ze zag verder ook geen problemen in de verbinding van KPN naar onze router. dus we zullen nog even verder moeten zoeken.

Ik laat het je weten als we iets vinden.

Reputatie 7

Heb je een "draadloze"verbindingsset in gebruik?

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u ook een draadloze verbindingsset? Zo ja, probeer dan ook eens - voor een week ofzo - een losse kabel in plaats van die verbindingsset.

Badge

Hoi, nee alles is bekabeld, wifi word alleen gebruikt voor de telefoons / tablets. We hebben wel een wifi versterker van KPN. Maar dat werkt op zich wel goed.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi, nee alles is bekabeld, wifi word alleen gebruikt voor de telefoons / tablets. We hebben wel een wifi versterker van KPN. Maar dat werkt op zich wel goed.

Even voor de duidelijkheid: met draadloze verbindingsset bedoel ik niet wifi. Ik bedoel deze dingen:

 

Heeft u die?

En u zegt nu dat die wifi versterker wel goed werkt. Dat is enigszins verwarrend. WiFi viel toch steeds weg?

Badge

Hoi Nick, nee we gebruiken geen set zoals jij bedoeld. alleen de wifi versterker van KPN

Het probleem dat we hebben is dat de internet snelheid meestal tussen 17.00u en 21.00u bijna helemaal naar nul zakt. grtz Ben

Reputatie 7

Wat voor een Internetaansluiting heb je, VDSL of glas?

Wat is de "normale" snelheid?

Badge

VDSL 100 Mb

Reputatie 7

VDSL 100 Mb

Wordt dat onder normale omstandigheden ook gehaald?

Heb je een gamer in huis die om 17:00uur "klaar" is met zijn huiswerk? :sunglasses:

Badge

Normaal hebben we over het algemeen wel 120Mb aan snelheid, en ja ik heb wel een gamer in huis maar die speelt ook op andere tijden zijn games. en dan gaat het meestal wel goed. Van het weekend eerst maar eens nieuwe kabels leggen.

Reputatie 7

Van het weekend eerst maar eens nieuwe kabels leggen.

Ik zie absoluut niet in waarom de kabels vervangen zouden moeten worden. Het lijkt me sterk dat die tussen 17:00u en 21:00u slecht zouden zijn en de rest van de dag wel goed functioneren.

Nee, als de snelheid op bekabelde PC's ook lager wordt dan zal je de oorzaak eerder buiten de deur moeten zoeken.

Badge

Ja daar heb je natuurlijk wel een punt. ik ga de kabels waar ik aan twijfel wel vervangen en dan maar weer verder uitsluiten.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de terugkoppeling @BenvdPlas en excuses voor de late reactie! Is het inmiddels gelukt om de kabels te vervangen en merk je verbetering? Mocht je geen verbetering merken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens? Dan kijk ik wat ik kan vinden. 

Badge

Hoi alleen, denk toch dat het iets met de bekabeling of de plaats van de wifi versterker te maken heeft gehad. na het vervangen van de kabels al twee weken geen problemen meer gehad, het lijkt opgelost. Bedankt voor de support zo ver.  grtz Ben. fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat dit de oplossing was! Bedankt voor het terugkoppelen Ben. :grin:

Reageer