Beantwoord

Wifi snelheid van 1 GBps naar 100 MBit/s. Hoe kan dat?

  • 8 May 2022
  • 36 reacties
  • 836 keer bekeken

Ik heb een hussel 1gb abonnement met 4 super wifi schotels in huis en een experiabox v10. Bekabeld is de snelheid +/- 940mb download en upload (dus goed). Wifi snelheid is +/- 100mb. Dat vind ik wat weinig. Klopt dat? Zou dat niet sneller moeten zijn?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 May 2022, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Nu valt de wifi steeds helemaal weg. Bedraad op zolder 1 m van het super wifi punt nauwelijks wifi. Het is nu slechter dan voor de totale reset tips van zowel de modem als de super wifi punten. @ JanD en Nick83, en wat nu??? 

Hallo @familiemikkers , jammer om te lezen dat het niet werkt zoals je wilt. Ik heb geen ervaring met de nieuwste wifipunten i.c.m. modem, dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Ik hoop dat KPN of medeforumleden je verder kunnen helpen.

Succes.

 

Dank! Net gebeld met KPN en er wordt een nieuwe experiabox opgestuurd. Ze vermoeden dat het daar aan ligt omdat ik wel 950mb bekabeld binnen krijg.

Hallo @familiemikkers , bedankt voor de update, laat s.v.p. even de (goede) afloop weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nu valt de wifi steeds helemaal weg. Bedraad op zolder 1 m van het super wifi punt nauwelijks wifi. Het is nu slechter dan voor de totale reset tips van zowel de modem als de super wifi punten. @ JanD en Nick83, en wat nu??? 

Hoe bedoelt u dit? De SuperWiFi is bekabeld aangesloten met een lange kabel op de Experiabox?

Klopt inderdaad. Kabel van meterkast naar zolder is ongeveer 6 meter.

Reputatie 7
Badge +24

Waar meet u die 100 mbit mee? Met een laptop? Al eens een andere laptop geprobeerd? 

Die Experiabox vervangen is nutteloos denk ik. Dat ding doet niets met WiFi, want WiFi op dat ding staat uit. Hij doet alleen bekabeld internet doorgeven. En dat doet die goed. Immers u meet meer dan 900 mbit. Dus waarom vervangen? 

Ik meet met m’n iPhone 8 en iPad mini 4. De laptop/chromebook maakte niet eens connectie op een meter afstand van het bedrade wifi punt. Later op de dag gelukkig weer wel. Het advies van KPN is een andere box. Wat zou het nog anders kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +20

Op afstand is dat wat lastig in te schatten, heb je de nieuwe experiabox al aangesloten? Hoe branden de lampjes op je wifipunten?

Ik heb net de nieuwe V12 box aangesloten en alles werkt goed. Onbedrade wifi punten geven 1.733gb aan in de Thuis app van KPN. Aangesloten apparaten wisselen qua snelheid maar ik meet tussen 300-500 mb via speedtest. Erg blij mee! 
 

Wel nog een vraag. De Thuis app geeft aan dat bijv mijn iPad mini4 een verbindingssnelheid heeft van 866 mb en ik meet vervolgens 360 mb met de speedtest. Is daar een verklaring voor?

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat zijn wel betere snelheden inderdaad!

Het verschil tussen de verbindingssnelheid uit de app en de daadwerkelijke snelheid vanaf je apparaat heb ik zo niet direct een verklaring voor.
Het kan wel zijn dat de verbinding tussen je superwifipunt en ipad sneller is dan de verbinding tussen je superwifipunt en de experiabox. Misschien dat ze dat bedoelen?