Beantwoord

Wifi soms dramatisch langzaam (experiabox v9)

• 24 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 307 keer bekeken

Al sinds een aantal maanden veel gezeur met onze wifi van KPN (experiabox V9). Op sommige dagen is het onmogelijk om ook maar iets van muziek of videos te streamen via bijvoorbeeld youtube. Als ik op zulke momenten een speedtest uitvoer kom ik soms maar op 0.1 tot 0.5 megabit download. Soms wat meer (5.3mbps down en 3.3 mbps up) zoals op moment van schrijven. Nog steeds erg langzaam dus. En af en toe is er ook helemaal geen probleem, dan doet de wifi het prima en op topsnelheid.

Ik heb de afgelopen tijd bijna dagelijks problemen gehad en gebruik gemaakt van de servicetool om wifi te verbeteren, daarmee het stappenplan doorlopen van opnieuw opstarten van de experia box, aanpassen van optimale wifi kanaal, enz. Soms helpt dit, soms niet, maar het lost het probleem nooit helemaal op en het komt altijd na een paar dagen weer terug. Nu onlangs een paar keer gebruik gemaakt van de nieuwe nieuwe KPN Wifi tuner op de smartphone, helaas ook geen merkbaar verschil. Het maakt niet uit waar in huis ik ben want overal heb ik hetzelfde probleem met de wifi, signaal is overal prima (i.c.m. een goede wifi versterker (TP Link AC750) voor de kamers ver van de experiabox) Aan het signaal zal het vast niet liggen, want de problemen ervaar ik ook op de computer, die op ongeveer 4 meter van de experiabox staat.

We wonen in een flatgebouw dus een hoop drukte op de 2.4ghz frequentie. Mijn idee is dat het probleem hier ook ergens moet liggen, want de servicetool verandert elke keer het "optimale" wifi kanaal in de experiabox bij wijze van oplossing.

Benieuwd of iemand ons met dit probleem kan helpen, want ik ben zelf aardig door m'n ideeën heen inmiddels. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Marina_ 26 oktober 2018, 10:43

Goedemorgen Thomas17, Leuk dat je jouw vraag stelt op het forum. Ik lees dat je al redelijk wat heb geprobeerd om je WiFi verbinding te verbeteren. Jammer genoeg hebben al onze servicetools jouw verbinding nog niet geoptimaliseerd. Ik ben wel verbaasd dat de WiFi tuner geen uitkomst heeft geboden. Je komt amper uit op 1 Mbit/s. met de speedtest die je gedaan hebt. Als je de test doet met de WiFi tuner zou je met deze snelheid bijv. uit moeten komen op nieuwe WiFi versterkers, op een gratis WiFi monteur of op een andere passende uitkomst. Zou je dit toch nog eens willen testen? Ik lees dat je al een WiFi versterker hebt, maar wanneer je hier toch voor in aanmerking komt kun je hopelijk het WiFi signaal en bereik al een stuk vergroten.

Heb je een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10. We hebben ook een aparte servicetool voor het wijzigen van het WiFi kanaal. Deze tool kun je vinden via deze link.
Bekijk origineel

3 reacties

https://www.speedtest.net/my-result/d/208cf831-b505-439d-887a-7fa0e0c39984
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Thomas17, Leuk dat je jouw vraag stelt op het forum. Ik lees dat je al redelijk wat heb geprobeerd om je WiFi verbinding te verbeteren. Jammer genoeg hebben al onze servicetools jouw verbinding nog niet geoptimaliseerd. Ik ben wel verbaasd dat de WiFi tuner geen uitkomst heeft geboden. Je komt amper uit op 1 Mbit/s. met de speedtest die je gedaan hebt. Als je de test doet met de WiFi tuner zou je met deze snelheid bijv. uit moeten komen op nieuwe WiFi versterkers, op een gratis WiFi monteur of op een andere passende uitkomst. Zou je dit toch nog eens willen testen? Ik lees dat je al een WiFi versterker hebt, maar wanneer je hier toch voor in aanmerking komt kun je hopelijk het WiFi signaal en bereik al een stuk vergroten.

Heb je een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10. We hebben ook een aparte servicetool voor het wijzigen van het WiFi kanaal. Deze tool kun je vinden via deze link.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug.

Reageer