Vraag

Wifi stoort

  • 25 August 2020
  • 8 reacties
  • 49 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Mijn Wifi op mijn laptop stoort al een poos. Het is niet altijd zo geweest. Het is heel vervelend als je ergens een aflevering van kijkt en hij steeds even vast loopt. Wat kan ik doen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @ckp en welkom hier op het forum :)

 

Dat is lastig tv kijken dus goed dat je dit hier kenbaar maakt! Wat heb je eventueel zelf al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Mijn eerste advies zou zijn om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of komt met een oplossing in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbeteringen. Laat je me weten wat hier uit is gekomen?

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @ckp , ik heb niks meer van je vernomen maar ben wel erg benieuwd naar wat de status nu is. Ervaar je nog steeds problemen of heeft de Wi-Fi Manager je verder kunnen helpen?

Goedenavond, 

 

Hartelijk dank voor de reactie en mijn excuses dat er niet eerder van gekomen is om te reageren. 

Ik had de manager inderdaad al ingeschakeld. 

Toen gaf die aan dat tie hem ging verbeteren en kon ik 5 minuten geen WiFi gebruiken. Daarna gaf die aan dat het in orde was maar de laptop wifi op de laptop stoort nog steeds.

 

Reputatie 7
Badge +12

Geen punt en alsnog bedankt voor de terugkoppeling :)

 

Goed dat je aan de slag bent gegaan met de KPN Wi-Fi Manager maar jammer dat dit nog niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Wat was de precieze uitkomst hiervan? Je dient de Wi-Fi Manager 2 x helemaal volledig te doorlopen, als er vervolgens een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, dan krijg je gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn type versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Het kan soms helpen om een plek in huis te vinden waar je nog net een beetje bereik hebt en daar dan die Wi-Fi Manager te doorlopen. Zou je dat nog eens willen proberen?

Inmiddels de manager weer geprobeerd en de uitslag is 71. Hij geeft aan dat dit ook het maximale is voor dit huis..

Kan ik nog wat anders doen? 

Reputatie 7
Badge +12

71 Mbit/s is voor Wi-Fi echt een uitstekende snelheid dus ik ben bang dat er op het gebied van snelheid weinig winst valt te behalen. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en daar zit je met deze snelheid ruim boven. Je gaf in je eerste bericht aan dat het probleem speelt op je laptop; ervaar je dit probleem ook op andere apparaten? Het kan namelijk ook zo zijn dat de laptop zelf een probleem heeft.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @ckp , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @ckp , omdat ik niks meer van je heb gehoord, sluit ik dit topic. Mocht je ons nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral aan!

Reageer