Vraag

wifi tool werkt niet door extensies

  • 27 September 2019
  • 42 reacties
  • 507 keer bekeken

Goedemiddag, ik heb het volgende probleem waar ik met een medewerkster op de chat niet uitkwam.

Graag wil ik de wifi verbeter tool uitproberen om te zien wat daar uit komt. Helaas krijg ik dan de melding dat de tool wordt geblokkeerd en dat ik moet proberen mijn extensies uit te schakelen. Deze melding (in iets andere vorm) krijg ik zowel op Chrome, Opera en Firefox. Met de medewerkster van alles uitgeprobeerd, volgens mijn screenshot van Chrome zag het er goed uit. In Opera alle extensies uitgezet maar het probleem blijft. Wat kan ik nog proberen om de tool werkend te krijgen?

Vreemde is dat de tool maanden terug wel werkte op mijn telefoon (daar werkt het nu ook niet meer). Destijds omdat de verbinding op onze bovenverdieping slecht was. Na aanschaf van een versterker is dat nu beter.

Deze keer wil ik de tool proberen omdat ik heb ontdekt dat ik op mijn laptop zonder kabel slechts rond de 20 Mbps haal (down en up) maar met kabel (en dit kon ik alleen uitproberen op de bovenverdieping waar ook de versterker staat) haal ik rond de 200 down en 50 up. Dat is nog steeds niet de 200/200 waar ik volgens mijn factuur voor betaal, maar het is een fix verschil!

Uiteraard wil ik verbetering krijgen in de snelheid van mijn draadloos internet op mijn laptop en meer...
De uitkomst van de wifi verbeter tool zou mij verder advies kunnen geven of er zou wellicht daardoor een gratis monteur langs kunnen komen.

Maar het is natuurlijk vreemd dat de tool eerder wel heeft gewerkt... zover ik weet zijn er geen instellingen veranderd. Ik heb Norton Anti-virus maar dat was destijds ook toen het wel werkte, en ook daarin is niets gewijzigd. Rara...?

Alvast bedankt voor het lezen/reageren!
Met vriendelijke groet, Agatha

42 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je kan het nog proberen in Edge... standaard op iedere Windows 10 machine aanwezig.
Bedankt voor de tip, ik heb Edge gedownload en uitgeprobeerd... maar ook daarmee lukt het niet...
Dit probleem had ik gisteren ook. Ik denk dat er een fout is met KPN. Hierbij ook eventuele ad blockers er af gehaald maar ook dit mocht bij mij niet baten. Laat het even weten hoe het verder af loopt.
Hee.. ik had nog niet bedacht dat het misschien ook zoiets zou kunnen zijn. Het werkt iig nog steeds niet hier. Goed te horen dat ik niet de enige ben, dank voor de reactie.
Reputatie 7
Vergeet die wifi verbeter tool en stel zelf jouw kanalen in op de Experia Box.

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van 2.4GHz en 5GHz op de plekken in jouw woning waar je die wifi wilt gebruiken.
Hoeveel dBm meet je?
Als je waarden lager dan -65dBm meet, overweeg dan om een extra wifi accesspoint te plaatsen.

Kijk ook naar de parabolen op 2.4GHz en kies het kanaal (tussen 1 en 13) waar de minste overlap is met andere wifi toegangspunten. In het onderstaande plaatje zou dat kanaal 9 zijn.


Ik neem aan dat jij 5GHz wifi wilt gebruiken.
Doe daarom die meting ook voor 5GHz. De reikwijdte van 5GHz wifi is veel kleiner dus verwacht ik lagere dBm waarden.
Hoeveel dBm meet je?

Dank voor het reageren! Ik zag meerdere apps maar heb er 1 uitgepikt en krijg daarmee het volgende (bij ons beneden waar het modem staat, in de huiskamer). Wij zij het bovenste rode lijntje...

hier ook de bovenste...

Met meten op 5Ghz staan we er niet eens tussen...

Boven in onze slaapkamer staat een versterker omdat de wifi daar slecht was... daar moet ik nog meten. Benieuwd wat ik met de uitkomsten kan?
Dit krijg ik boven, 1 kamer naast de slaapkamer met versterker, waar ik ook vaak zit te werken (maar vaker werk ik beneden in de huiskamer).

Ala ik boven echt pal naast de versterker ga zitten dan krijg ik daar op 2.4Ghz een meting van -61dBm en op 5Ghz helemaal niets... Wat kan ik nu proberen, hoe verander ik evt. het kanaal en welk nummer is dan het beste?
Ah. De wifi tuner werkt alleen zonder wifi versterkers of accesspoints. Uitsluitend wifi van de Experiabox.
Hij is juist bedoelt om uit te zoeken of die dingen juist nodig zijn.
Oh, oké 🙂 slim... nu ja, de eerste metingen van beneden heb ik gedaan zonder dat de versterker boven aanstond
Zonder versterker kom ik boven op -67 bij 2.4Ghz, en idem niets bij 5Ghz... nogmaals beneden, nu iets dichterbij het modem krijg ik -46 bij 2.4Ghz... en idem niets bij 5Ghz... rara
Reputatie 7
Beneden heb je geen 5GHz wifi immers de Experia Box V9 (H368N) heeft geen 5GHz wifi.
Die "versterker" die je boven hebt staan is dat een witte KPN WiFi "versterker" of een zwarte Experia WiFi?

Een witte... inmiddels heb ik trouwens ingelogd en gekeken op welk kanaal ik zit.. dat is 6... maar als ik dit wijzig naar bv auto... of 9 dan zie ik dat 'ie even later weer is teruggesprongen naar 6. Hoe krijg ik mijn wijziging definitief...
Inmiddels paar keer gemeten op 2.4Ghz, het wisselt nogal... heb o.a. ook de -41 gehaald, maar dus nog steeds op kanaal 6 daar ik dit (nog) niet definitief aangepast krijg.
Reputatie 7
Beneden heb je dus alleen 2.4GHz wifi immers de Experia Box V9 (H368N) ondersteunt geen 5GHz. Kanaal 1 zou op de V9 mijns inziens een betere keuze zijn.
Boven heb je dus een oude vertrouwde KPN WiFi "versterker". An sich een prima apparaat en die lijkt zijn werk ook goed te doen.
Zet op de V9 overigens het WPA Encryption Algorithm op AES (zonder TKIP).
Wil je echt snellere wifi beneden, dan doe je er verstandig aan om een goed dual-band wifi accesspoint aan te schaffen.
Kanaal 1 dus... maar hoe krijg ik het voor elkaar dat dit de definitieve instelling wordt? Want nu kan ik wijzigen wat ik wil (ingelogd als Admin) maar alles springt steeds terug naar kanaal 6. En waar kan ik dat WPA aanpassen? Ook daar ergens neem ik aan, maar ik zie het zo 1-2-3 niet... Sorry, ik was al blij dat ik zover was gekomen - ben niet zo heel technisch :)

Ik moet nu even weg maar probeer het dan later weer. Bedankt zover!
Reputatie 7
Badge +24
Je... klikt toch wel op "Submit" hé? 🤔
haha had zomaar gekund.... maar ja, dat deed ik wel 🙂 Inmiddels via de laptop geprobeerd ipv via mijn mobiel en wonderwel is het nu wel gelukt. Hij staat nu op kanaal 1 en ik krijg nu dit

Verder nog dit gevonden, maar waar ik dit kan aanpassen (naar AES dus, zonder TKIP...al weet ik niet wat er dan veranderd?) dat zie ik nog niet...
Reputatie 7
TKIP is een oudere encryptie methodiek die onveilig is en niet meer gebruikt zou moeten worden.
Storing licht bij kpn na de grote storing in zaandam
Ah, onveilig dus... dank voor de uitleg! Nu nog ontdekken waar ik dit veranderen kan. En toch een storing bij KPN van de niet-werkende tool? ook goed om te weten! Dank 🙂

Reageer