Vraag

Wifi traag en valt weg

• 27 mei 2018
  • 2 reacties
  • 153 keer bekeken

Een paar jaar geleden hadden wij erg veel problemen met de Wifi verbinding, vervolgens is er een monteur langs gekomen om alles te controleren etc.

Nou is het zo dat ik nu zoal op de eerste verdieping als op zolder hele trage verbinding heb die buitenom de snelheid steeds wegvalt. Ook met mijn PlayStation 4 kan ik nu niks met dank aan deze verschrikkelijke internet verbinding. Het is zelfs zo erg geworden dat mijn telefoon telkens weer verbind met de wifi van de buren aangezien zelfs die sneller is.

Ik heb de Wifi getest en ben erachter gekomen dat er een hele golvende beweging in de verbinding zit, de ene keer heb ik rond de 30 mbps download snelheid en de andere keer rond de 2 mbps (voorheen was het 50-80 Mbps).

Wij hebben een Experia Box V9, een versterker er naast, een versterker op zolder en nog een hoop internet kabels.

Ik hoop hierbij genoeg geïnformeerd te hebben voor het vinden van een oplossing,

Max Jansen

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Max, vervelend dat de verbinding zo instabiel is. Zijn de beide WiFi versterkers bekabeld verbonden met de Experiabox? Als de versterker op zolder draadloos is verbonden met de Experiabox of andere WiFi versterker is dat niet goed voor de stabiliteit van de verbinding. Kun je jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht? Dan kijk ik de verbinding na.
Reputatie 7
Badge +28
@MaxJansen: Ik heb nog geen bericht van je gezien. Ben je zelf al verder gekomen met de oplossing? Anders kijk ik de lijn graag nog even na.

Reageer