Beantwoord

WiFi traag met glasvezel, hoe op te lossen?

  • 9 September 2019
  • 13 reacties
  • 408 keer bekeken

Heb een klacht over de telefonisch medewerker van KPN, ben ik hiervoor bij het juiste adres? Of moet ik dit elders doen?

WiFi beneden deed het al bijna een week niet. Verschillende dingen geprobeerd, maar had niet geholpen. Toen straks toch maar met de helpdesk gebeld. Na +/- 25 aan de telefoon met de vrouwelijke helpdesk-medewerker, en meerdere malen een aantal minuten in de wacht gezet te zijn, geen stap verder gekomen. Een paar keer werd er niet eens gereageerd op wat ik zei. Ik heb niet het idee dat de beste meid geschikt is voor dit werk, continue smoesjes waardoor je in de wacht komt te staan, en na 25 minuten geen stap verder te zijn gekomen, werd ineens de verbinding verbroken?!! Lijkt mij geen manier van doen. Als ze er niet uitkomt, had ze best even kunnen zeggen dat ze er een collega bij ging halen o.i.d., helemaal geen probleem, maar zo ineens de verbinding verbreken vind ik niet netjes!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic, probleem WiFi oplossen
icon

Beste antwoord door Joep1965 11 September 2019, 20:13

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat is zeker niet netjes!

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Beste heer/mevrouw,

bovenstaande gegevens zijn toegevoegd aan mijn profiel.
Reputatie 7
Hey @Robinho_, ai! Dat is zeker geen fraaie ervaring met onze helpdesk. Ik zal jouw feedback meteen doorgeven, bedankt voor het delen.

Nu je er toch bent, ik neem aan dat het WiFi-probleem (nog) niet is verholpen. Ik zie dat je op glasvezel bent aangesloten, gefeliciteerd. Daarmee heb je de beste techniek in huis. Afhankelijk van het abonnement dat je afneemt, is er tot 500 Mbits bij je mogelijk. Je geeft aan dat beneden al een week niet werkt, en je hebt van alles geprobeerd. Wat heb je al gedaan om je WiFi te verbeteren? Zodat we je hier geen adviezen geven die je inmiddels al hebt uitgevoerd 😉
Excuus voor het late bericht. Ik had de Experia WiFi box, zowel boven als beneden, gereset door bij beide kastjes 10 sec de reset knop in te drukken. Een aantal minuten later had ik beneden wel WiFi, maar boven niet meer. Precies andersom dan ik eerder had. Kortom: het probleem is nog niet opgelost.
Badge +19
Begrijp ik het goed dat je naast het modem ook gebruik maakt van 2x experia wifi versterkers?
Klopt helemaal! 1 voor op zolder, en één in de woonkamer.
Badge +19
Welke experiabox heb je en zijn de Wi-Fi versterkers bekabeld direct aangesloten op het modem?
Experia V10, en de WiFi versterkers zijn bekabeld aangesloten op het modem.
Badge +19
Dat is best een goede combinatie. Heb je het modem ook al een keer gerest?? En heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Modem is al een aantal keren gereset, maar helaas zonder resultaat. En wat doet de WiFi-tuner? Ben nu namelijk niet thuis maar kan het dan wellicht proberen.
Badge +19
De Wi-Fi tuner controleert het Wi-Fi en geeft adviezen wat te doen. Probeer het als je in de gelegenheid bent. Eerst even proberen zonder aangesloten Wi-Fi versterkers.
Reputatie 7
Goed advies @Joep1965! 🙂 We horen graag wat je ervaringen zijn met de WiFi Tuner, @Robinho_ Welke snelheid je op de verschillende verdiepingen (kamers) meet en welke adviezen de WiFi Tuner geeft.
Reputatie 7
He Robinho, we hebben al een tijdje niets meer van je gehoord. Is het gelukt met de WiFi Tuner? 🙂

Reageer