Beantwoord

Wifi traag op iPhone

  • 28 June 2019
  • 21 reacties
  • 1989 keer bekeken

De WiFi op mijn iPhone 7 werkt niet. Wifi wordt volle sterkte weergegeven. Andere apparaten in huis hebben geen probleem sinds wifi opnieuw is aangelegd.
Op andere wifi netwerken heb ik wel vol bereik.
Telefoon helemaal opnieuw ingesteld maar mag niet baten.
Nu heb ik diverse dingen gelezen over wifi instellingen die zouden kunnen helpen. Ipv6?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 July 2019, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @Dbvd . Welkom op het forum.
Wat vervelend en hinderlijk dat je dit probleem hebt. Het is me nog niet helemaal duidelijk: Werkt de wifi helemaal niet? Of is het traag? Heb je anders een screenshot?
Ik begrijp uit je verhaal dat de wifi wel werkt als je bij anderen bent?
Hoi @Erwin_,
De wifi werkt helemaal niet. Niets wordt geladen. Terwijl er vol bereik wordt aangegeven.

Als ik bij anderen ben werkt de wifi prima.

Ik heb inmiddels dsn handmatig ingesteld (hetzelfde als mijn vrouw) en dat leek wat te helpen. Wanneer er nu niets geladen wordt, schakel ik wifi in en uit. Vervolgens werkt het weer.
We hebben ook 2 wifi versterkers staan.
Kan het zijn dat dat de oorzaak is?
Dat kan ik onmogelijk met zekerheid zeggen. Er zou geen DNS hoeven worden aangepast. En als andere apparaten wel draadloos werken zou jouw iphone het ook gewoon moeten doen. Ik tast nog in het duister.
Soms is het raadzaam om een verbinding even helemaal te verwijderen uit de telefoon en van de grond af opnieuw te verbinden. Kun je dat proberen?
Waar heb je die DNS trouwens veranderd? Centraal in de versterkers? Of in de telefoon? Bedoel je met 'telefoon opnieuw ingesteld' dat 'ie terug is gezet naar fabrieksinstellingen?
Klopt ik heb meerdere keren het netwerk "vergeten", netwerk instellingen hersteld en telefoon is ingesteld naar fabrieksinstellingen. (Met gevolg dat ik pas de volgende dag de app van mijn reservekopie kon installeren via wifi op mijn werk.)
DNS heb ik op mijn telefoon ingesteld aan de hand van de gegevens in de telefoon van mijn vrouw. Stond automatisch, nu handmatig ingesteld.

Begint een zoektocht te worden
Reputatie 7
Badge +11

Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk

https://support.apple.com/nl-nl/HT204051

Als een iPhone, iPad of iPod touch geen verbinding maakt met een wifinetwerk

https://support.apple.com/nl-nl/HT204051


Stappen al doorlopen, helaas zonder resultaat.
Bedankt voor het delen.
Reputatie 7
Badge +11
Heb je ook al eens de router herstart?
Heb je ook al eens de router herstart?
Ook dat. Toch weer een monteur ingeschakeld. Wordt vervolgd...
Erg vervelend! Wat gebeurt er als je de wifi versterkers loskoppelt? Ik betrap mijzelf er op dat ik de aanname doe dat jij 2 zwarte KPN wifi versterkers in huis hebt, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker. Welk type experiabox staat er? Ik ben hoe dan ook benieuwd of jouw Iphone wel netjes verbind zonder de versterkers. Het kan zijn dat je experiabox, na het loskoppelen even moet herstarten ( niet te snel weer aanzetten, liefst even 30 seconden spanningloos)
Oh. Ik lees net je laatste antwoord over de monteur. Ik hoop uiteraard dat daar de oplossing uitrolt. Laat je het ons weten?
Erg vervelend! Wat gebeurt er als je de wifi versterkers loskoppelt? Ik betrap mijzelf er op dat ik de aanname doe dat jij 2 zwarte KPN wifi versterkers in huis hebt, maar dat weet ik natuurlijk nog niet zeker. Welk type experiabox staat er? Ik ben hoe dan ook benieuwd of jouw Iphone wel netjes verbind zonder de versterkers. Het kan zijn dat je experiabox, na het loskoppelen even moet herstarten ( niet te snel weer aanzetten, liefst even 30 seconden spanningloos)
Klopt het zijn 2 zwarte KPN versterkers. Het is een experiabox V10.
Een monteur heeft de wifi van de experiabox uitgeschakeld zodat de wifi alleen nog via de versterkers loopt. Kan ik dan die versterkers, zonder straks helemaal zonder wifi te zitten, verwijderen?
Reputatie 7
Een monteur heeft de wifi van de experiabox uitgeschakeld zodat de wifi alleen nog via de versterkers loopt.
Als de Experia Box een V10 is en geen V10A, dan heeft de monteur die wifi niet uitgezet, maar hebben de Experia WiFi's de wifi van de V10 uitgezet.
Ik weet niet of de wifi automatisch weer aan gaat als de Experia WiFi's uitgezet worden.
Ik hoop wel dat na het opnieuw starten van de V10 (zonder A) de wifi weer aangezet zal zijn.
Hoe is het nu, @Dbvd ? Ik wilde je lijn doormeten en toen zag ik dat er voor vandaag een monteur staat ingepland. Ik begrijp dat je van de regen in de drup bent gekomen? Dat was uiteraard niet de bedoeling. Laat je weten hoe het afloopt?
Klopt @Erwin_, het schiet niet op zo. Inmiddels is de wifi op de telefoon van mijn vrouw ook extreem traag en hapert tv ook regelmatig.
We hebben onze hoop op de monteur gevestigd 😉.
Ik laat het hier weten.
Even een update. Monteur gisteren heeft met heel veel moeite gezorgd dat er weer wifi is op onze telefoons. Onder andere verandering van kanaal doorgevoerd.
Volgens de monteur lag het aan iPhone. Android zou veel beter zijn volgens de monteur.
Erg prettig was zijn bezoek niet, maar tot nu toe werkt de wifi weer.
Ai, dat klinkt niet heel professioneel van de monteur. Ik vind het jammer dat je deze ervaring hebt gehad want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik hoop dat alles nu netjes blijft werken zoals het hoort. Zo niet, laat het weten en dan gaan we samen op zoek naar een oplossing! 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat alles nu naar wens is. Zo niet, weet je mij te vinden! 🙂
klopt @Erwin_ wifi probleem is gelukkig opgelost. Mobiel bereik is nog wel heel slecht (telefoon verbinding). We wachten nog op de technische dienst.
Beste @Erwin_ , helaas was de oplossing van korte duur. Wifi is opnieuw erg slecht, valt weg, gebruik weer voornamelijk het 4G netwerk. Daarnaast nog steeds niets van de technische dienst gehoord, zojuist klantenservice gebeld. Helaas werd de verbinding verbroken omdat deze zo ontzettend slecht is. Simpelweg kunnen wij niet mobiel bellen in huis. Behalve wanneer wij tegen het raam staan. Voorheen hebben wij nooit problemen ervaren. Welke procedure kunnen wij nu starten? Het liefste zouden wij alle producten bij KPN stopzetten.
Je begrijpt, wij zijn behoorlijk geïrriteerd.
Heb opnieuw de klantenservice gebeld, medewerker ging alles uitzoeken werd in de wacht geplaatst. Vervolgens is de verbinding verbroken (ik hoop niet door de medewerker, dat zou erg onprofessioneel zijn). Ik word niet teruggebeld, dus hang ik opnieuw in de wacht. Kortom erg vervelend allemaal.
Reputatie 7
Vervolgens is de verbinding verbroken (ik hoop niet door de medewerker, dat zou erg onprofessioneel zijn).
Dat is helaas schering en inslag bij klantenservice van KPN. Ik denk dat er honderden van dergelijke berichten op het forum te vinden zijn. Ook ik heb dezelfde ervaring. Vier van de vijf contacten die ik met klantenservice heb gehad zijn geëindigd is het voortijdig verbreken van de verbinding en niet omdat ik de haak erop gegooid had. 😖 Dat is dus maar liefst 80%.