Beantwoord

Wifi traag op PS4 (zelfs met de KPN wifi versterker)

• 21 november 2018
  • 3 reacties
  • 3470 keer bekeken

Ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een wifi versterker van KPN gekregen waardoor er boven in mijn kamer snel wifi is (gemiddeld 100 mbps). Alleen heb ik ook een PS4 maar kan ik blijkbaar niet verbinden met het wifi netwerk, er wordt gezegd dat het wifi-signaal te zwak is. Dat is gek want de versterker staat direct naast mijn PS4. (ik krijg de foutmelding NW-31294-9 van de PS4)

Mijn enige oplossing is om de kabel van de versterker in de PS4 te steken. Alleen is het algemene probleem daarbij niet verholpen omdat ik dan in de boven verdieping dan weer een dramatische wifi snelheid heb van gemiddeld 500 kbps. Dus waarom kan mijn PS4 niet gewoon op de wifi van mijn wifi versterker?

Ligt dit probleem bij KPN of bij Playstation? Of kan ik dit doormiddels van instellingen in de router of PS4 verhelpen. Hopelijk heeft u hier een antwoord op. (en niet dat ik een kabel in mijn PS4 moet doen)
icon

Beste antwoord door Vikash 22 november 2018, 13:55

Goedemiddag @maxxlr. Wat vreemd dat je een slecht verbinding hebt op de PS4, terwijl de WiFi versterker naar de PS4 staat. Welke WiFi versterker heb je van KPN? De WiFi Versterker of Experia WiFi? Als je de netwerkkabel in de versterker stopt is er nog een andere vrije poort over op de versterker? Zou je daarop de PS4 willen aansluiten? Ik ben benieuwd of je dan wel een goede (bekabelde) verbinding hebt. Op deze manier is de WiFi Verbinding verbeter en de PS4 bekabeld aangesloten zodat je ongestoord kunt gamen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @maxxlr. Wat vreemd dat je een slecht verbinding hebt op de PS4, terwijl de WiFi versterker naar de PS4 staat. Welke WiFi versterker heb je van KPN? De WiFi Versterker of Experia WiFi? Als je de netwerkkabel in de versterker stopt is er nog een andere vrije poort over op de versterker? Zou je daarop de PS4 willen aansluiten? Ik ben benieuwd of je dan wel een goede (bekabelde) verbinding hebt. Op deze manier is de WiFi Verbinding verbeter en de PS4 bekabeld aangesloten zodat je ongestoord kunt gamen.
Ik heb de Experia Wifi, wat stom dat ik daar niet aan had gedacht 🙂 Het werkt, nu snelle stabiele internet op mijn PS4 en snelle wifi op de bovenverdieping. Top!
Reputatie 7
Badge +17
Goed om te lezen dat het nu werkt. Als ik je in de toekomst nog ergens mee kan helpen, dan weet je mij te vinden. 😉

Reageer