Beantwoord

Wifi traag op S7, duurt soms minuten voordat app opent. Andere netwerken geen probleem.

• 17 januari 2017
  • 10 reacties
  • 1411 keer bekeken

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met de Wifi verbinding op mijn S7, voor het gemak zou je kunnen zeggen sinds het begin van 2017.

Wifi met de S7 is heel erg traag duurt veel langer (soms een paar minuten) voordat bepaalde apps (NOS, Rabobank, en nog een paar) worden geopend. Dit probleem heb ik niet op Wifi van anderen (die geen KPN netwerk hebben) en ook niet op mijn ISP mobiele netwerk (dit probleem heeft mijn zus ook). Zelfs als ik mijn telefoon paar centimeter van de modem heb blijft dit probleem zich voort bestaan.

De modem versie die ik heb is een experiabox V9 en die van mijn zus is een V10 en op beide komt dit probleem voor. De telefoon heb ik nu al tussen 3 a 4 maand, voor 2017 had ik dit probleem niet.

Servicetool al gebruikt > geen succes
Modem hardware matig gereset > geen succes
Wifi kanaal aangepast > geen succes
S7 terug naar fabrieksinstellingen > geen succes
Oude DHCP client op S7 (developer options) > geen succes

Als iemand nog ideeën heeft om dit op te kunnen lossen, hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door wjb 17 januari 2017, 20:46

Zet IPv6 eens uit op jouw Experia Box.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/wi-fi-verbinding-smartphones-opeens-slecht-experiabox-v10-429735/index1.html
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Zet IPv6 eens uit op jouw Experia Box.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/wi-fi-verbinding-smartphones-opeens-slecht-experiabox-v10-429735/index1.html
wjb,

Bedankt voor je reactie.
zojuist heb ik IPv6 uitgezet en de experiabox reboot.
Het lijkt erop dat dit het probleem was.

Zou je mij misschien kunnen uitleggen waarom het hieraan zou kunnen liggen?
Reputatie 7
De kans is heel groot dat het een IPv6 routeringsprobleem betreft, waarschijnlijk veroorzaakt door een foutieve configuratie van de Broadband Remote Access Server (BRAS) van KPN die jou toegang verschaft tot Internet.
Heel erg bedankt, hierdoor is ook meteen het probleem bij mijn zus verholpen 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @magicyugimoto!

We krijgen er de laatste dagen veel meldingen over binnen dat het niet werkt. Ipv6 uitzetten is voor nu een work around, maar dat zou het gewoon moeten doen natuurlijk. Waar het probleem precies zit, dat is nog niet duidelijk. Ik hoop dat snel duidelijk wordt waar de kink in de kabel zit. Zodra we weten wat er is, dan laten we dat hier op het forum weten.

@wjb; bedankt voor je hulp!!
Cindy,

ik ben al lang blij dat het op deze manier weer normaal werkt, maar natuurlijk moet het probleem wel aan het licht komen en gefixed worden. Zodra het probleem is gevonden en de directe oplossing bekend is verneem ik het graag.
Goedemorgen,

ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven wordt weergegeven. Alles ook geprobeerd wat hierboven staat aangegeven. Alleen ik kan niet op mijn router de IPv 6 uitzetten. Hebben jullie misschien een andere oplossing?
Reputatie 7
Goedemorgen,

ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven wordt weergegeven. Alles ook geprobeerd wat hierboven staat aangegeven. Alleen ik kan niet op mijn router de IPv 6 uitzetten. Hebben jullie misschien een andere oplossing?
Welke Experia Box heb je?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Lisette, ik ben ook benieuwd welke Experiabox je gebruikt. Het is mogelijk dat dit een ander probleem is. Werkt alles wel probleemloos via 4G?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Lisette, heb je nog hulp nodig van mijn kant? Joran heeft deze week vakantie, maar ik help je dan graag verder!

Reageer