Vraag

Wifi traag tot ongeveer 10.00 uur daarna goed

  • 2 June 2023
  • 13 reacties
  • 265 keer bekeken

Mijn wifi is iedere ochtend traag zo’n 5 - 10 mbps Speedtest, de rest van de dag normaal zo’n 79 - 95 mbps Hoe kan dat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 1

hoi @PolloFiasco Probeer in te loggen via admin, plak dit in je browser 192.168.2.254 , het WW zou achter op de modem moeten staan, zodra je bent ingelogged zou je de kanalen kunnen bekijken, het kan zo zijn dat een van je buren stoort op het kanaal dat je zit in de ochtend, je zou deze handmatig kunnen instellen.

Dag JBVE,

 

dank je wel. Geprobeerd, maakte helaas geen verschil.

Reputatie 7
Badge +24

Is de snelheid op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel in orde 's ochtends? 

Ja, altijd boven 90 mbps

Reputatie 1

@PolloFiasco hey, het zou ook onderhoud kunnen zijn, of updates die doorgevoerd worden snachts, dit kan het internet traag maken, lost resetten van de modem het op? of hoeft dat niet eens en komt het internet gewoon automatisch weer op gang?

Dag JBVE,

 

iedere dag onderhoud tot ± 10.00 uur? Lijkt me stug. Ik hoef de FRITZ!Box niet te resetten, alles komt vanzelf weer op gang.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe vroeg in de morgen begint dat trage WiFi? Weet u dat? Of begint het misschien 's avonds om 11 uur al?

Rond 0.00 ‘s nachts nog nergens last van. Probleem doet zich voor van ± 07.00 tot ± 10.00 uur.

Reputatie 1

@PolloFiascohet lijkt me geen toeval dat het iedere dag ongeveer van 7 tot 10 gebeurd, veel mensen beginnen dan met werken of zijn wakker, het lijkt toch echt erop dat het signaal stoort door je buren, heb je al geprobeerd de bandbreedte te veranderen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @PolloFiasco. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een trage wifi snelheid hebt in de ochtenduren. Ik verwacht zelf ook dat dit op te lossen is door het wifi-kanaal te wijzigen. Jouw internetverbinding wordt trager wanneer veel routers in de buurt (van buren) op hetzelfde kanaal zitten. Probeer bijvoorbeeld eerst kanaal 1, 6 of 11. 

Dag Vikash, dank je wel. Ik heb vandaag geswitched tussen de minst bezette kanalen. Dit werkt tijdelijk Maar boven de 25 - 30 mbps kom ik toch niet, terwijl ik na ± 11-12 uur de rest van de dag moeiteloos 8- - 95 haal,

Reputatie 1

@PolloFiasco hey, op hoeveel mhz staat/staan je kanaal/kanalen? op 20 of 40? en als je kijkt naar de ‘’draadloze omgeving’’ dus naar alle kanalen via mijnkpmodem 192.168.2.254 , hoeveel kanalen tel je? en staan deze allemaal op 20 mhz? (20 mhz ongeveer 5 kanalen breed) tussen 7 en 10 en na 12 uur?

Dag JBVE dank voor je reactie. Ik ben niet zo bekend met de FRITZ!Box en kan het antwoord op je vragen niet vinden. Ik ga iemand vragen die dat wel kan en dan kom ik er hier op terug.