Vraag

Wifi trager geworden, volgens monteur zit dit in de wijkkast

  • 22 July 2021
  • 33 reacties
  • 334 keer bekeken

Ik heb het zelfde probleem. mijn wifi was altijd 200 download nu nog 150.

Vandaag was een monteur bezig in de wijkkast zit er 30 meter vandaan.

Hij testen met de apparatuur het zelfde probleem in de kast. Hij zei dan er meerdere meldingen waren en dit  zou verder onderzocht worden.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@CorZ,

Test je toevallig elke keer via de KPN speedtest servers? Wil je eens testen via de speedtest.net app? En dan via bijvoorbeeld 31173 Services AB, XS4ALL of LeaseWeb Haarlem? Welke snelheden heb je dan?

1 modem gereset

2 wifi manager gedraaid

3 wifi analyzer bekeken

4 laptop naaste de router gezet

5 andere pc geprobeerd met wifi ook via 5ghz band

6 een ander kanaal geprobeerd

7 5ghz andere netwerknaam gegeven en daar op ingelogt

8 monteur had het zelfde probleem met eigen apparatuur. zonder dat hij wist dat ik het zelfde probleem heb. Deze monteur was een controle aan het doen ik had deze monteur niet ingeschakeld

9 snelheid via Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test rotterdam 150

Reputatie 7
Badge +9

@CorZ,

Wil je zoals gevraagd eens testen via 31173 Services AB, XS4ALL of LeaseWeb Haarlem?

bijdeze

 

Als de man aan de telefoon van jouw electriciteitleverancier zegt dat er een storing is geweest in de jouw wijkcentrale en daarom het lampje in de huiskamer het wel doet maar het lampje op het toilet niet. Blijf je je dan ook focussun op die wijkcentrale.  

Op zich gaat het beiden om pulsen die worden aangeleverd en die pulsen voor jouw toilet worden echt niet beinvloed door de wijkcentrale of schakelhuisje.  

Precies hetzelfde is het geval met de pulsen die jouw router ontvangt. Je hebt heel veel goede adviezen ontvangen. Maar blijkbaar geloof je meer die man die bij je langs kwam. Misschien is de wifi instelling wel verknoeit, en heb je nu geen verbinding met je centrale, maar een verbinding met een winkel in de buurt, die vrij wifi heeft.  Als de  “monteur”  dat echt heeft gezegd, denk ik dat het meer een kabeltrekker is zonder enig verstand van data. 

 

 

@CorL ik zeg niet dat het aan de centrale ligt dat geloof ik ook niet. De monteur is niet bij mij langs geweest. ik kwam deze monteur toevallig tegen. Je moet wel het hele verhaal lezen.

Nu maar weer wachten dat er weer een update c/q oplossing komt zodat ik met mijn wifi

 weer een 200mb verbinding heb zoals ik altijd heb gehad. Kwam ook nog schermprints tegen van me router er is niets gewijzigd in de instellingen.

de snelheid is nu ook weer met wifi 200. Geen geen idee hoe en waarom maar goed

gelukkig maar weer