Beantwoord

wifi tuner kpn

• 18 november 2018
  • 1 reactie
  • 1019 keer bekeken

Het is eigenlijk geen vraag maar een opmerking. Ongeveer 3 weken geleden las ik dat het mogelijk is d.m.v. van de wifi tuner overal in huis goed wifi kan krijgen. Ik dacht dat is top van KPN. D e test gedaan en ik ontvang 2 wifi tuners van KPN ge-installeerd en klaar dacht ik boven ook goede wifi. Maar een week later wordt in de huiskamer geklaagd over slechte of geen wifi. KPN gebeld met mijn klacht en de medewerker zag in de systemen dat wifi was uitgeschakeld? Ik kom bijna nooit aan het modem, wifi aangezet en tijdens ons gesprek viel wifi weer uit. Geen probleem we sturen een nieuw modem op de V10A, na de installatie had ik nog steeds slechte wifi, weer gebeld, medewerker kon mij niet verder helpen, we sturen een monteur helemaal top de volgende dag , monteur vervangt modem voor een V10 en vraagt of ik de wifi tuner even wil uitzetten. Alles gedaan goed signaal, wifi tuner weer aangezet ook boven goede wifi.
Een paar dagen later het zelfde probleem wifi wordt uitgeschakeld. Weer gebeld met KPN, medewerker gaf vrijwel direct de oplossing, dit wordt veroorzaakt door de wifi tuner, deze neemt het wifi-netwerk over en schakelt de wifi van het modem uit.
Hierdoor boven goede wifi en in de kamer nauwelijks wifi.
Met wifi tuner 80 Dbm en zonder 50 Dbm signaal in de kamer.
Oplossing KPN wifi-tuner in de kamer plaatsen, ik vind dat geen oplossing ik probeer minder kastjes in de kamer te hebben, niet meer.
Wifi tuner is dus niet altijd de oplossing die KPN ons aanbied.
Dus eigenlijk had ik geen nieuwe modems moeten ontvangen maar goede informatie dat de wifi tuner het netwerk overneemt en de modem wifi op het modem uitschakelt, en hierdoor minder signaal ontvang op in de kamer.

Vr Groet
John Schouwe
icon

Beste antwoord door Marcia_ 18 november 2018, 16:09

Hallo John, welkom! Het klopt dat bij de V10 de wifi op het modem uitgeschakeld wordt. Daarom krijg je ook twee keer een Experia Wifi, eentje voor naast je modem en een voor verder in het huis. Dit zou echter bij de V10a niet het geval moeten zijn. Daar wordt de wifi niet automatisch uitgeschakeld. Vreemd dat dit bij jou wel het geval was! Heel vervelend dat je er niet goed over geïnformeerd bent. Excuses hiervoor 😞.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hallo John, welkom! Het klopt dat bij de V10 de wifi op het modem uitgeschakeld wordt. Daarom krijg je ook twee keer een Experia Wifi, eentje voor naast je modem en een voor verder in het huis. Dit zou echter bij de V10a niet het geval moeten zijn. Daar wordt de wifi niet automatisch uitgeschakeld. Vreemd dat dit bij jou wel het geval was! Heel vervelend dat je er niet goed over geïnformeerd bent. Excuses hiervoor 😞.

Reageer